2020-07-10, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja. Og nettopp derfor er det ikke så lett å se det dersom det er samme person(er) på Futurumopptakene som det er på hettemennopptakene.
Jeg synes at begge 2 ligner. Videokvalitet OG lysforhold OG eventuell justering av lys og kontrast etc for å få frem mest mulig tydelige bilder på videoopptakene kan også virke inn på hvordan mennene ser ut og på hvordan fargene på klærne deres gjengis.

Er det bare jeg som ser at fargene på jakker og bukser stemmer godt overens på hette-mennene og futurum-mennene?

Saklige tilbakemeldinger ønskes fra de som har tid til å studere video-opptakene og sammenligne menn og klesfarger Takk!

De hvite glidelåsene er veldig tydelige på Hettemann1 opptaket. Om vi skal trosse politiet og kommentere Hettemann2 så har han også hvite glidelås.

Det har vel ingen av Futurum-mennene?
Citera
2020-07-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er nettopp summen av det merkelige som kommer til å felle TH og hjelperne hans. Når mye blir merkelig kan til slutt ingenting bortforklares med at det bare var merkelig.

Det er ikke sikkert det var så mye blodsøl, men litt søl her og litt søl der var kanskje nok til at de ønsket å vaske for å konsentrere åstedet til badet i 1. etasje. Jeg tror fortsatt at hun ble drept av TH oppe, og dyttet ned trappa en gang etter 0916 samtalen.
Hva tenker du om blodet på trappeveggen da? Ble det avsatt etter at hun var død? Eller ble det avsatt i en annen forbindelse?
Citera
2020-07-10, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
De hvite glidelåsene er veldig tydelige på Hettemann1 opptaket. Om vi skal trosse politiet og kommentere Hettemann2 så har han også hvite glidelås.

Det har vel ingen av Futurum-mennene?
Takk! :-) Det kan tenkes at du har rett i at futurum-mennene ikke har slike lyse glidelåser på sine jakker. Her er alle detaljer viktige. Men kan det hende at vi ikke ser glidelåsene på futurum-mennenes jakker pga dårlig videokvalitet?

En ekspert mente at en av futurum-mennene er lyshudet eller eventuelt har lyse hansker på.
Citera
2020-07-10, 01:51
Medlem
Citat:
Takk! :-) Det kan tenkes at du har rett i at futurum-mennene ikke har slike lyse glidelåser på sine jakker. Her er alle detaljer viktige. Men kan det hende at vi ikke ser glidelåsene på futurum-mennenes jakker pga dårlig videokvalitet?

En ekspert mente at en av futurum-mennene er lyshudet eller eventuelt har lyse hansker på.
Han på futurum med hette mangler hvite såler, de synes godt på hettemann 2.

Luemannen er litt lite maskert synes jeg, han burde hatt hetta oppe
Citera
2020-07-10, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Han på futurum med hette mangler hvite såler, de synes godt på hettemann 2.

Luemannen er litt lite maskert synes jeg, han burde hatt hetta oppe
Takk for viktige observasjoner! :-)
Flere her i diskusjonen har skrevet at de ser at begge futurum-mennene har dekket ansiktet med noe i lys farge som er større enn corona-munnskydd. Kanskje eventuelt tildekt ansikt på luemannen gjorde at han følte seg trygg på å ikke bli gjenkjent?
Hvis telefonmannen (med hette) fra futurum og hettemann 2 er samme mann, kan han kanskje ha byttet sko.

På den tiden futurummennene ble fanget på video, var det slapseføre (og det føret krevde kanskje annet skotøy? Sprox-skoene skulle kanskje kun brukes på åstedet + til og fra (hvis det var sprox-sko hettemann 2 hadde på seg)?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-10 kl. 02:02.
Citera
2020-07-10, 02:21
Medlem
Citat:
Takk for viktige observasjoner! :-)
Flere her i diskusjonen har skrevet at de ser at begge futurum-mennene har dekket ansiktet med noe i lys farge som er større enn corona-munnskydd. Kanskje eventuelt tildekt ansikt på luemannen gjorde at han følte seg trygg på å ikke bli gjenkjent?
Hvis telefonmannen (med hette) fra futurum og hettemann 2 er samme mann, kan han kanskje ha byttet sko.

På den tiden futurummennene ble fanget på video, var det slapseføre (og det føret krevde kanskje annet skotøy? Sprox-skoene skulle kanskje kun brukes på åstedet + til og fra (hvis det var sprox-sko hettemann 2 hadde på seg)?

Med hansker og hette oppe ville de ha skjult hudfargen uten å vekke oppsikt, hette og hansker på en slapsete morgen er helt normalt.

Den etterlyste hettemannen har tatt alle disse forhåndsregler
Citera
2020-07-10, 02:21
Medlem
Det er vel forresten en enkel sak å finne ut om det var nyvasket gulv inne på det gjestetoalettet i 1. etasje? For hvis det gulvet var nyvasket av GM, så ville det ikke vært fotspor etter AE og TH fra deres eventuelle daglige bruk av det gjestetoalettet og heller ikke fotspor etter AE fra det eventuelle angrepet inne på det rommet.
Citera
2020-07-10, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg tror dessverre at det er sånn ang.diskusjonen på flashback at mange ønsker at det er TH som står bak, i tillegg vil jeg etterhvert tro at det er ønske til politiet. For klart det er gått mye prestisje i denne saken, og hvor trist det enn.høres ut har politiet etter så lang tid små muligheten til finne evnt.kidnappere.

