2020-07-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Yrkesstoltheten forsvant i det han forlot en høy stilling i påtalemyndigheten til fordel for penger.

Holden risikerer selv å bli innkalt som vitne så jeg skjønner ikke at han kan være TH`s forsvarsadvokat.
Citera
2020-07-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tull! Man bruker spray og så mange mopper man har behov for - uansett størrelse.
Kanskje på store arbeidsplasser, kontorer, sykehus etc. Ofte ikke i private hjem. Jeg forstår at politiet merker seg at det ikke er bøtte. De fleste trenger bøtte å skylle moppene i. Tror det var en tabbe av GM å ikke tenke på det.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-09 kl. 23:16.
Citera
2020-07-09, 23:13
Medlem
1. Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.

2. VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje, hvor de mener Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt utsatt for en kriminell handling.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask

1. Dette blodet som eventuelt har vært forsøkt vasket bort: Det er helt normalt å vaske bort og å forsøke å vaske bort blod dersom man har skadet seg og blødd på overflater hjemme. Blodspor kan ikke dateres. Disse blodsporene kan ha vært gamle.

2. Politiet etterforsker dette nå. Når greier de å komme med resultater fra denne etterforskningen da?

En god kommentar skrevet av kansas00:

Nå begynner det å bli blodig i lørenskog-saken.. Blodvask. Tydelig at politiet ikke klare rå presse TH hardt nok, så de må gå ut i pressen med opplysninger fra avhørene for å legge ekstra press ? Interessant også hvordan VG tydeligvis tar standpunkt i etterforskningen.. Overskriften som står med feite bokstaver sier... "Politiet mener de har funnet spor etter blodvask"...Leser man derimot innholdet som står med langt mindre bokstaver så står det jo faktisk noe annet.. "VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort".. Overskriften henger nå ikke sammen med innholdet.

1. har funnet spor etter blodvask
2. analyser som kan tyde på forsøk å vaske bort

= analyser som kan tyde betyr jo at de ikke har funnet spor etter. Hadde det vært spor etter så hadde ikke analysen tydet på blodvask, men bekreftet at det var blodvaskt.

Slurver vg med språkbruk for å sette Hagen i et dårligere lys.. ? Vil vært mer riktig å brukt overskrift av typen "spor kan tyde på blodvask".. nå får de riktignok sikkert reddet seg inn ved å si "politiet mener".

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49508025/#49508025
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-09 kl. 23:19.
Citera
2020-07-09, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Og mange sverger til bøtte og mopp, ser dem hver dag på kontorer og kjøpesentra så at det er avleggs er bare tullball.
Mulig det, men AEH syntes kanskje vaskebøtte var avleggs. Jeg har fliser i hele første etasje selv, og det blir renest med de grove fluffy moppene.
Citera
2020-07-09, 23:17
Medlem
Citat:
Mulig det, men AEH syntes kanskje vaskebøtte var avleggs. Jeg har fliser i hele første etasje selv, og det blir renest med de grove fluffy moppene.

Ja men politiet har da kartlagt vaskerutinene så hva er problemet ?

AE brukte bøtte og vann og bøtta forsvant sammen med GM,
Citera
2020-07-09, 23:22
Medlem
brukerinnes avatar
-Først kommer Nettavisen med oppslag om bilde i media som livsbevis.
Ser ut som dette kommer fra Holden.
"Etter min oppfatning er det minst like sannsynlig at Anne-Elisabeth ble kidnappet fra Sloraveien, skriver Holden i en mail til Nettavisen."
-Like etter kommer oppslag i VG om vasking av blodspor. Opplysningene må komme fra politiet og tyder på at et drap er begått i Sloraveien.
"Hagens forsvarer, advokat Svein Holden, ønsker ikke å kommentere saken overfor VG."
Aldri sett en sak vært prosedert gjennom media på denne måten.
Citera
2020-07-09, 23:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er helt greit med djevelens advokater, men når disse også må ha egne advokater, blir det mye støy.
Citera
2020-07-09, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Kanskje på store arbeidsplasser, kontorer, sykehus etc. Ofte ikke i private hjem. Jeg forstår at politiet merker seg at det ikke er bøtte. De fleste trenger bøtte å skylle moppene i. Tror det var en tabbe av GM å ikke tenke på det.
Tåler ikke moppevask? Maskinen min forstår ikke forskjell på en skitten bomullsklut og en skitten bomullsmopp. Derfor går begge i samme maskin - kokvask 95°C - og maskinen elsker det Jeg skyller moppene hvis de er veldig skitten, i vasken på vaskerommet, men det er sjelden, for gulvene blir støvsugd først.
Citera
2020-07-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Små bloddråper er ikke lett å få øye på.

