2020-07-10, 00:00
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det där var det mest okunniga fantasier jag någonsin hört. Har inget med verkligheten att göra. Det är bara forensiskt HITTEPÅ. Samtidigt påstår man att det över huvud taget inte går att koppla kulorna till något vapen. Ändå har större överenstämmelse förekommit på testade vapen i övrigt.

De fantiserar när det inte går deras väg.
Kan du möjligen förtydliga vad som är fantasier:
- är det vad jag citerar avseende NFCs utlåtandeskala, eller
- är det hur NFC arbetar?

Du har själv skrivit att NFC kommit med utlåtande Grad 0 avseende skjutprovet av vapensamlarens vapen men också att detta betyder att de menar att det inte var det vapnet som avfyrade kulorna. Det senare är uppenbart fel (det hade varit fallet om de sagt Grad -1 till -4) och det vore klädsamt av dig att medge det. Ett absolut minimum är att sluta upprepa samma felaktiga tolkning av ’Grad 0’.

Du har skrivit hundratals inlägg i den hör tråden där du utgår ifrån att folk skall ta dina påståenden som fakta, trots att de i princip aldrig backas upp med källor. Då är synnerligen bekymmersamt när du har uppenbart fel i sak, och sedan vägrar erkänna det trots att det går enkelt att kontrollera. Det ligger då nära till hands att ifrågasätta också alla dina andra hundratals påståenden genom åren. Fundera lite på det.
Senast redigerad av farbror_barbro 2020-07-10 kl. 00:12.
Citera
2020-07-10, 00:01
Medlem
Jag skulle inte bli förvånad om det är Stig Engströms röst men jag vettefan om det kan sägas med någon större säkerhet att det är han. Det är en väldigt brusig ljudupptagning där man lätt kan tolka det till att vara nästan vilken man som helst.
Citera
2020-07-10, 00:04
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Undrar om inte GW är med i ditt resonemang och då menar jag GW:s låda som finns på bolaget.

En yrkesmördare har som titeln säger en uppdragsgivare. Vem vill uppdragsgivaren eliminera? OP eller LP? Svaret blir nog i procent 100 mot 0.

Vilket vapen som användes vet bara GM ännu.

Vad är det GM skall avsluta? Tror ingen har missat att han är färdig med uppdraget!?

Det har funnits misslyckade mordförsök där GM fått lämna platsen innan uppståndelsen blir för stor och offret överlevt. Det är faktiskt lite proffsigt att misslyckas men ändå inte åka fast.
Du får skilja på olika saker: en ”yrkesmördare”, polis eller militär kan givetvis missa ett av två skott. Men att påstå att just agerandet på MP (med en miss av två!) skulle tyda på vapenvana eller proffsighet, det är ju bara dumheter.

(Du eller någon annan kan givetvis komma till den slutsatsen av helt andra skäl)
Senast redigerad av farbror_barbro 2020-07-10 kl. 00:13.
Citera
2020-07-10, 00:06
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det finns absolut inget osannolikt i att en bil skulle vara utplacerad i anslutning. Är det mer än GM som är inblandad så är det inte alls omöjligt. Är bara GM inblandad så är det lika möjligt.

Ställ frågan istället hur GM tagit sig till platsen. Alla diskuterar hur GM avviker men det finns en resa dit med.....
Om GM eller medbrottsling har en bil så tänker jag mig att den står parkerad i närheten av Grand. Jag tror nämligen att GM följde efter från Grand eftersom det är enda sättet att veta att LOP skall till Dekorima.
Citera
2020-07-10, 00:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benor002
Jag skulle inte bli förvånad om det är Stig Engströms röst men jag vettefan om det kan sägas med någon större säkerhet att det är han. Det är en väldigt brusig ljudupptagning där man lätt kan tolka det till att vara nästan vilken man som helst.

Tja, Olle Madebrink kände ju Stig Engström väl och är säker på att detta han. Madebrink är visserligen gammal, men han verkar inte förvirrad eller så. Då väger det rätt tungt.

