2020-07-09, 12:56
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disktrasa12
12 år yrkade dom för henne och 10 år för honom

Ibland önskar man att vi hade USAs rättssystem, där hade hon utan tvekan fått över 40 år, som dessutom ska avtjänas.
Citera
2020-07-09, 12:56
Medlem
PaoloRobertos avatar
Läste fupen.

Fyfan, läst mycket men detta var något av det värsta när dom beskriven gärnibgarna och barnen skriker och gråter och ber mamma sluta... Fyfan.... detta är värre än jag trodde

Stackars barn
Citera
2020-07-09, 13:12
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Länk till dom?

Din flane! Rättegången avslutades idag. Det är vad åklagaren har yrkat på, inte vad de döms för. Domen brukar komma efter ett par veckor.
Citera
2020-07-09, 13:15
Medlem
Utan tvekan något av det sjukaste jag läst i FUP.
Otroligt sjuka människor, eller trasiga om det är ren manipulation.
Gissningsvis både och. Stackars barn...
Citera
2020-07-09, 13:18
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
4-åringen verkar ha adhd eller liknande. Har myror i brallan, får raseriutbrott, klipper sönder kompisars kläder, vill rymma från dagis.

Hur ska han bli som tonåring ?

Vanligt att barn som utsätts för trauma visar adhd -liknande symtom. Detta barn kan mycket väl ha denna problematik resten av sitt liv, pga av det traumat. Det positiva är att det går att behandla eftersom det kommit ur traumat. .
Det negativa är att pappan verkar ju inte sås tagit han heller så frågan vad dessa barn har för framtid.
Förskolan är ju orolig över deras hemmaförhållanden. Både mamman och pappan skaffade snabbt nya partners.

Alltså detta avlande av barn när man är svagbegåvad. Förstår inte. Statlig sterilisering borde gälla.
Tur CL och CA inte hann skaffa några gemensamma.
Citera
2020-07-09, 13:24
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Reagerade på samma sak som du. Hon är nog garanterat förhörd iallafall. Men förhöret kanske hamnade i slasken?

Skulle precis säga det samma, många förhör är nog i slasken. Så jag tror det
R otro,got många vittnen hörde, det kan man ju också tänka utifrån den långa tid förövarna suttit häktade.
Citera
2020-07-09, 13:25
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyhv
Har skummat igenom hela FUP men detta missade jag. På vilken sida står detta?

I förhöret med förskolans personal. Minns ej sida. Men i början av förhören.
Citera
2020-07-09, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av verkligheten123
Vissa i tråden verkar tro att 8-10 år är ett lågt straff för detta brott. Då måste man ställa det i relation till den faktiska påföljden.

8 år i källaren på Hinseberg med en timmes promenad per dag är ett långt straff. Hon kommer få höra hot varje dag när övriga fångar ser henne på gården. I källaren kommer hon inte umgås med någon annan, hon kommer vara helt isolerad pga hotbilden. Det är hon och vakten i källaren i minst 8 år, det är hårt kan jag lova...
Jupp. Hårda bananer på Hinseberg.
Kvinnor har inte egna avdelningar där sexförbrytare får sitta och smida planer med andra fångar.
Ska läsa fup ikväll
Citera
2020-07-09, 13:29
Medlem
Någon mer som har problem att ladda ner FUP:en?
Citera
2020-07-09, 14:01
Medlem
Så hur länge och ofta pågick övergreppen? Blev hon pedofil i vevan då hon blev förälskad i killen med WT smeknamn eller pågick det innan? Så ofattbart att göra så mot sina barn på requests av andra ifall hon inte var barnantastare innan det.

Detta är Sverige, yrkar på 12 men hon kommer att få 4...
Citera
2020-07-09, 14:21
Medlem
Don.Cs avatar
Reagerar lite på att de inte eftersökt mer kring redigeringsappen med tillhörande konto som hon hänvisar till. Hon säger att den kan vara raderad och beskriver hur ikonen ser ut. Det finns en app med de funktioner som hon beskriver som överensstämmer med hur ikonen ska se ut. Den heter YouCut. Det enda de verkar ha gjort är att kolla vilka appar hon redan hade installerat.
Citera
2020-07-09, 14:23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Ibland önskar man att vi hade USAs rättssystem, där hade hon utan tvekan fått över 40 år, som dessutom ska avtjänas.
Jag hade hoppats på än strängare lagar som under medeltiden, avrättning på torg till applåder av folkmassan, det hade varit ngn upprättelse för barnen. Båda kräken är värda allt hat som finns o mer därtill..sina egna barn..det är så man spyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in