2020-07-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Sök på edvin gyllensvaan

Tack! Men är det bekräftat att de vuxit upp tillsammans, om än bara några år? Stökigt för fosterföräldrarna...
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nja, de började träffas (i smyg) redan vid årsskiftet. Men det gick nog ganska snabbt. Hon påstår att hon inte kommer ihåg men det tror jag inte stämmer utan handlar mer om att hon håller på information som antingen ofördelakig för henne eller så hemsk att hon inte förmår sig att prata om det. Hon avslöjade ju hans samling av barnporr ganska tidigt i förhållandet och det var kanske utlösande. Tror dock inte hon är pedofil utan istället totalt gränslös och van vid att kunna använda sex för att få och behålla män. Den där tjejen som går med på allt (enligt FUP brukar de kissa på varandra i sexuella syften). Hade det varit djur han tänt på hade hon med stor inlevelse ställt upp på det.

Hennes strategi för att "överleva" sin barndom/uppväxt var förmodligen att försöka vara andra till lags. Hon vet nog inget annat.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARCV82
Usch personligen klarar jag inte av att ens tänka tanken kring tiden emellan 😢

Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Nej det är det jag menar.
Tror det finns så mycket mer slut dessa barn varit utsatta för
Och CAs andra barn.
Ja, det vore smått otroligt om de åkt fast för 100% av de övergrepp de utsatt folk för, inte helt sannolikt, tyvärr
Citera
2020-07-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marstrand08
På hennes Insta kommenterar någon att hennes fosterföräldrars son (Edvin?) begått ett ”iskallt hemskt dubbelmord” i Mantorp. Har detta varit uppe tidigare i tråden och finns det någon sanning i det?

Har varit uppe i tråden tidigare.

Carita var fosterhemsplaserad hos fam Gyllensvan . (Edvin var fosterföräldranas biologiska barn )
Citera
2020-07-09, 17:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodda

Carita var fosterhemsplaserad hos fam Gyllensvan . (Edvin var fosterföräldranas biologiska barn )
Man kan ju fundera något varv på om han låtit fostersystrarna vara...
Citera
2020-07-09, 17:56
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man kan ju fundera något varv på om han låtit fostersystrarna vara...

Det är min tanke också, måste varit en tuff uppväxt.
Citera
2020-07-09, 18:00
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Förhöret fortsätter gällande annan misstanke
K1529971-19

Någon som vet något om det? Kan det vara så att CA är misstänkt för tex andra övergrepp eller anstiftan till. Tex på sina egna barn eller andra barn som i te har med CL att göra?

Finns väl ett vittne, en tjej som CL låg med när hon var elva år, enligt henne. Kanske är det övergreppet som utreds. Har inte sett det i FUP:en, så då kanske det kommit fram här.
Citera
2020-07-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Att söka orsak och bot i efterhand är meningslöst. Såvida människan inte är gravt mentalt eftersatt har hon varit medveten om att vad hon gör är fel. Av innehållet i FUP:en har jag fått intrycket av att hon är fullt kapabel att skilja mellan gott och ont.

Orsaken till att mina åsikter är så starka, är för att jag själv blev utsatt för sexuella övergrepp i min barndom. Att jag nämner detta är inte för att få minsta sympatier av er i forumet, det tjänar jag inget av och är heller inte i behov av det.
Men, jag har enbart känslor för de stackars barnen, för jag vet hur dessa övergrepp kan påverka en människa på så många olika plan och blir förvånad över att det finns ett fåtal människor som ställer sig på förövarnas sida i fall som dessa. Jag är självklart medveten om att ni inte försvarar deras gärningar, men det gör mig ändå förvånad över att ni inte har den minsta förståelse för att normalt fungerande människor ser övergrepp på barn som något av det värsta ett barn kan råka ut för.

Jag vågar nog påstå att om du tar upp denna händelse vid matbordet på din arbetsplats så kommer du få liknande reaktioner från dina arbetskamrater, även de du inte trodde kunde uttrycka sig så grovt kommer att chocka dig med hur de önskade livet ut förövaren.

Är man något välfungerad i pallet så förstår man att dessa uttryck kommer av ilska. Det är lätt att vara efterklok i såna här fall, men det kan jag lova dig att de flesta är. Att folk personligen vill ta hennes liv är ett uttryck för hur mycket de avskyr hennes gärningar. Om du hittar en person bland alla dessa som klarar av att göra det i verkligheten skulle jag bli chockad.

Se det för vad det är, människor vet inte hur de ska hantera sina känslor i ett så speciellt fall som detta. Då blir det lätt en lynchmobb i textform.

Jag reagerar också lika kraftigt i fall som dessa, önskar också livet ut förövaren men är själv inte kapabel att ta det steget, för jag vet att det inte för något gott med sig.

