2020-07-10, 13:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
TEH var angivelig den aller siste som hadde kontakt med AE, så informasjon fra denne samtalen var selvfølgelig høyt prioritert fra første stund.

Han hadde trolig bare timer på seg til å glemme hva som ble sagt i de 90 sekundene. Jeg kan nesten ordrett fortelle hva jeg snakket med moren min om sist jeg pratet med henne, for flere dager siden.

Han kanske sov.
Att sönnen förhörts tre ggr om samma samtal och ändrat sig lite eftervärts antyder ngt som är lite utöver det vanliga med det där samtalet.

Eftersom det är allvarliga ting det rör sig om så skulle det i så fall bara finnas två huvudalternativ: antingen är sonen i någon grad delaktig, eller pressad eller godvilligt införstådd med vad som skett. Eller så har fadern hänsynslöst utnyttjat honom genom att spela upp en inspelning av mammans röst på dennes röstbrevlåda på tfn. Ytterligare varianter kan väl visa sig finnas, när mer fakta framkommer.

Var AE i livet kan fortfarande MGM ha uppmanat offret att höra av sig till sonen bara för att ge MGM alibi för mordet på mamman, vilket i så fall skrivit under hennes dödsdom. Det är inte vad vi skulle kalla förväntat beteende av en förälder. Det är rätt o slätt elakt.
Citera
2020-07-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jeg tenkte ikke på deg altså
Men er enig med deg i at rike folk burde ha flere muligheter for å ungå partnerdrap en fattige i og med bedre økonomi til å kjøpe leie/hyre flere husrom og dermed kan flytte fra hværandre uten å behøve skilles også...
En tidligere sjef jeg hadde gjorde det enkelt når han og kjærringa skiltes, i stede for å dele formue og ødlegga firmaer og arven til barna så kjøpte han hus til henne som han pusset opp skikkelig, hun fikk ny bil og sikkert mere som vi ikke hørte noe om, nå hvar ikke han mer en god for noen millioner men absolutt ikke en som sløste på noe vis, men så på dette like mye som en investering som å hjelpe exkona

Det låter bra! Det finns ju andra vägar som är mer konstruktiva än att mörda sina närmaste!
Om TH delat med sig mer från början, kanske han sluppit stå inför risken att bli av med 50 % av sin förmögenhet vid en skilsmässa!
Då hade han kunnat "prata bort" resten av 50 %.
Om han gjort som din chef ...
Du har förstått mig rätt, tack.
Citera
2020-07-10, 13:47
Medlem
Legokatts avatar
At bloddråper er forsøkt vasket vekk nederst i trapp samt at vaskebøtte manglet i boligen tyder på at noe ikke gikk etter planen. Sett i sammenheng med at det skulle se ut som en kidnapping måtte bloddråper, hvis de også kom på badet, vaskes bort

At vaskebøtte fra boligen manger - at politiet mener det er en viktig detalj - tyder helt klart på at de mener bloddråper er vasket bort - spor forsøkt fjernet, samt vaskebøtte er fjernet

Angående mulig dødsårsak, er det mye enklere for politiet, gjennom rettsmedisinere, å finne svar på dette hvis de har et lik

Men når det er snakk om å anslå dødsårsak der politiet ikke har et lik - kan by på problemer
Citera
2020-07-10, 13:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Det var trolig en stor feil i planen at D2 ringte S uten å vite hva AE hadde snakket med MB om.

Det var det kun TH som visste for han hørte på, og S kunne derfor ikke relatere opplysningene til samtalen med D2, og da går det fort i ball. De stolte på at S greide å pugge dette etterpå, men ikke en gang det mestret han..

TH dro fra huset før D2 kom ryggende kl 0905.
Citera
2020-07-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
P*r Arn* Sand*n i Kv*tfjell Eiendom. Tilknytning til L*renskog Ishockeyklubb, og tidligere spiller der.
Takk, jobbet med sikkerhet i equinor ser jeg, vært nevnt i tråden tidligere.
Citera
2020-07-10, 14:14
Medlem
Legokatts avatar
Jeg holder kun åpent at enten står TH/med eventuelt medhjelper bak dette eller så klarte AEH å flykte

Jeg tenker at en feltprest og major i militæret HHB1 må være en sterk person med gode sosiale egenskaper. En person som daglig tar vare på andre mennesker - en person med empati

At hun har tatt veien i militæret, at hun er prest, tyder på en person med høy moral. I militæret lærer man å takle ekstreme situasjoner, samarbeid, samt å ta vare på andre

At hun er personen som kunne forstått hvor farlig det kunne bli for sin mor ved en eventuell skilsmisse holder jeg helt klart åpent
Citera
2020-07-10, 14:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nei, MB ringte først, fikk ikke svar, og AE ringte tilbake. Det tror jeg er vesentlig informasjon i denne sammenhengen.

