2020-07-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MushiShroomi
Jag kom in Åtminstone stod det antagen så jag antar det.

Har dock lite för dåligt betygssnitt om jag utgår från tidigare år så troligen kom jag in genom HP. Går det att se av vilken anledning jag kom in eller vägs båda in? Läste en behörighetskurs på komvux så har kompletterat. Är väl BII då? Både HP och BII stod i alla fall med så jag vet inte. Vad innebär det?

Kika här: http://statistik.uhr.se/. Sök på det program du kom in på och urval 1. Då ser du antagningsgränserna och kan antagligen gissa vilken kvot du kom in igenom. Har du läst vid komvux för behörighet så hamnar du i urvalsgrupp BII. Om du är behörig genom din gymnasieexamen/slutbetyg så hamnar du i BI, och BII om du kompletterat dina betyg så att du får ett högre meritvärde.
Citera
2020-07-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonna86
Spørsmål:

Det står dette under min reserveplass på produktutveckling, så her:

Hva betyr egentlig: "Ditt meritvärde i den här urvalsgruppen är: 945 av max 999"?
Er det bra?

Är du i urvalsgrupp SA innebär det att du gjorde en sen anmälan. Det innebär att du tas in när alla andra personer i övriga urvalsgrupper blivit antagna. Svårt att säga om det meritvärdet är bra, beror helt på vilken kurs det är och hur det har sett ut tidigare år. Du kan prova och söka statistik här: http://statistik.uhr.se/
Citera
2020-07-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lenotnl
Kika här: http://statistik.uhr.se/. Sök på det program du kom in på och urval 1. Då ser du antagningsgränserna och kan antagligen gissa vilken kvot du kom in igenom. Har du läst vid komvux för behörighet så hamnar du i urvalsgrupp BII. Om du är behörig genom din gymnasieexamen/slutbetyg så hamnar du i BI, och BII om du kompletterat dina betyg så att du får ett högre meritvärde.
Tack! Då var det HP i mitt fall. För det var högre snitt nu än tidigare år. Förmodligen coronarelaterat.
Citera
2020-07-09, 13:38
Medlem
Fick besked och är reserv no 11 och läste att det sist antogs 183 i urval 1 och sedan 159 i urval 2, betyder det att jag troligen kommer in under andra antagningsbeskedet?

Grattis till alla som kommit in på 1:a!!!
Citera
2020-07-09, 13:44
Medlem
Kom in på förstahandsvalet! Det var inte alls förväntat då jag inte är klar med exjobbet.
Önskar er alla lycka till!
Citera
2020-07-09, 14:16
Medlem
Har reservplats 4 av 17, är det bara att officiellt bryta ihop och ge upp?
Citera
2020-07-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comebacktinytim
Fick besked och är reserv no 11 och läste att det sist antogs 183 i urval 1 och sedan 159 i urval 2, betyder det att jag troligen kommer in under andra antagningsbeskedet?

Grattis till alla som kommit in på 1:a!!!

Vill bara förtydliga, att det antogs 183 i första och 159 vid andra betyder inte att det antogs totalt 342. Det innebär att 183 antogs i första rundan, och till andra rundan var samma siffra 159. Det innebär att antalet antagna är 24 mindre. Antagligen har universitetet tillämpat överintag på utbildningen för att kompensera eventuella avhopp. Mitt råd är att du kontaktar institution och frågar om hur många reserver/vilket reservnummer som blev antaget för den aktuella utbildningen.
Citera
2020-07-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batibat
Har reservplats 4 av 17, är det bara att officiellt bryta ihop och ge upp?

Hur många är antagna i din urvalsgrupp?
Citera
2020-07-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shekelstein
Kom in på förstahandsvalet! Det var inte alls förväntat då jag inte är klar med exjobbet.
Önskar er alla lycka till!

Nice, vad blev det?
Citera
2020-07-09, 14:32
Medlem
Helt förstörd är jag. La ner hela min själ på att plugga till högskoleprovet men det blev inställt, har ändå haft hopp på att komma in men icke. Inte ens nära. Måste komma ifrån där jag bor så vad tror ni om att läsa fristående kurser ett år? Möjligtvis nationalekonomi eller sociologi i Linköping. Tänker att det möjligtvis går att tillgodoräkna kurser sen om jag bestämmer mig för att läsa vidare inom exempelvis civilekonom. Gör jag inte det är det som det är. Är det slöseri med tid och pengar? Åsikter mottages gärna behöver all hjälp och råd jag kan få
Senast redigerad av Qwert1010 2020-07-09 kl. 14:39.
Citera
2020-07-09, 14:39
Medlem
Hur vet man om KTH har överintag? Vart kan man se det?
Citera
2020-07-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lenotnl
Nice, vad blev det?
Masterprogrammet i matematik som delas av SU och KTH. Har alltid haft just denna master i siktet under min kandidat, så man blir fan lite glad ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in