Mannen som säger "han vart skjuten" hörs ju någorlunda: https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=JmMaXCaD5-Q
Citera
2020-07-10, 00:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Detta är helt ny information. 23.22.35 hörs SE:s röst på LAC-bandet. Intygas till 100% av SE:s barndomsvän. Avslöjat av Lennart Remstam i dag.

I klippet talas om att SE skulle ha kunnat sprungit runt på 2 minuter. Ett obegripligt misstag.

23.22.35 är 1 minut efter mordet.

Ergo..SE mördade inte Palme. Vilket vi är många som berättat väldigt länge i den här tråden.

Nu fick vi äntligen det slutliga beviset.

Att KP missat detta är minst sagt upprörande. Vilken j-la rättsskandal.

Dert går att ifrågasätta det mesta här i världen, men det borde vara spiken i kistan om inte Madebrink börjar modifiera sin uppfattning eller visar sig senil eller liknande brasklappar. Det är en häpnadsväckande nyhet.
Citera
2020-07-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fler som läst alla förhören med Donald Forsberg? Underhållningsvärde på anekdoter mellan tipsen.

Nej de skulle man vilja läsa, fanns där nåt av värde?
Citera
2020-07-10, 00:18
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Dert går att ifrågasätta det mesta här i världen, men det borde vara spiken i kistan om inte Madebrink börjar modifiera sin uppfattning eller visar sig senil eller liknande brasklappar. Det är en häpnadsväckande nyhet.

Ja. I intervjun är Madesäter helt klar och identifieringen är 100-procentig. Även hustrun intygar det.

Kollar precis utskriften från LAC-bandet nu igen. Det är en man som 23.22.35 pratar vid LL:s bil och hans röst fångas då upp på bandet. Det är alltså den mannen som är SE. Berättar hans barndomsvän.

Jag förutsätter att Remstam går till medierna nu.
Citera
2020-07-10, 00:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jeppsson kommer in på det där med väskan och polisens frågor om den i intervju 2019:

https://vimeo.com/321858028

Visst är det en lite udda personlighet, men han verkar redig och normal nog och det var han säkert 1986 också. Han slår en som ett bra och ärligt vittne, inställd på att ge ett så gott vittnesmål som möjligt och han kände sig tydligen onödigt ifrågasatt och trakasserad av polisens frågor. Det framstår som normalt att känna så också och hans känsla verkar rätt befogad med tanke på vad man man utläsa i förhören.

Givetvis är det en bisarr tanke att han kan ha med mordet att göra. Är det någon vars rörelser runt mordplatsen är i stort sett klarlagda måste det vara Jeppssons.
LJs version av förhöret stämmer inte med transkriptionen. Det är ju LJ själv som börjar svamla om en ”pryl” i väskan som han inte minns vad det var... Därmed inte sagt att FL inte kan ha varit aggressiv, men han utreder också mordet på Sveriges statsminister. Återigen, jag tycker förhöret verkar exemplariskt.
Citera
2020-07-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benor002

Det måste gå att jämföra Skandiamannens röst i LAC inspelningen med tex hans röst i SVTs reportage.

En ljudtekniker borde kunna jämföra rösterna.

Tänk om detta kan fria Skandiamannen.
Citera
2020-07-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du får skilja på olika saker: en ”yrkesmördare”, polis eller militär kan givetvis missa ett av två skott. Men att påstå att just agerandet på MP (med en miss av två!) skulle tyda på vapenvana eller proffsighet, det är ju bara dumheter.

(Du eller någon annan kan givetvis komma till den slutsatsen av helt andra skäl)

Vad menar du med en miss av två?
Citera
2020-07-10, 00:29
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Vad menar du med en miss av två?
Antingen
- träff på OP, miss mot LP,
- vådaskott, träff på OP.
Oavsett hur proffs-GM ställer sig har han en rumpa bar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in