2020-07-09, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Motivet står att se i offrets sätt att vara.

Nej, i mördarens sjuka inre och en oförmåga att lösa sina problem på normalt sätt.
Citera
2020-07-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På tal om ingenting, berättade PW om ytterligare en intressant sak.

Det är när han hjälpte SD att återskapa de bilder som han hade raderat i sin mobil. Vid det tillfället upptäckte han bilder på Lena som han säger inte hade funnits där om man bara är vänner. Det var då han förstod att det var något mellan dom. De pratade dock aldrig om detta.

När sedan HD och SD skiljdes anade PW att det kunde ha med förhållandet med Lena att göra.

Tycker att det låter underligt att PW skulle ha behövt hantera SDs mobil i stället för att enbart instruera honom. Min tanke är i stället att SD visat honom bilder på LW.
Citera
2020-07-09, 08:40
Medlem
Är det någon som vet hur LW klädsel var då hon blev mördad?Hur såg hennes jacka ut mer i detalj?
Rosa träningsjacka? (Beige kjol! snörskor!) Hur var hennes frisyr vid tillfället?
Är det någon som har mera detaljkunskaper?
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-07-09 kl. 08:56.
Citera
2020-07-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, inte verkar han anse att hans mardröm är den mardröm som de flesta skulle tycka var den stora mardrömmen. De flesta skulle nog tycka (om man var oskyldig) att ens vän är död att det är den värsta av mardrömmar. Särskilt under de här omständigheterna. Han verkar inte fundera över vad som har hänt. Inga frågor som snurrar runt i huvudet på honom som de andra har som får veta. Han är den enda som tycker sig förstå redan från sekund ett att något hemskt har hänt. Det ät ingen idé att ens ringa. Eller fråga någon. Han blir inte ens förvånad över att hon ligger nästan vid hemmet.

Hans mardröm rör honom själv.
Men det handlar inte ens om att HD har skiljt sig från honom, utan det handlar om att han är misstänkt.

Eller hur var det nu?
Sa han inte att han inte visste om att han var misstänkt för mordet?

HD har han redan på kroken igen. Det behövdes kanske det där mordet för att bevisa att han visst menar allvar.

Den här gången menar han allvar.
Det har han bevisat.
Nu ska allt bli så bra.
Ja, jag tror att mordet behövdes för att bevisa att han menade allvar denna gång.
(Tyckte han sa att han ännu var misstänkt)
Fast, vem skulle inte tyckt att det vore en mardröm om man blir anklagad för mord?
Vi får inte glömma att han faktiskt blev friad i Tingsrätten.
Citera
2020-07-09, 09:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ändå ser vi hur han håller henne kvar genom löften, presenter och kärleksförklaringar. Han är kluven som en tvestjärt.

Han gör det för att kunna ha kvar en sexuell relation med henne. Inte för att bygga upp något seriöst. Dessutom måste han efter Lena vägrar acceptera "att bli dumpad och bortslängd som sopor" hålla sig väl med henne. LW hotar annars med att förstöra både hans och HD:s liv.
Citera
2020-07-09, 09:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Är det någon som vet hur LW klädsel var då hon blev mördad?Hur såg hennes jacka ut mer i detalj?
Rosa träningsjacka? (Beige kjol! snörskor!) Hur var hennes frisyr vid tillfället?
Är det någon som har mera detaljkunskaper?

Det finns en bild på hennes blodiga softshelljacka i FUP. Minns nu inte hur den såg ut. Har lagt fokus på att läsa och analysera chattarna.

Vad tänker du på? Spelar det roll vad hon hade för frisyr?

Hon hade snörskor har jag för mig. Som var snörade så hon hade nog tänkt gå ut en bit. Inte bara ställa sig utanför bostaden eller garagen och prata med någon.
Citera
2020-07-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej.

Kan du utveckla ditt svar?
Citera
2020-07-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ja, jag tror att mordet behövdes för att bevisa att han menade allvar denna gång.
(Tyckte han sa att han ännu var misstänkt)
Fast, vem skulle inte tyckt att det vore en mardröm om man blir anklagad för mord?
Vi får inte glömma att han faktiskt blev friad i Tingsrätten.

Här pekar du ut SD som mördaren eller minst som anstiftaren till mordet.
Citera
2020-07-09, 09:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Om jag tolkar dina tankar rätt, så menar du att LW har den största skulden till mordet och att om SD mördat henne så är det en konsekvens av LWs agerande och är därmed mindre skyldig till mordet än LW. . Är det en relevant sammanfattning?

Det fetade: nej.

Mördaren är skyldig till mordet.

Men antagligen tyckte hen sig ha en anledning
till att mörda L. Det behöver inte vara något
som är logiskt för någon annan än hen.

Jag försöker bara komma på vad L kunde ha
gjort annorlunda för att inte bli mördad.
För att andra kvinnor ska kunna lära sig
något av detta elände.
Att inte sänka sig själva till att vara någons
älskarinna t.ex.
Att inte leka med andras känslor utan behandla
andra med den respekt man själv vill få.
Att man som kvinna klarar sig bra själv. Man
måste inte ha en man för att vara lycklig eller
ha ett värde.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-09 kl. 09:57.
Citera
2020-07-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tycker att det låter underligt att PW skulle ha behövt hantera SDs mobil i stället för att enbart instruera honom. Min tanke är i stället att SD visat honom bilder på LW.

Nja, vid tillfället då PW hjälpte SD att återskapa bilder ville nog SD ha sitt förhållande med LW hemligt. PW var ju kompis med både SD/HD sedan länge och valde att inte avslöja något varken för SD eller HD vad han upptäckte i telefonen.

Däremot kom väl PW på sitt opassande namn på LW då, ensam eller med... som jag misstänker, med hjälp av HD som ev kan ha sagt så om de kanske pratade om LW vid något tillfälle när PW var hemma hos paret (LW kanske gick förbi).
Citera
2020-07-09, 10:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nja, vid tillfället då PW hjälpte SD att återskapa bilder ville nog SD ha sitt förhållande med LW hemligt. PW var ju kompis med både SD/HD sedan länge och valde att inte avslöja något varken för SD eller HD vad han upptäckte i telefonen.

Däremot kom väl PW på sitt opassande namn på LW då, ensam eller med... som jag misstänker, med hjälp av HD som ev kan ha sagt så om de kanske pratade om LW vid något tillfälle när PW var hemma hos paret (LW kanske gick förbi).

På vilket sätt är det opassande?
Hon var pastor och skickade en massa
porrbilder till olika män.
Citera
2020-07-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
På vilket sätt är det opassande?
Hon var pastor och skickade en massa
porrbilder till olika män.

Vilka män hade LW skickat porrbilder till förutom SD?

Och OM hon hade gjort det hur skulle polismannen i fråga ha vetskap om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in