2020-07-09, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja men politiet har da kartlagt vaskerutinene så hva er problemet ?

AE brukte bøtte og vann og bøtta forsvant sammen med GM,
Ok, ja, hvis politiet har kartlagt AEHs vaskerutiner, så blir det en annen sak. Det visste jeg ikke.
Citera
2020-07-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
GM tror jag, om det varit utomstående velat komma sig så fort som möjligt ut från huset. Fort in och fort ut. Vill inte tro dom tar sig tid att prova tvätta före dom drar.
Jag misstänker att dådet hänt efter paret kom hem på kvällen. Frågan är bara, vem har löningsdamen pratat med? Och vem har sonen pratat med? Det finns någon som inte snackar sant i den här historien. Har TH ringt till någon, eller har han gått över till en granne för att få hjälp med att frakta bort liket? Eller har han gjort det själv under natten? Kanske därför han har bytt bil.

Ja, alle funnene som er gjort i huset kan tyde på at ting tok lenger tid enn tidsrammen på 09:16-10:07.
Citera
2020-07-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1. Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.

2. VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje, hvor de mener Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt utsatt for en kriminell handling.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask

1. Dette blodet som eventuelt har vært forsøkt vasket bort: Det er helt normalt å vaske bort og å forsøke å vaske bort blod dersom man har skadet seg og blødd på overflater hjemme. Blodspor kan ikke dateres. Disse blodsporene kan ha vært gamle.

2. Politiet etterforsker dette nå. Når greier de å komme med resultater fra denne etterforskningen da?

En god kommentar skrevet av kansas00:

Nå begynner det å bli blodig i lørenskog-saken.. Blodvask. Tydelig at politiet ikke klare rå presse TH hardt nok, så de må gå ut i pressen med opplysninger fra avhørene for å legge ekstra press ? Interessant også hvordan VG tydeligvis tar standpunkt i etterforskningen.. Overskriften som står med feite bokstaver sier... "Politiet mener de har funnet spor etter blodvask"...Leser man derimot innholdet som står med langt mindre bokstaver så står det jo faktisk noe annet.. "VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort".. Overskriften henger nå ikke sammen med innholdet.

1. har funnet spor etter blodvask
2. analyser som kan tyde på forsøk å vaske bort

= analyser som kan tyde betyr jo at de ikke har funnet spor etter. Hadde det vært spor etter så hadde ikke analysen tydet på blodvask, men bekreftet at det var blodvaskt.

Slurver vg med språkbruk for å sette Hagen i et dårligere lys.. ? Vil vært mer riktig å brukt overskrift av typen "spor kan tyde på blodvask".. nå får de riktignok sikkert reddet seg inn ved å si "politiet mener".

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49508025/#49508025

Mon tro om det var fiskerne med telelinse eller bandittene i BMWen som tok seg tid til husvask. Holder en knapp på sistnevnte. Det ville forklart hvorfor de var flere timer på etterskudd i forhold til når de burde vært på ÅS tidsmessig. De tok seg rett og slett tid til å vaske ned huset før de dro 😂😂😂

Alternativt kan man forsøke å legge bort tunnellsynet og tenke tanken at kanskje, kanskje er ikke politiet i Norge totalt udugelige og inkompetente. Kanskje er siktelsen av TH basert på faktiske funn i den svært grundige etterforskningen. Da slipper man å hele tiden komme opp med spektakulære (les:usannsynlige) teorier for å bortforklare alle indisier som dukker opp.
Citera
2020-07-09, 23:34
Medlem
Når det gjelder vaskebøtten så behøver det ikke være så merkelig at den er borte. Hvis det var en kamp på toalettet i første, så kan bøtten ha blitt ødelagt i kampen. Hvis man er kidnapper så ønsker man selvfølgelig ikke at det skal se ut som om den kidnappede er blitt skadet eller drept, man ønsker ikke at den som skal betale skal få full panikk.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49508459/#49508459
Citera
2020-07-09, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Har du ikke lest VG-artikkelen, Havhest?
Vanligvis skal bøtten ha stått på toalettet i første etasje.
Før TH visste om politiets vaskespor, skal han også ha bekreftet at AEH pleide å vaske i 1. og 2. etasje.
VG får opplyst at TH ikke ble konfrontert med vaskesporet da han hadde status som fornærmet, men har fått inngående spørsmål om vaskerutinene i huset:

