2020-07-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det der resonement er jo grotesk.

Ingen kan på forhånd vide om en intensiv behandling er succesfuld.

I Sverigs tilfælde har en intensivbehandling ikke været succesfuld i 5515 behandlingsforløb.

I Danmarks tilfælde har en intensivbehandling ikke været succesfuld i 605 behandlingsforløb.

Det är väl klart som fan att man kan veta det. Tror du respiratorn uppfanns igår?
Citera
2020-07-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Det varierar från land till land, i USA kan det variera mellan staterna, i NY fick sjukhusen dubbelt betalt om patienten dog av covid, det är ju så klart sjukhusen pressar läkarna att sätta en kråka i boxen för covid då.
Ja. Så är det. Jag har också backat på det där. Jag var för kategorisk och hade således fel.
Citera
2020-07-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Förstår inte hur detta resonemang kan vara groteskt? Rimligtvis borde det vara så hela sjukvårdsväsendet i världen fungerar även utanför Corona?
Dvs att läkare gör bedömningar huruvida "person X" kommer att klara av sagda behandling eller om det riskerar addera ett extra lidande vid livets slutskede. Görs bedömningen att denne "X" inte klarar av det så sätts palliativ vård in.

Denne individuelle bedømmelse er jo i Sveriges tilfælde sat ud af kraft i og med at personer over 80 år eller personer med en eller flere kroniske sygdomme rutinemæssigt kan afvises fra sygehusindlæggelse og eventuel intensivbehandling - alt er i sådanne situationer OK ifølge retningslinierne fra sundhedsmyndighederne i Sverige - sådanne retningslinier ha andre lande ikke!
Citera
2020-07-08, 21:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
The seasonality of the virus. It’s winter in the southern hemisphere, but in the Middle East and central Asian countries I imagine air conditioning and the tendency to stay and socialize indoors to stave off the extreme heat has contributed to the spread. During winter the R0 rises and during summer the R0 falls, this is why Sweden has just recorded our lowest R0 yet at summer draws to a peak.
AND exactrly HOW can you be so sure of that?

I notice that all your post är very One-$ided and that you very much hope for the immunity yo be a real thing AND to prove that Swedens strategy is catastrophic.

Now you know for sure that The Number of death cases are low because of THE season although evidence that flock immunity is achieved in many places är piling Up.

But Flashback user LEM Compilsuve knows better, but where's is THE support to Back it Up?
Citera
Medlem
Citat:
Denne individuelle bedømmelse er jo i Sveriges tilfælde sat ud af kraft i og med at personer over 80 år eller personer med en eller flere kroniske sygdomme rutinemæssigt kan afvises fra sygehusindlæggelse og eventuel intensivbehandling - alt er i sådanne situationer OK ifølge retningslinierne fra sundhedsmyndighederne i Sverige - sådanne retningslinier ha andre lande ikke!

Norge har ungefär samma procentsats på folk som har fått IVA mot folk som avlidit. Är inte det ännu värre tycker du, att de NEKAS intensivvård fast de inte ens får NEKA?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Platz.se står ikväll såpass högt som 5517 avlidna men gapet har minskat för man anger det som 31 nya döda.

Jag skrev lite fel innan. Räknat på en vecka är det 118 avlidna och inlagda på IVA har minskat till 110 personer.

C19.se sätter totalt avlidna till 5515 nu ikväll och anger att det är 43 nya döda. Man har samma antal på IVA som platz.se nämnligen 110 personer.

Hoppas vi slipper se en andra våg, istället skall det EBBA ut.

Iva just nu = 92
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Hur är det med tunnelbanor och gruvor egentligen? Tycker det verkar som städer med utbyggt tunnelbanenät drabbas. Dessutom utbrott i tex Gällivare och Polska kolgruvor. Viruset lär vara väl anpassat till "liv" i grottor med tanke på ursprunget.
https://metro.co.uk/2020/07/05/chinese-scientists-found-closest-relative-coronavirus-seven-years-ago-12948668/

Har vi fladdermöss i våra gruvor?
Citera
2020-07-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
https://www.friatider.se/new-york-times-sverige-ett-varnande-exempel-varlden

och nu säger regeringen att det kan bli en andra våg!
https://twitter.com/FallTove/status/1280107732318773248
Idag i Aktuellt säger jennifer Wegwerup (italien korrespondent) att Italienska läkare i Lombardiet säger att de ser att viruset uppför sig mindre aggressivt och att de bestämt hävdar att det inte blir en andra våg i Italien.
Citera
2020-07-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det är väl klart som fan att man kan veta det. Tror du respiratorn uppfanns igår?

Har man i Sveriges tilfælde vidst at et meget stort antal mennesker er døde i respiratorbehandling - og i givet fald hvem har man på forhånd vidst ville dø i respiratorbehandlingen?
Citera
2020-07-08, 21:31
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Det der resonement er jo grotesk.

Ingen kan på forhånd vide om en intensiv behandling er succesfuld.

I Sverigs tilfælde har en intensivbehandling ikke været succesfuld i 5515 behandlingsforløb.

I Danmarks tilfælde har en intensivbehandling ikke været succesfuld i 605 behandlingsforløb.

Dina siffror visar att du inte har så mycket koll, och också en tydlig brist på logik. Men du kanske är bra på andra saker? Hoppas!
Citera
2020-07-08, 21:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Här är nog många som håller med mig. Det skall ju också rapporteras eftersläpningar och där finns många att ta fram. Självklart kan det bli dagar med 0 döda om några veckor. Platz.se anger sista veckan ungefär 114 döda, vi får se vad som visas i morgon.
Ja du kan säkert samla ihop ett gäng knäppisar som stödjer dina åsikter men jag kan såklart få fler som stödjer det jag skrev då jag kan hänvisa till statistik. Sen kan allt hända såklart men fortsätter det som nu så kommer jag få rätt och du tvärfel.

En orsak är att du kollar gamla siffror och jag kollar aktuella siffror. Det senare känns rimligare tycker jag.
Citera
2020-07-08, 21:32
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Google Translate
Denna individuella bedömning är i Sveriges fall avskräckt av att personer över 80 år eller personer med en eller flera kroniska sjukdomar rutinmässigt kan avvisas från sjukhusinläggning och eventuell intensivvård - i sådana situationer är allt OK enligt riktlinjerna av de svenska hälsomyndigheterna - sådana riktlinjer har inga andra länder!
Vad ska ligga till grund för denna bedömning tycker du då? Hur fungerar det i dessa andra länder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in