Naturligvis, det var slik det var. My bad.

Jeg har forøvrig sett instendig på videoene av hettemannen.
I det første opptaket fra kl. 10:25, når han kommer ned trappen, har
jeg studert "nedslaget" og de første skrittene etterpå. Jeg tok en
screencapture med Quicktime, og laget et eget klipp av kun den
biten, som jeg så har loopet og sett på.

Utfra det jeg kan se, halter denne personen de tre-fire første skrittene etter
å ha kommet ned trappen. Årsaken til halten kan selvsagt være mange.
Men en lettere skade påført under et basketak kunne jo utløse noe slikt.
Citera
2020-07-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg holder kun åpent at enten står TH/med eventuelt medhjelper bak dette eller så klarte AEH å flykte

Jeg tenker at en feltprest og major i militæret HHB1 må være en sterk person med gode sosiale egenskaper. En person som daglig tar vare på andre mennesker - en person med empati

At hun har tatt veien i militæret, at hun er prest, tyder på en person med høy moral. I militæret lærer man å takle ekstreme situasjoner, samarbeid, samt å ta vare på andre

At hun er personen som kunne forstått hvor farlig det kunne bli for sin mor ved en eventuell skilsmisse holder jeg helt klart åpent

hvorfor skulle Prestedattera forsvare faren sin ved å hjelpe mor å stikke av hvis han er så slem, istedenfor å bare ta med mor til politiet?
Citera
2020-07-10, 14:33
Bannlyst
Citat:
TEH var angivelig den aller siste som hadde kontakt med AE, så informasjon fra denne samtalen var selvfølgelig høyt prioritert fra første stund.

Han hadde trolig bare timer på seg til å glemme hva som ble sagt i de 90 sekundene. Jeg kan nesten ordrett fortelle hva jeg snakket med moren min om sist jeg pratet med henne, for flere dager siden.

Hva snakket du med mor di om da?
Citera
2020-07-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Naturligvis, det var slik det var. My bad.

Jeg har forøvrig sett instendig på videoene av hettemannen.
I det første opptaket fra kl. 10:25, når han kommer ned trappen, har
jeg studert "nedslaget" og de første skrittene etterpå. Jeg tok en
screencapture med Quicktime, og laget et eget klipp av kun den
biten, som jeg så har loopet og sett på.

Utfra det jeg kan se, halter denne personen de tre-fire første skrittene etter
å ha kommet ned trappen. Årsaken til halten kan selvsagt være mange.
Men en lettere skade påført under et basketak kunne jo utløse noe slikt.
Interessant! Jeg har lagt merke til halting eller antydning til halting i flere skritt hos denne hettemann 1 ved at personen går lett på en fot og tyngre på en fot (dvs førstnevnte fot berører bakken i kortere tid enn den andre foten, noe som kan tyde på at han har smerter i den førstnevnte foten eller som kan tyde på noe annet). Jeg synes at luemannen fra Futurumvideoen har samme gangmønster som jeg beskrev om hettemann 1 her.
Citera
2020-07-10, 14:40
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
hvorfor skulle Prestedattera forsvare faren sin ved å hjelpe mor å stikke av hvis han er så slem, istedenfor å bare ta med mor til politiet?
Skulle hun/de hjelpe AEH gjennom en skilsmisse på "vanlig måte" kunne AEH uansett vært i livsfare

Handlingen kunne blitt rettferdiggjort ut fra sin tro og ikke ut fra lovverket

Det var rettferdig at TH skulle betale, samt lide i denne saken - han fortjente det ut fra eventuelt drapstrusler eller andre ting man ikke vet om

Synes det kommer tydelig frem i saken at det ikke var et sunt ekteskap, ektepakt signert rundt juletider, seperasjonspapirer kun signert AEH, hint om voldelig bakgrunn hos TH, osv
Citera
2020-07-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Ja, det er ikke egentlig en teori jeg har, bare et forslag jeg luftet.

Vel finnes det flere indikasjoner på at drapet var planlagt flere mnd.i forveien. Begynner å slite med hukommelsen når det gjelder alt som er skrevet om denne saken, men fint om noen kan minne meg på om det finnes andre tegn enn denne stjålne identiteten fra en sørlandsmann som tilsier at drapet var planlagt lang tid i forveien.

Samtidig er det vel nok, hvis denne sørlendingen fullstendig er sjekket ut av saken, og noen stjal identiteten hans for å kunne kommunisere med TH og politiet 6 mnd.i forveien er det jo en ganske sikker indikasjon på at drapet/bortføringen var planlagt god tid i forveien. Hvorfor skulle ellers noen stjele hans identitet kun for å bruke den til å kunne kommunisere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in