2020-07-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
1. Kan ha skjedd under angrepet. TH sa hun var sterk. Mulig det han siktet til.

2. TH hadde ikke synlige skader så mulig han kun har trukket i trådene. Det kan stemme med at han dro inkognito, jf hettemannen, for å sjekke åstedet etter at aeh var bortkjørt.

Dette er en stor tabbe.
3. Aeh har trolig kjent gjerningsmannen som kan ha kommet ryggende 9,05 med bil og slått til når hagen kjørte på jobb.
Jeg forstår ikke helt hva du mente.
1. Mente du at GM fortalte til TH at AE var sterk og at AE hadde dyttet GM slik at GM falt ned trappa?
2. Mente du at TH er Hettemann 1?
3. Hvorfor tror du at AE trolig har kjent GM?

Hvorfor halter Hettemann1?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-10 kl. 21:00.
Citera
2020-07-10, 20:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg vet alle ikke er enig med meg, om noen.

Man må evne å snu saken på hodet, ikke begynne med umulighetene.

Se på sakens fakta, tidslinjer, spor, så får man til slutt ta for seg hvordan det kunne være mulig.

Da først får man innblikk i saken, og forhåpentligvis løsningen.

I min hypotese mener jeg elementene står sterkere enn det «utenkelige» scenariet at TH og alle barna står bak.

I en menneskehjerne ligger mye man ikke begriper seg på, så jeg anser ikke noe som helt utenkelig i slike sammenhenger.

At politiet ikke går ut med slike teorier skyldes trolig at de venter til en tiltale er klar, fordi det er nokså sterke saker.
Jeg for min del har ingen sympati for TH selv om jeg har en teori om at hun flyktet
Jeg holder dette åpent samtidig som jeg har tro på TH/medhjelper slik politiet sin hovedhypotese er

Ber deg om å vise respekt for at folk har ulike tolkninger - ingen vet sikkert hva som skjedde

(Jeg kommer ikke til å kommentere denne teorien din mer så lenge det ikke kommer ut informasjon som støtter den)
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-10 kl. 21:16.
Citera
2020-07-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jo, ellers ville saken vært oppklart for lenge siden.
Kan du fortelle hvordan saken skulle ha blitt oppklart for lenge siden hvis det var slik som jeg skrev?
Citera
2020-07-10, 21:07
Medlem
Finns det någon sammanfattning på
fallet?
Citera
2020-07-10, 21:09
Medlem
Bloddråper (som ser ut til å være forsøkt vasket bort) på trappevegg.
Burde det ikke også være blodflekker i selve trappen, dersom bloddråpene på trappeveggen ble avsatt på forsvinningsdagen?

Jeg tror at politiet vikler seg inn i blindspor som de selv tror at er spor fra forbrytelsen og som de bygger hypoteser rundt, dessverre.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-10 kl. 21:12.
Citera
2020-07-10, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Takk for info! VE svinger seg kanskje på isen innimellom han også?

Lurer på om politiet har plantet mikrofoner i Golfen hans.
Jeg regner nesten med de har gjort det i TH sin bil.

Kan ikke være mange muligheter de har til å diskutere saken uten at det blir overhørt.

Ja, tror nok at de er godt overvåket nå ja, for å si det forsiktig.
Tipper TH er rimelig paranoid og forskrudd nå av alt. Alle gardiner gjentrukket osv osv.
Når det gjelder bilen til TH...er usikker på om han har fått den tilbake, eller om de holder på den fortsatt for å legge psykisk press på han. De har ihvertfall hatt god tid på seg til å installere GPS-sender og mikrofoner, evt kamera i bilen.
Citera
2020-07-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snokentoken
Finns det någon sammanfattning på
fallet?
Her er det en del informasjon om saken:
https://www.tv2.no/spesialer/longread/lorenskog-saken
Citera
2020-07-10, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Bloddråper (som ser ut til å være forsøkt vasket bort) på trappevegg.
Burde det ikke også være blodflekker i selve trappen, dersom bloddråpene på trappeveggen ble avsatt på forsvinningsdagen?

Jeg tror at politiet vikler seg inn i blindspor som de selv tror at er spor fra forbrytelsen og som de bygger hypoteser rundt, dessverre.

Jeg leste her at det skal være malestrie på veggen. Så det blir som å skal vaske blod bort fra papir, det går ikke. Trappen er av fliser, så det går ann å vaske bort med noe etsende greier hvis flisene er glatte nok. Plumbo el.
Når det gjelder fugene mellom flisene, så kan det jo være noe der. Det kan hende at de har funnet mer enn bare på veggen skjønner du. Vi har jo lært oss nå hvordan politiet prater, de kommer med littegrann og på en sånn måte at man tror at det er alt, og så etter en stund så kommer de med mere. Kan hende at det er taktikk.
Citera
2020-07-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Jeg leste her at det skal være malestrie på veggen. Så det blir som å skal vaske blod bort fra papir, det går ikke. Trappen er av fliser, så det går ann å vaske bort med noe etsende greier hvis flisene er glatte nok. Plumbo el.
Når det gjelder fugene mellom flisene, så kan det jo være noe der. Det kan hende at de har funnet mer enn bare på veggen skjønner du. Vi har jo lært oss nå hvordan politiet prater, de kommer med littegrann og på en sånn måte at man tror at det er alt, og så etter en stund så kommer de med mere. Kan hende at det er taktikk.
En umalt malestrie eller en malt malestrie? Hvis den er malt, vil man ikke greie å vaske bort bloddråpene da?

Noen skrev at den flislagte trappen var belagt med teppe oppå flisene.
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Trappen var, etter det jeg har hørt, teppebelagt, med fliser i bunnen og en vegg ganske nær nederste trinn.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-10 kl. 21:39.
Citera
2020-07-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det gjør ikke meg noe å diskutere med folk som mener jeg har redusert intelligens.

Det er faktisk ganske vanlig at rike mennesker lager ekteskapskontrakter som innebærer at den ene partner får svært lite dersom vedkommende vil bryte ut av ekteskapet. Og i midt tilfelle var det AEH, som prøver å overbevise TH om at hun kommer til å være trofast; det er hun som foreslår at man kan sette opp en slik kontrakt.

TH og AE var raka blakke da de giftet seg.
Citera
2020-07-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det gjør ikke meg noe å diskutere med folk som mener jeg har redusert intelligens.

Det er faktisk ganske vanlig at rike mennesker lager ekteskapskontrakter som innebærer at den ene partner får svært lite dersom vedkommende vil bryte ut av ekteskapet. Og i midt tilfelle var det AEH, som prøver å overbevise TH om at hun kommer til å være trofast; det er hun som foreslår at man kan sette opp en slik kontrakt.
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH og AE var raka blakke da de giftet seg.
Den ekteskapskontrakten som Sandemose skrev om, ble ikke laget da de giftet seg men mange år senere.

Nettavisen har tilgang til ektepakten mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen, inkludert de reviderte utgavene frem til desember 1993.

Ekteparet giftet seg i 1969, og i 1987 leverte ekteparet inn den første tinglyste ektepakten til Brønnøysundregistrene.

https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-grillet-om-ektepakten-med-anne-elisabeth-hagen-i-politiavhor/3423966878.html
Citera
2020-07-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Den ekteskapskontrakten som Sandemose skrev om, ble ikke laget da de giftet seg men mange år senere.

Du har oppdaget det du også ? Hva er poenget ditt egentlig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in