Å lete etter mulige spor i trappen, på gulvet og veggen tar tid. I tillegg går det med tid til å vaske bort sporene, hvis man greier å avdekke alt sammen. Så skal man etterpå forsikre seg om at alt er borte.

Er det noe angivelige kidnappere har så er det begrenset med tid. Risikoen øker for hvert minutt.
Hvordan skal de ha rukket alt sammen i det korte tidsbildet som foreligger?

Er det praktisk mulig å utføre et angrep, håndtere offeret, sikre hunden og rigge åstedet med flere detaljer som trusselbrev, mobiltelefon, klær, giftering osv - i tillegg til at spor skal saumfares og vaskes bort?

Kan alle funnene indikere at GM må hatt lenger tid på seg?
Så mye tid at det ikke passer inn i tidsrammen mellom kl 09:16 til kl 10:07?
GM tror jag, om det varit utomstående velat komma sig så fort som möjligt ut från huset. Fort in och fort ut. Vill inte tro dom tar sig tid att prova tvätta före dom drar.
Jag misstänker att dådet hänt efter paret kom hem på kvällen. Frågan är bara, vem har löningsdamen pratat med? Och vem har sonen pratat med? Det finns någon som inte snackar sant i den här historien. Har TH ringt till någon, eller har han gått över till en granne för att få hjälp med att frakta bort liket? Eller har han gjort det själv under natten? Kanske därför han har bytt bil.
Citera
2020-07-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg også tror at TH er en P, skal du kjefte på meg også da

Nei, selvfølgelig ikke! Hvis du har lest hva jeg skriver, så jeg sier jeg helt klart at vi kan spekulere om det meste. Skyldspørsmål, personlighetsforstyrrelser/psykiatriske diagnoser, evt. pille- og alkoholmisbruk etc. Or*derud, derimot, spekulerer ikke. O VET. Jeg påstår at O ikke VET mer enn andre, og at påstandene er basert på rykter og sladder. Når O har blitt konfrontert med dette, gjør O ingen forsøk på å dokumentere. I stedet for å svare for seg, kommer det glupe utsagn som "sannheten svir."
Ut fra svarene som kommer, er det mye som tyder på at O ikke skjønner problemstillingen. Eller at O later som at O ikke forstår. Jeg vet ikke hvilket alternativ som er verst!
Citera
Medlem
Citat:
Mulig det, men AEH syntes kanskje vaskebøtte var avleggs.

Har du ikke lest VG-artikkelen, Havhest?
Vanligvis skal bøtten ha stått på toalettet i første etasje.
Før TH visste om politiets vaskespor, skal han også ha bekreftet at AEH pleide å vaske i 1. og 2. etasje.
VG får opplyst at TH ikke ble konfrontert med vaskesporet da han hadde status som fornærmet, men har fått inngående spørsmål om vaskerutinene i huset:

I et avhør fra i fjor vinter forklarte TH blant annet at det var kona som vanligvis vasket i første og andre etasje. Selv holdt han orden i kjelleren. Han forklarte hvordan han ønsket å gi henne vaskehjelp, men at hun ikke ville ha det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er helt greit med djevelens advokater, men når disse også må ha egne advokater, blir det mye støy.

Tipper at Holden må vitne om sitt første møte med TH og om hvor hardt den historien gikk inn på han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in