2020-07-08, 23:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72

Hettemannen = Mystiska mannen.
Ja, jeg er åpen for at det kan være ett av barna. Vet ikke hvordan de ser ut, men kan det ha vært D1? Hettemannen ser mest ut som en mann, men ser «stappet» ut.

Uansett tror jeg hen må ha kommunisert med TH på Futurum enten visuelt eller fysisk før 1113.

Synes jeg har lest at D1 var innom Futurum den dagen, men er usikker.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-08 kl. 23:19.
Citera
2020-07-08, 23:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, jeg er åpen for at det kan være ett av barna. Vet ikke hvordan de ser ut, men kan det ha vært D1? Hettemannen ser mest ut som en mann, men ser «stappet ut».

Uansett tror jeg hen må ha kommunisert med TH på Futurum enten visuelt eller fysisk før 1113.

Synes jeg har lest at D1 var innom Futurum den dagen, men er usikker.
Her er HHB1 :
https://www.sjomannskirken.no/tidslinje/1980/#&gid=1&pid=6
Citera
2020-07-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er det noen som har vet noe om vitnene på den omtalte ektepakten? Antar de er avhørt av politiet. Ekteskapsloven av 91 § 54 hjemler formkravene for ektepakter: «Ektepakt må inngås skriftlig. Ektefellene må samtidig i nærvær av to vitner som begge ektefeller har godtatt, og som er til stede sammen og vet at det er en ektepakt som skal inngås, underskrive ektepakten eller vedkjenne seg sin tidligere underskrift. Også vitnene skal underskrive ektepakten mens ektefellene er til stede.....»

Ektepakten av 1993, den som advokat Bj*rn Br*dwall "ikke kunne ha skrevet" tror jeg var datert 24. desember 1993. Julaften.

Partene skal datere og signere ektepakten, mens to såkalte vitterlighetsvitner ser på og bekrefter at det er rett person som signerer. Disse vitnene må selv signere.

En merkelig dag for å skrive og signere ektepakt. Men hvem kan ha vært vitner? Naboer?

Det har vært nevnt i tråden at AEH måtte signere denne ektepakten med en pistol mot hodet. Hvor ryktet kommer fra vet jeg ikke. Heller ikke om det er noe sannhet i det.

Litt av en julefeiring.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, i følge TH selv.

Fra telefon-tidslinjen vet vi at det var et stort hull mellom 1118 - 1318, og et mindre hul i «Hettemann-tiden» 1007 - 1113.

Det kan hende at det jeg leste om frokostmøte i en lokal næringsforening var feil, og at opplysningen derfor er fjernet. Det er best å glemme det.

Ja, politiet bekrefter at det er flere huller i alibiet hans den dagen.
Citera
2020-07-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ektepakten av 1993, den som advokat Bj*rn Br*dwall "ikke kunne ha skrevet" tror jeg var datert 24. desember 1993. Julaften.

Partene skal datere og signere ektepakten, mens to såkalte vitterlighetsvitner ser på og bekrefter at det er rett person som signerer. Disse vitnene må selv signere.

En merkelig dag for å skrive og signere ektepakt. Men hvem kan ha vært vitner? Naboer?

Det har vært nevnt i tråden at AEH måtte signere denne ektepakten med en pistol mot hodet. Hvor ryktet kommer fra vet jeg ikke. Heller ikke om det er noe sannhet i det.

Litt av en julefeiring.

Det kan hende at det jeg leste om frokostmøte i en lokal næringsforening var feil, og at opplysningen derfor er fjernet. Det er best å glemme det.

Ektepakten ble signert noen dager før jul og ikke på juleaften.
Citera
2020-07-08, 23:30
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

"24. desember 1993 blir ektepakten endret til at boligeiendommen Sloraveien 4 skal tilhøre Tom Hagnes særeie, mens det tidligere tilhørte Anne-Elisabeths Hagens rådighetsdel av felleseiet."
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-skulle-ikke-fa-en-krone-av-milliardformuen-1.14998469
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Javel. Så AEH måtte gi fra seg rett til felles bolig noen dager før jul da.

