2020-07-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon som kan tolka vad denna "digital sekvens" som åklagarna lämnat in med den 150 sidor tilläggsprotokoll kan innebära?

NA idag.

"Det handlar om 150 sidor tilläggsprotokoll och en digital sekvens som åklagarna tror ska räcka för att få hovrätten att ändra den friande domen."

Här ett förtydligande på datumen:

"Senast 21 juli ska försvaret ha gått igenom materialet. Därefter har åklagarna fram till 21 augusti på sig att lämna in kompletterande bevisning till hovrätten."

https://www.na.se/artikel/uppgifter-nya-hjarstarattegangen-kan-droja-till-nasta-ar-helt-oacceptabelt

Jag tror att det är förenklingar och förtydliganden av tidslinjen och de tekniska sammanhangen som upptar en betydande del.
Möjligen har åklagarna gjort en video eller annat medium som spelas upp digitalt, med datum och klockslag som enklare visar hur åklagarna menar att de kan knyta SD till mordet.

Tror även att de kan sammanfatta hindren i utredningen som SD och HD utgör med lögner och val att inte svara på ställda frågor. Det kan enkelt framställas i punktform i en Powerpoint presentation. Tänk på HD:s alla svar som "jag vill inte svara på det". T34 Pantzer sammanfattade alla dessa ohjälpsamma svar i ett inlägg och det blev massor i slutändan. Lägg sen till raderingar ur telefonerna, överskrivning av minnet, HD:s samtal med sin chef, blodfläckar och inte minst motiv som båda Davidssons hade.
Det finns kanske någon ny detalj med i åklagarens inlaga men i huvudsak tror jag de bara behöver förklara tekniken på ett enklare sätt.
Citera
2020-07-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Jag tror att det är förenklingar och förtydliganden av tidslinjen och de tekniska sammanhangen som upptar en betydande del.
Möjligen har åklagarna gjort en video eller annat medium som spelas upp digitalt, med datum och klockslag som enklare visar hur åklagarna menar att de kan knyta SD till mordet.

Tror även att de kan sammanfatta hindren i utredningen som SD och HD utgör med lögner och val att inte svara på ställda frågor. Det kan enkelt framställas i punktform i en Powerpoint presentation. Tänk på HD:s alla svar som "jag vill inte svara på det". T34 Pantzer sammanfattade alla dessa ohjälpsamma svar i ett inlägg och det blev massor i slutändan. Lägg sen till raderingar ur telefonerna, överskrivning av minnet, HD:s samtal med sin chef, blodfläckar och inte minst motiv som båda Davidssons hade.
Det finns kanske någon ny detalj med i åklagarens inlaga men i huvudsak tror jag de bara behöver förklara tekniken på ett enklare sätt.

Det fetade:

Det finns inget juridiskt som tvingar eller kan ge repressalier till varken mgm eller exfru om de svarar på frågor såsom SD och HD gör. De vittnar inte under ed.
Visst kan åklagaren lägga fram deras slingrande men det är ändå till syvende och sist åklagaren som ska bevisa.
Citera
2020-07-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om man inte frågar E som enligt kameran kom hem nästan exakt vid mordet 23:33 (nåt hundratal m från BP) vad hon gjort innan hon kom hem så avslöjar det att man inte sökt brett .

Allvarligt, läs på om kapitlet förtal under sommaruppehållet i juridikstudierna.

Dina inlägg är vedervärdiga, äckliga, förtalande, fruktansvärda, lika stalkiga som du anklagar LW för att hon var.

Du drar in en mördad kvinnas barn och ex som varande inblandade i mordet.
Tror du på riktigt inte att utredningen uteslutit dem?

Du bombarderar med citat från FUP med syfte är att grisa ner ett mordoffer och nu tar du det ett steg längre.
Nu bottnade du i dyngsörjan.
Vad tillför dina angrepp tråden?

Vem är mördaren enligt dig? Vad baserar du den åsikten på för fakta?
Citera
2020-07-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon som kan tolka vad denna "digital sekvens" som åklagarna lämnat in med den 150 sidor tilläggsprotokoll kan innebära?

