Citat:
Ursprungligen postat av
Qwert1010
Helt förstörd är jag. La ner hela min själ på att plugga till högskoleprovet men det blev inställt, har ändå haft hopp på att komma in men icke. Inte ens nära. Måste komma ifrån där jag bor så vad tror ni om att läsa fristående kurser ett år? Möjligtvis nationalekonomi eller sociologi i Linköping. Tänker att det möjligtvis går att tillgodoräkna kurser sen om jag bestämmer mig för att läsa vidare inom exempelvis civilekonom. Gör jag inte det är det som det är. Är det slöseri med tid och pengar? Åsikter mottages gärna behöver all hjälp och råd jag kan få
Jag läste en delkurs sociologi till min kandidatexamen och skulle verkligen rekommendera det till andra! Inte nödvändigtvis något man har nytta av i framtida arbetsliv men intressant och bildande, att kunna referera till Foucault ger dessutom pluspoäng hos en viss typ av damer.
Om det är av stor vikt att komma igång med studierna så snart som möjligt så hoppa på det du kan och se det som att du bygger din egen kandidat, du behöver ändå läsa poäng utöver huvudområdet och det är inte alltid så himla noga vad dessa består utav.