Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Klart de måste öppna och bli mera genomskinliga. Gräva där de uppenbart inte grävt ordentligt alls. T ex innan Donald kilar vidare!
Ja det vore välgörande om PU äntligen började göra sitt jobb istället för att ständigt kasta fram spekulationer utan bevis.
De måste ju kunna bevisa att CP eller SE mördade Palme. Och när de trots flera års grävande inte hittar ett enda bevis så är det för väl varje seriös mordutredare så att man får släppa uppslaget och börja leta någon annanstans.
KP skulle bara ha sagt "vi hittar inga bevis".
Det här snacket om att man måste "föra ner till Sveavägen" innan man utreder något närmare är ju ett sätt att effektivt försöka stoppa alla andra uppslag/spår. Ingen vet ju vem GM var och då är det inte så enkelt att man börjar kasta sig över vittnena. Vilket av mordplatsvittnena ska misstänkas härnäst?
Det går väl alldeles utmärkt att "föra ner till Sveavägen" bara man hittar den grupp/person som utförde mordet.
Att säga att SE var där och därför en misstänkt mördare är en tankevurpa. Det fanns en annan person där också, nämligen gärningsmannen. Varför ägnar man inte sina resurser åt att försöka hitta gärningsmannen? Så som varje mordutredning gör?
Dessutom är det som du länge påpekat så att även dessa spanare bevisligen befann sig nära mordplatsen vid tiden för mordet. Varför räknas inte det? Den här spanaren som försvann? Var f-n tog han vägen? Och varför försvann han?
Jag börjar bli riktigt trött på alla dessa eviga försök att mörklägga och få folk att sluta granska utredningen.
Likadant med vapnet. NFC kan plötsligt inte avgöra om man hittat rätt vapen? Varför har i så fall cirka 800 vapen provskjutits?
Varför förstår inte PU och övriga involverade myndigheter/politiker att man inte kan kasta fram nåt så som KP gjorde i sitt episka fiasko?
Tror de att alla är idioter? Här har vi en tråd bestående av hundratals människor och andra personer (Wall, Borgnäs, LGWP, Ahlenius etc) som kan utredningen in i minsta detalj och som själva letat fram massor av intressant information.
Men all denna kunskap sveper man bort och börjar tramsa om ett vittne? Utan ett enda bevis.
Det är inte så att vi vet bäst i alla frågor. Men vi är en resurs som kan tas i anspråk. Eftersom PU inte lyckas är det kanske bättre att anlita folk som åtminstone VILL lösa mordet.
Om någon tror att jag försöker lansera mig själv som mordutredare tror han/hon jättefel. Jag har inga sådana ambitioner och skulle dessutom aldrig klara uppdraget.
Men de som har verklig kunskap kan fungera som ett råd, en grupp underordnad PU som kan utreda och ta fram uppgifter i samverkan med PU. Det har väl Borgnäs, Wall med flera redan föreslagit?
Mig undantagen. Jag har inte tillräcklig kunskap, jag är ingen mordutredare och kan aldrig bli det.