Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Jeg sjekket med Google helt i starten, da var det en oppblussing av søk på Tom Hagen i Tsjekkia noen mnd før AEH forsvant.
Interessant. Hvordan kartlegger du googlesøk på et personnavn innenfor et gitt tidsrom?
Husk forresten at det er andre enn "vår" TH som bærer det navnet:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Hagen
Citat:
Fiskerne snakke vel et østeuropeisk språk som ikke var russisk
Han som så fiskerne sa at det sannsynligvis ikke var polsk, siden han kunne litt av det selv.
Tror ikke det ble forsøkt konkretisert hvilket språk de snakket.
Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Hvem som helst (og også personer som aldri tidligere har vært i Lørenskog) som ser på kart (feks google street view m.m.) kan studere veier og områder og finne frem til ankomstveier, gangveier og smarte fluktruter m.m.
Sant nok. Jeg har aldri vært i det området, men har saumfart google maps og street view
for å undesøke mulige veier og ruter som har vært benyttet.
Citat:
Hvis fiskerne er innblandet i forbrytelsen, kan de ha holdt huset under oppsikt for å kartlegge ekteparet Hagens rutiner og for å montere overvåkningsutstyr inne i huset og utenfor huset på tidspunkt da ingen var hjemme i huset.
Det hadde nok vært en ganske risikabel operasjon hvis de tok seg inn i huset.
Men det er jo helt klart en mulighet, når ekteparet f.eks. var på hytta.
Men jeg kan jo tenke meg at huset nå er stint av kameraer og mikrofoner
etter at politiet har vært der og jobbet. Tviler på han har særlig med muligheter
for å unngå oppmerksomhet for å si det slik. Hvis de er grundige, har de vel
bugget bilen og kontoret hans også, i tillegg til at de naturligvis avlytter telefonene.
Kan også tenke meg at de spaner tett 24/7.