NA idag.

"Det handlar om 150 sidor tilläggsprotokoll och en digital sekvens som åklagarna tror ska räcka för att få hovrätten att ändra den friande domen."

Här ett förtydligande på datumen:

"Senast 21 juli ska försvaret ha gått igenom materialet. Därefter har åklagarna fram till 21 augusti på sig att lämna in kompletterande bevisning till hovrätten."

https://www.na.se/artikel/uppgifter-nya-hjarstarattegangen-kan-droja-till-nasta-ar-helt-oacceptabelt

TACK för den uppdateringen! Må allra Bäst!
Citera
2020-07-10, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror ju att SD är en narcissist.
Då är det logiskt att han inte kan/kunde
tänka sig att LW skulle vilja / behöva ha
någon mer än honom.

Hur han i så fall skulle kunna förklara för
sig själv att frun ville skiljas och att
älskarinnan gick vidare till en annan man
förstår jag inte.
Det måste ha hotat hans självbild och
illusion något enormt.

Inlägg 31/5 2019 kl 13.01 sid 3841

Efter att ha fått tillgång till FUP kan vi konstatera att du fick rätt i ditt troende vad gäller SD.

När LW försökte få SD att tänka att HD/fisken hade en sexuell relation så ville han inte tro något sådant.

SD tyckte att LW var osmidig i sina förhållande till män, men hade inte tron på att de hade något annat än en vänskaplig relation (det var männen som inbillade/önskade sig något annat).

Båda dessa kvinnor var på väg bort från SD och det gjorde honom farlig i sin tro/vilja att vara den ende mannen på jorden för dessa. Någon måste bort för att han iaf skulle få behålla en av dessa.
Citera
2020-07-10, 08:06
Medlem
Jag har försökt sammanställa vad olika personer säger var om badtunnan.

SD säger i TR ( YT rättegången 21 47:30 ) att den köptes 2016 antagligen och flyttades sent 2018 eller tidigt 2019. Jag uppfattar inte tydligt varför den flyttades. Säger han på annat ställe att fasadbelysningen var släckt när den användes?

GC bekant till SD säger i TR (YT rättegången 22) att han uppfattat det som om tunnan var skapligt nyinköpt hösten 2018 och att den var HDs. Ser det som tecken på att de försöker få ihop det igen.

PW tror att han lånat den hösten 2017?

Honan ser den inte före mordet på satellitbilder(? Korrekt tolkning av mig?).

Litet konstigt är det, men SD är ändå den som borde veta. Att den bekante trodde annat kan ha berott på att tunnan kanske nyss flyttats i november 2018. Om den köptes före skilsmässan borde den ju hört till båda i ett vanligt äktenskap, men det kanske var HD som önskat den, eller fått den av föräldrar? Det låter nästan som om den bekante säger att HD köpt den men har den på SDs tomt.

Kan den stå dold under något tak eller i skugga före hösten 2018? Hur var det med kvittot? Och spabadet LW talade om är det ngt annat? Det kanske inte är ngt viktigt med den alls, men den är en del i myrstacken de inblandade sätter i huvudet på oss i tråden.

Det är förövrigt värt att lyssna till del 22. Precis som HDs väninna T, ännu en person med civilkurage som försöker berätta vad han sett och uppmanar MGM att lämna info till polisen för att rätt GM ska kunna hittas. (Där gällde det SD sagt till honom att polisen inte beslagtog rätt på skor fastän det borde synas på övervakningskamera vilka han hade. Den där övervakningskameran har vi inte sett i FUP? SD verkar ha sagt till denne att han saknar alibi också).
Citera
2020-07-10, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020

SD säger i TR ( YT rättegången 21 47:30 ) att den köptes 2016 antagligen och flyttades sent 2018 eller tidigt 2019. Jag uppfattar inte tydligt varför den flyttades. Säger han på annat ställe att fasadbelysningen var släckt när den användes?