Men vet du noe om vitnene da? Hvem det var? Og denne pistol-historien?
Citera
Medlem
Hvis dere ser på disse bildene (før videoen starter)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJabVv/loerenskog-forsvinningen-har-faatt-tips-om-to-menn-paa-overvaakningsvideo

ser telefonmannen ut til å ha mørk (svart?) bukse og grønn jakke. (Han har også en sekk på ryggen)
Og luemannen ser ut til å ha brun bukse og blå-lilla jakke. Det er mulig at fargene er litt forvrengt?

Hettemann 1 har brun bukse og blå-lilla jakke
og hettemann 2 har mørk (svart?) bukse og grønn jakke.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

Er det faktisk de samme to mennene som er ute og spaserer både utenfor Futurum og i Hettemann-videoen og faktisk i samme antrekk?!

Telefonmannen er kraftigere (bredere) enn luemannen og Hettemann 2 er kraftigere (bredere) enn Hettemann 1. Videoene fra Futurum er av mye dårligere kvalitet, slik at man ikke kan se detaljer like godt som på Hettemann-opptakene. Men jeg tror at det er de samme 2 mennene på begge steder.

Noen skrev at lue-og telefonmannen også har lyse masker foran ansiktene sine. Hettemann 1 og 2 ser også ut til å ha lyse masker el.l.

Hva tenker dere om dette?

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men om han inte körde själv till arbetet när kameran registrerade hans bil ...skulle TH verkligen
ta en sådan risk, väl medveten om övervakning på platsen, tänk om den som körde mötte någon i Hagens bil? Såg bilen men inte att han kom? Osv ..
Skulle övriga på arbetet ljuga om hans närvaro?
Du har veldig gode poeng! En slik risk ville han aldri tatt, tror jeg. Kan du også se på det jeg skrev om mennene på video-opptakene?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-08 kl. 23:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kan man möjligtvis ha valt dagen den 31 Oktober, altså Halloween, så att om någon såg något
misstänksamt så ville man bara ansett att det var något Halloween scenario ?
«Hettemannen» hadde en slags maske og ville da ikke vekke så mye oppmerksomhet av forbipasserende. Synes først han lignet litt på TH, men nå er jeg ikke like sikker. Noen her mente faktisk det kunne være ei dame med ekstra klær. Muligens noe for høy til det. Ved parkeringsplassen ser det ut som vedkommende gir et tegn.
Citera
2020-07-08, 23:33
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Litt av en julefeiring.

TH virker veldig trygg på alibiet sitt, så det stemmer nok at han var på Futurum hele dagen.

Det forandrer ingenting, for det er drapstidspunktet som er viktig. Jeg tror det er 0900 som planlagt, før TH drar på jobb, og tidspunktet flyttet frem ved hjelp av «fall i trappa» til en gang mellom 0916 og 0948.

Skjedde fallet etter 0948 er de helt fucked.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-08 kl. 23:45.
Citera
2020-07-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
"24. desember 1993 blir ektepakten endret til at boligeiendommen Sloraveien 4 skal tilhøre Tom Hagnes særeie, mens det tidligere tilhørte Anne-Elisabeths Hagens rådighetsdel av felleseiet."
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-skulle-ikke-fa-en-krone-av-milliardformuen-1.14998469

OK, jeg har ikke dokumentasjon på det motsatte men mener jeg så en annen dato på ektepakten en gang for lenge siden.

Men hvis ektepakten ble signert på juleaften så er det helt kårni.
Citera
2020-07-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Du forstår forskjellen på å eie/ha våpen, og det å bære våpenet sånn til hverdags?

For min del må du gjerne tro/tolke duo-oppgaven dithen at feltprester går rundt med k-pist eller pistol, hvilket var utgangspunktet for denne debatten.
Ok, så har vi nok misforstået hinanden, eller at vi faktisk er enige. Jeg forholdte mig kun til at hun bar våben i tjeneste (i krigszoner), der er ingen belæg for at det skulle betyde, at hun skulle bære eller have våben herudover eller at det skulle betyde at hun af den grund er voldsparat - deraf kommentaren om, at jeg ikke mener det er relevant for sagen.
Citera
2020-07-08, 23:42
Bannlyst
Citat:
Javel. Så AEH måtte gi fra seg rett til felles bolig noen dager før jul da.

Men vet du noe om vitnene da? Hvem det var? Og denne pistol-historien?

Hadde jeg funnet ut at kona mi og broren min pulte i smug, ville jeg også passt på at det som var mitt, også kom til å bli mitt etter et eventuelt brudd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in