Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
Instämmer. Mellan kl 08-22 är det normalt ljud som exempelvis städa tvätta renovering och sånt. Att spela musik och skrika och ha tvn på högt är inte normalt ljud. Övrig tid ska det vara tyst enda ljudet är om någon spolar i toaletten som går ann. Regler för trivsel för alla får man när man flyttar in och brukar stå i trappuppgången. Har man inte läst och förstår vad det betyder får man fråga hyresvärden och sluta gråta att allt är orättvist
Vadå men ursäkta om jag antyder att du är flummig men "Att spela musik och skrika och ha tvn på högt är inte normalt ljud” nog fan får man väl använda sina högtalare på typ 25 % (ja det kan höras lite till granne utan att det på något sätt dånar, min granne hör tydligen när jag pratar i normal samtalston då våra sovrum ligger vägg i vägg tex pga av lyhört hus). Har även svårt att tro att man blir vräkt för att man skriker till ibland på barn o dyl (såvida man inte har storbråk jätteofta sas). Högt ljud på tv brukar väl sällan vara ett problem (då man sitter så nära) men kan tänka mig att folk med hemmabio lätt kan bli väl kraftfulla (subwoofers etc). Där i mot att renovera (normalt ljud enligt dig) kan låta extremt högt. När hyresvärlden borrade i närheten fick man nästan öronsus (pga det har jag även svårt att det skulle vräka mig för pianospel mm).
Enligt mina länkar så får man iaf typ öva akustisk gitarr o dyl (åtminstone minst en timme per dag).
Citat:
Ursprungligen postat av
diseledvin
är en myt att man får ha fest 1 ggr/mån ock spela hur högt som helst
i mitt hyreskontrakt står det att hyresgästerna ska vara helt tyst efter 22 ock då ska man inte spola i toan heller
Det är väl ingen i tråden ( den är ju dock väldigt stor) som har skrivit att man får "spela hur högt som helst”? Så man ska alltså låta diarepölen ligga kvar flera timmar? Hur fan gör man sig ren då enligt dig? Mer än 3-4 papper så lär det ju bli stopp & vattenspoling är ju icke heller alrighty, el hur? Ska man kanske ha ett extern kärl för skitpapper

?
Citat:
Ursprungligen postat av
kentuckyfry
Jisses, wall of text. Väx upp för fan din barnrumpa.
Det är väl snarare du som ska växa upp om du tycker att det är så jävla svårt att läsa & ta till dig information. Har du ens kollat mina länkar eller är det för ansträngande för dig?