GC bekant till SD säger i TR (YT rättegången 22) att han uppfattat det som om tunnan var skapligt nyinköpt hösten 2018 och att den var HDs. Ser det som tecken på att de försöker få ihop det igen.

Litet konstigt är det, men SD är ändå den som borde veta. Att den bekante trodde annat kan ha berott på att tunnan kanske nyss flyttats i november 2018. Om den köptes före skilsmässan borde den ju hört till båda i ett vanligt äktenskap, men det kanske var HD som önskat den, eller fått den av föräldrar? Det låter nästan som om den bekante säger att HD köpt den men har den på SDs tomt.

Kan den stå dold under något tak eller i skugga före hösten 2018? Hur var det med kvittot? Och spabadet LW talade om är det ngt annat? Det kanske inte är ngt viktigt med den alls, men den är en del i myrstacken de inblandade sätter i huvudet på oss i tråden.

Det är förövrigt värt att lyssna till del 22. Precis som HDs väninna T, ännu en person med civilkurage som försöker berätta vad han sett och uppmanar MGM att lämna info till polisen för att rätt GM ska kunna hittas. (Där gällde det SD sagt till honom att polisen inte beslagtog rätt på skor fastän det borde synas på övervakningskamera vilka han hade. Den där övervakningskameran har vi inte sett i FUP? SD verkar ha sagt till denne att han saknar alibi också).

Vad gäller belysning tänd/släckt vid bad har jag för mig att det framkommit i sms/samtal mellan SD och PW. Att PW då fick vetskap om var man släckte utebelysningen vid bad.

Har fortfarande inte hittat igen SD:s kontoutdrag i FUP för att se när inköpet skedde (någon som vet Aktnr?).
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-07-10 kl. 08:29.
Citera
2020-07-10, 09:11
Medlem
Citat:

I Huvudprotokollet AB 145 sid pdf paginering sid 361 finns ett kontoutdrag med en utgiftspost på 30 000 kr bokförd 2018-01-08 märkt spabad.
Citera
2020-07-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
I Huvudprotokollet AB 145 sid pdf paginering sid 361 finns ett kontoutdrag med en utgiftspost på 30 000 kr bokförd 2018-01-08 märkt spabad.
Stort tack! Det var alltså SDs konto? Väldigt konstigt att han säger att han tror att den köptes 2016! PW förstår jag mer om det blivit tokigt med årtal för. Tyder ändå på att PW hjälpte SD flytta den hösten 18. Och att den bekante uppfattat rätt kring badtunnan. Att den skulle varit HDs kan ha varit en manöver från SD för att få henne att stanna.
Citera
2020-07-10, 09:39
Medlem
Citat:
Stort tack! Det var alltså SDs konto? Väldigt konstigt att han säger att han tror att den köptes 2016! PW förstår jag mer om det blivit tokigt med årtal för. Tyder ändå på att PW hjälpte SD flytta den hösten 18. Och att den bekante uppfattat rätt kring badtunnan. Att den skulle varit HDs kan ha varit en manöver från SD för att få henne att stanna.

PW var alltså hemma hos SD och badade efter mordet på LW (om det var en höst som han uttryckte sig och belysning kan behövas släckas för mysigare bad).

Såg på en sida längre ner (Akt 145 sid 362) att SD fört över 75.500 till HD, verkligheten började komma ifatt honom hur dyrt det skulle bli efter HD:s flytt.
Citera
2020-07-10, 09:43
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Vet du varför det lagts ner så mycket tid både i förhör och i rättegången gällade badtunnan ? Att han grävt ner något och sedan ställt badtunnan ovanpå,?men då borde väl det ha gjorts tidigare än hösten 18. Tomten måste väl ha kontrollerats noga vid avspärrningen eller...blir inte klok på detta med badtunnan, någon här som förstått syftet gällande detta ?
Citera
2020-07-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Bra gräv där!

Detta fall blir än märkligare med tanke på vilka kontakter SD har inom polisväsendet.

Hoppas att någon drar detta fall vidare till högre instans... är det JO? oavsett utgång med MGM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in