Citat:
Jeg har ingen formening om hvem som har skyld i denne fascinerende saken. Synes det blir stadig mer forvirrende jo mer informasjon jeg kommer over.
Scenario 1:
Det jeg tenker er om AEH ble bevisst dyttet ned trappa er det mordforsøk fordekt som uhell, men muligheten for å overleve er stor. Det må da ligge en plan B til grunn og det er da kidnapping.
Dette vil jeg tro er utført av en av hennes nærmeste.
Scenario 2:
Falt hun fordi hun skulle kidnappes må det ha vært under uheldige omstendigheter eller flukt. Kidnappere vil neppe gi inntrykk av det har skjedd noe så voldsomt med sitt offer.
Begge scenarioer gir gode grunner til å vaske vekk blod og begge gir AEH en naturlig reaksjon å oppsøke badet frivillig for å låse seg inne. Begge gir også en naturlig utvikling for GM å bruke badet for å avslutte AEH liv og forberede henne for transport.
Min første tanke er at strips ble brukt for å forsøke kvele henne i 2. etasje. Om det ikke dreper vil det gjøre det veldig vanskelig å rope da oksygen blir prioritert av menneskets reaksjon. Hun faller ned trappa. Pga oksygenmangel sier instinktet hun skal velge badet fremfor å løpe ut. Det forutsetter kanskje det er noe på badet hun kan bruke for å kvitte seg med stripsen.

Det er vel VG som lager rabalder med å lage 10000 høner av en fjær...