I et avhør fra i fjor vinter forklarte TH blant annet at det var kona som vanligvis vasket i første og andre etasje. Selv holdt han orden i kjelleren. Han forklarte hvordan han ønsket å gi henne vaskehjelp, men at hun ikke ville ha det.
Nei, jeg har ikke lest, så jeg var ikke klar over dette.

Kilden for vaskerutinene er likevel fra TH forstår jeg, og da har han kanskje ikke noe å skjule siden han har avslørt dette.

Jeg forventer en god plan, når noe er planlagt ett halvt år i forveien. Just saying!
Citera
2020-07-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, jeg har ikke lest, så jeg var ikke klar over dette.

Kilden for vaskerutinene er likevel fra TH forstår jeg, og da har han kanskje ikke noe å skjule siden han har avslørt dette.

Jeg forventer en god plan, når noe er planlagt ett halvt år i forveien. Just saying!

Ingenting går helt som planlagt.
Citera
2020-07-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Mon tro om det var fiskerne med telelinse eller bandittene i BMWen som tok seg tid til husvask. Holder en knapp på sistnevnte. Det ville forklart hvorfor de var flere timer på etterskudd i forhold til når de burde vært på ÅS tidsmessig. De tok seg rett og slett tid til å vaske ned huset før de dro 😂😂😂

Alternativt kan man forsøke å legge bort tunnellsynet og tenke tanken at kanskje, kanskje er ikke politiet i Norge totalt udugelige og inkompetente. Kanskje er siktelsen av TH basert på faktiske funn i den svært grundige etterforskningen. Da slipper man å hele tiden komme opp med spektakulære (les:usannsynlige) teorier for å bortforklare alle indisier som dukker opp.
De funnene vil jeg gjerne se.
Citera
2020-07-09, 23:44
Medlem
Citat:
De funnene vil jeg gjerne se.

Alt til sin tid.
Citera
2020-07-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Alt til sin tid.
Når da tenker du?
Jeg tenker at det er vanskelig å vise frem noe som ikke finnes.
Citera
2020-07-09, 23:47
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Når det gjelder vaskebøtten så behøver det ikke være så merkelig at den er borte. Hvis det var en kamp på toalettet i første, så kan bøtten ha blitt ødelagt i kampen. Hvis man er kidnapper så ønsker man selvfølgelig ikke at det skal se ut som om den kidnappede er blitt skadet eller drept, man ønsker ikke at den som skal betale skal få full panikk.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49508459/#49508459
Det er nettopp summen av det merkelige som kommer til å felle TH og hjelperne hans. Når mye blir merkelig kan til slutt ingenting bortforklares med at det bare var merkelig.

Det er ikke sikkert det var så mye blodsøl, men litt søl her og litt søl der var kanskje nok til at de ønsket å vaske for å konsentrere åstedet til badet i 1. etasje. Jeg tror fortsatt at hun ble drept av TH oppe, og dyttet ned trappa en gang etter 0916 samtalen.
Citera
2020-07-09, 23:48
Medlem
Citat:
Når da tenker du?
Jeg tenker at det er vanskelig å vise frem noe som ikke finnes.

Politiet har i alle fall bedre ting å fare med enn fantasier.
Citera
2020-07-09, 23:49
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jøss! Er det fremdeles noen som vasker huset med vaskebøtte?
Ja, det er helt vanlig. Spesielt vanlig blant den eldre generasjonen vil jeg tro. Manglende vaskebøtte i en stor enebolig må være en sjeldenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in