2020-07-08, 12:49
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evalena99
Satt och flummade igenom rättegången igår och dom verkar inte ha varit så speciellt smarta. Alla köpte varsin knapptelefon med kontantkort så de kunde hålla kontakt innan mordet. Två gjorde sig av med dem medans den tredje behöll sin vilket gav polisen rätt så mycket bevisning. Sen att ena personen skrek till dom andra gärningsmännen att dom inte skulle berätta något för polisen innan de skildes åt vid gripandet 😂 så har vi också att dom gick ifrån brottsplatsen med polishund hack i häl hela vägen. Nä gud, det är nästan så illa så en 5 åring kunde planerat det bättre.

Ja herregud, den här rättegången lär vara öppet mål för åklagaren. När är nästa rättegångsdag?
Citera
2020-07-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ja herregud, den här rättegången lär vara öppet mål för åklagaren. När är nästa rättegångsdag?

Den pågår just nu. Uppdateringar då och då på svt från rättegången. Länk finns några inlägg bakåt i tråden.

Något intressant är att en person hävdar att han inte har befunnit sig alls på platsen eller varit delaktig i mordet. Och det verkar inte finnas några bevis heller som styrker att han varit på plats och varit delaktig. Undra om dom kommer fria han från anklagelserna 😬
Citera
2020-07-08, 14:04
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-nackstamordet

Åtalad för Nackstamordet pekar ut en fjärde person
Citera
2020-07-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-nackstamordet

Åtalad för Nackstamordet pekar ut en fjärde person

Det borde ju gå snabbt att få det bekräftat eller förnekat av taxichauffören kan man tycka.
Citera
2020-07-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Det borde ju gå snabbt att få det bekräftat eller förnekat av taxichauffören kan man tycka.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...alade-for-mord

13.19
Det är väl bara att fråga taxichauffören om det var fler än 3 i taxin?
Erik
Ja, han kommer att höras under rättegången. Enligt åklagaren ändrade han sig från fyra till tre i förundersökningen.
SVT · Eva Harström
Citera
2020-07-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Mål 3048:-
Nu 1911:-

10-11 personer som bidrar med 100:-/st så är vi iland. Jag pytsar in de sista kronorna om så behövs.

Hur långt har vi kommit?
Citera
2020-07-09, 18:42
Medlem
Det är inget drag kring denna utredning alls, vad beror det på? Inga åhörare på plats under rättegången som jag fattat det. Inga diskussioner här inne, var han så betydelselös för alla?
Citera
2020-07-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallea
Det är inget drag kring denna utredning alls, vad beror det på? Inga åhörare på plats under rättegången som jag fattat det. Inga diskussioner här inne, var han så betydelselös för alla?

Det undrar jag också.
Jag hade tänkt att jag skulle gå dit en dag och kolla, men så läste jag att det inte var några på plats där och kollade? Känns inte som man vill sitta där själv.
Citera
2020-07-09, 23:12
Medlem
TuvaLies avatar
Nu 2699:-

Nära nu! Självklart jämnar jag till om det nå enstaka på slutet. Når vi 3 är vi hemma. Vet inte hur snabb de är men hade varit fint att fått helgläsning

Håller med, känns väldigt dött. Därför vore det ju intressant att läsa FUPen.
Citera
2020-07-10, 07:27
Medlem
Citat:

Han betydde väldigt mycket för väldigt många, jag personligen kände honom inte men jag lider med alla och blir själv berörd av att läsa det som hänt. Har många vänner som än idag mår psykiskt dåligt över detta, till och med så illa så dem varit tvungna att läggas in på psyk. Tror folk undviker att gå på rättegången då sorgen är för stor, men vill inte plåga sig själv av att lyssna på dessa män som spelar dumma och nekar till mordet. Man vill höra att dom gjorde det och varför.
Citera
2020-07-10, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Nu 2699:-

Nära nu! Självklart jämnar jag till om det nå enstaka på slutet. Når vi 3 är vi hemma. Vet inte hur snabb de är men hade varit fint att fått helgläsning

Håller med, känns väldigt dött. Därför vore det ju intressant att läsa FUPen.

Det hade varit så intressant med läsning i helgen!! Synd att jag tyvärr inte kan bidra denna gång.
Citera
2020-07-10, 07:31
Medlem
Citat:

Men en diskussion här inne kan vi starta!

Åklagare har frågat de misstänkta gärningsmännen om bo någon gång lurat dem i någon affär. Vad tror ni, kan det verkligen vara så att han blev jagad och skjuten flertal gånger till sin död för att han lurade dom i en affär? Tycker att pundare lurar varandra hela tiden och är oärliga, men inte har ihjäl varandra för de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in