Jeg vil tro at de mest sannsynlig ikke er bosatt i Norge, men det er fullt mulig at i kidnappimgsteamet finnes en.person som er norsk kanskje ikke etnisk. Grunnen til at jeg tror det er at det må finnes en person i dette kidnappimgsteamet som visste hva TH var god for av penger. Og i tillegg visste at alarmanlegget ikke var inntakt
Og som muligens visste at det fantes en nøkkel til huset i nærheten av huset. Grunnen til.at jeg tror dette er at det finnes mangfoldige milliardærer i verden, de fleste i Norge har ordnet seg med både alarm og panikkrom
Siden de trolig ikke snakker norsk flytende har de fått vite om dette tipset
Hvilken rolle vedkommende har hatt er usikkert.
Jeg tror at de kanskje ikke drepte AEH hjemme fordi hun tross alt var forhandlingskortet deres.
Men planen var kanskje å drepe uansett.

Iallefall gjorde de en stor bommert, de hadde trodd at TH kom til å bli så redd at han iallefall venter med å gå til politiet?
De har jo holdt huset under oppsikt og visste nok fort at TH hadde gått til politiet. Jeg er så klart usikker på om de da drepte henne umiddelbart eller om de prøvde å få noe ut av dette.

Jeg regner likevel med at hun ble likvidert ganske fort, og når TH ble desperat benyttet de seg av muligheten til å få noe ut av dette.10-15 mill. Det faktum at det finnes så mange identifiserte personer i dette underbygger dette.
Det var nok et team som utførte det.Når hele 5 personer ikke lar seg verken identifisere eller melder seg er det noe som ikke stemmer.
Vi vet og at kidnappingen var planlagt 6 mnd i forveien.

Bare det faktum at hele 5 personer ikke lar seg identifisere sier mye. At dette er personer som ikke lengre befinner seg i Norge. Å aldri i verden om.TH hadde involvert 5 personer som resten av livet kunne presse han for penger i dette, men man skal aldri si aldri men lite tyder på at hypotesen er riktig.

Tror du virkelig kidnappere tar sjansen på å finne nøkkelen den dagen? Elektrikeren skulle jo komme og greier. Nei, det er ihvertfall ikke riktig. De har enten hatt tilgang til huset ved å få låne nøkkelen, eller så har noen ulovlig kopiert den og gitt de en kopi eller så er de i slekt med Hagen selv og har nøkkel. Du skriver så at finnes så mange identifiserte personer. Ingen av de med maske (2-3) er identifisert så langt. Og du snakker om 5 personer. De som kjører bmwen har samme utseende som futurum-mennene med mindre de eldre damene innbiller seg ting. og husk alle sammen - futurum-mennene må kjøre bil for å komme seg vekk fra dette stedet samme dag. Det er klart - det kan i utgangspuntet være 5 involvert. Det er en annen sak. Det er veldig rart at en intelligent mann som tH skulle komme opp med en så spesiell plan. Jeg tror politiet må redusere straffene for å finne løsningen.
Citera
2020-07-10, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja vil tro politiet har forsøkt selv, og noen burde gjenkjenne mannen.
Selv så tror jeg det er BB.

hva står bb for?
Citera
2020-07-10, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Yrkesstoltheten forsvant i det han forlot en høy stilling i påtalemyndigheten til fordel for penger.

Helt enig. Han gjorde en strålende jobb når han var der.
Citera
2020-07-10, 03:06
Medlem
Citat:
1. Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.

2. VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje, hvor de mener Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt utsatt for en kriminell handling.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask

1. Dette blodet som eventuelt har vært forsøkt vasket bort: Det er helt normalt å vaske bort og å forsøke å vaske bort blod dersom man har skadet seg og blødd på overflater hjemme. Blodspor kan ikke dateres. Disse blodsporene kan ha vært gamle.

2. Politiet etterforsker dette nå. Når greier de å komme med resultater fra denne etterforskningen da?

En god kommentar skrevet av kansas00:

Nå begynner det å bli blodig i lørenskog-saken.. Blodvask. Tydelig at politiet ikke klare rå presse TH hardt nok, så de må gå ut i pressen med opplysninger fra avhørene for å legge ekstra press ? Interessant også hvordan VG tydeligvis tar standpunkt i etterforskningen.. Overskriften som står med feite bokstaver sier... "Politiet mener de har funnet spor etter blodvask"...Leser man derimot innholdet som står med langt mindre bokstaver så står det jo faktisk noe annet.. "VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort".. Overskriften henger nå ikke sammen med innholdet.

1. har funnet spor etter blodvask
2. analyser som kan tyde på forsøk å vaske bort

= analyser som kan tyde betyr jo at de ikke har funnet spor etter. Hadde det vært spor etter så hadde ikke analysen tydet på blodvask, men bekreftet at det var blodvaskt.

Slurver vg med språkbruk for å sette Hagen i et dårligere lys.. ? Vil vært mer riktig å brukt overskrift av typen "spor kan tyde på blodvask".. nå får de riktignok sikkert reddet seg inn ved å si "politiet mener".

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49508025/#49508025

Hva i huleste får du ut av å lage et rabalder av noe så innlysende? Politiet kan ikke med sikkerhet vite om det er vasket vekk. I denne saken er det mye politiet tror, men ikke kan fastslå.
Citera
2020-07-10, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mulig det, men AEH syntes kanskje vaskebøtte var avleggs. Jeg har fliser i hele første etasje selv, og det blir renest med de grove fluffy moppene.

Som kvinne må man vaske litt mer enn gulv da. Man må vaske vinduer, vindusskarmer, tak, kjøkkenbenker og utenpå kjøleskap, fryser, inni hyller og skap, bord osv. Og ikke minst bad. Vi trenger alltids en bøtte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in