Jag planerade i min ungdom att ta livet av den person som gav sig på mig i min barndom. Jag var på den tiden redan så förstörd av droger och kriminalitet så för mig spelade det ingen roll vad som skulle hända mig om jag tog det steget. När tillfälle gavs så gjorde jag det inte, för jag är som de flesta andra människor, jag har ett samvete och skulle aldrig kunna leva med att jag tagit en annan människas liv.

Att jag uttrycker mina starka åsikter i fall som dessa är för att jag vet hur illa det kan gå i livet för dessa barn och det kan ingen rehabilitering av denna kvinna ändra på. Det är försent och vi kan bara hoppas att barnen får all den hjälp de kan få för att slippa ett rent helvete i vuxen ålder.

Jag tror däremot på karma. I de flesta fall brukar den spela ut sin rätt för eller senare. För vissa ganska på direkten, för andra blir det en lång utdragen process. För Carita är jag övertygad om att det blir det sistnämnda.

Att söka orsak och bot i efterhand är det mest värdefulla vi kan göra. Hur skulle vi annars lära oss att upptäcka och förhindra, eller i alla fall minska risken, för att sådant här händer?
Att bara dela ut stränga straff i efterhand kan falla väl ut i opinionen, men då har ju offret redan drabbats, som du själv gjort.
Drömscenariet är att barn aldrig utsätts för övergrepp och då är prevention det viktigaste. CL kan ev. ha ett psykopatiskt personlighetsinslag, och då finns det inte tyvärr inte mycket till bot, och vad ska vi göra då...
Visst kan Storebror övervaka, men det går inte heller att ge kommunernas socialtjänster för mycket makt, då det inte är direkt ovanligt att de fullständigt krossar individer och familjer. "Sofie" från Borlänge är ett färskt exempel där maktfullkomliga tjänstemän beter sig lika svinaktigt som fröken C, dock med lagen på sin sida och med användandet av ett sekretesssystem, som var tänkt att skydda deras klienter (ibland offer) och inte dem.
Jag kan inte peka ut vägen för att komma dit de flesta vill att ska komma, men vi måste lära av det som skett, annars står vi och stampar på samma fläck.
Beklagar din historia och du har mina fullaste sympatier, men kunde övergreppen förhindrats måste det väl ända varit det bästa...
Citera
2020-07-09, 18:25
Medlem
Citat:
Reagerar lite på att de inte eftersökt mer kring redigeringsappen med tillhörande konto som hon hänvisar till. Hon säger att den kan vara raderad och beskriver hur ikonen ser ut. Det finns en app med de funktioner som hon beskriver som överensstämmer med hur ikonen ska se ut. Den heter YouCut. Det enda de verkar ha gjort är att kolla vilka appar hon redan hade installerat.

Är det viktigt vilken mjukvara hon använt? Filmerna finns och vad hon gjort syns.
Citera
2020-07-09, 18:25
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Finns väl ett vittne, en tjej som CL låg med när hon var elva år, enligt henne. Kanske är det övergreppet som utreds. Har inte sett det i FUP:en, så då kanske det kommit fram här.

Nej. Man har lyft ut en del av ett längre förhör som finns tidigare i FUP och lagt det sist då innehåller gäller misstanke om kränkande fotografering (som har fått en egen del i FUP).
Citera
2020-07-09, 18:27
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Reagerar lite på att de inte eftersökt mer kring redigeringsappen med tillhörande konto som hon hänvisar till. Hon säger att den kan vara raderad och beskriver hur ikonen ser ut. Det finns en app med de funktioner som hon beskriver som överensstämmer med hur ikonen ska se ut. Den heter YouCut. Det enda de verkar ha gjort är att kolla vilka appar hon redan hade installerat.
Hur tänker du runt detta, vad skulle det haft för betydelse enligt dig?

Jag tyckte den delen i förhöret var väldigt rörig. Hennes historier kring hur hon fejkade och klippte filmer låter osannolik.

Visst, hon säger att CA förstod att en del var fejk. Men som jag förstår det så verkar det som han trodde att en del filmer var på riktigt enligt henne. Där fans flera filmer i hennes ägo med namn som "old fucking young" etc. Men jag förstår inte hur hon skulle kunna klippa flera filmer från olika källor till något som CA trodde var på riktigt.

Som jag tolkar det så fans det så mycket mer betydelsefulla bevis att det inte lagts någon tid på det här med appen och redigeringen.
Citera
2020-07-09, 18:27
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodda

Två monster har skapats i det hemmet.
En dubbelmördare och en pedofil mamma.
Fyfan är 99% säker pä att carita bliivit utnyttjad i tonåren, kanske edvin är en förövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in