2020-07-08, 20:26
Medlem
Hur fan kan hon leva med sig själv efter detta? Hur fan lever man med nåt sånt här på sitt samvete?
Citera
2020-07-08, 20:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Hur fan kan hon leva med sig själv efter detta? Hur fan lever man med nåt sånt här på sitt samvete?

Har kan Sverige leva med sitt rättsystem, detta fall rakt igenom sedan lilla hjärtats födelse till mammans frisläppande är en rättsskandal.
Citera
2020-07-08, 21:59
Medlem
Kan någon ta reda på vart flickans begravning håller hus och när?

Ska lösa detta problem.
Citera
2020-07-08, 22:13
Medlem
Angående Esmeraldas håravfall;
Såg nyss ett program på tv som handlade om sjukdomen Alopecia areata.

Alopecia areata, eller fläckvis håravfall, är en*autoimmun sjukdom*där kroppens*immunsystem*låter alla*hårsäckar*gå in i vilostadiet varvid*håret*faller av.
Alopecia areata har tidigare betraktats som ett tillstånd framkallat av*stress. Än idag kvarstår en tro på att stress skulle kunna framkalla fläckvist håravfall.

När jag läste det om stress gjorde det ont i mig.
Tänk att bli utsatt för så mycket stress att man tappar sitt hår . Jag har hela tiden tyckt det var konstigt att hon tappade hår på så fläckvist. Önskar att blåmärkena och hennes vikt kunde förklaras av sjukdomen också.

Lilla E ❤
Citera
2020-07-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
I min värld där barn ska skyddas av vuxna skulle denna människa som kallar sig mamma låsas in på livstid . Att skylla på idioten hon var sammanboende med är rent skitsnack ? Flickan var undernärd , hon levde som ett djur . Hon hade näringsbrist , kroppsligen syntes det på håret och att hon tappat mycket i vikt . Blåmärken och även andra skador . Det spelar ingen roll om detta hade gjorts av mannen i huset för hennes ansvar som mamma innebär att hon skulle stoppat detta . Slängt ut honom och polis anmält ! Eftersom denna misshandel både psykiskt och fysiskt pågått ett längre tag så är hon lika skyldig till hennes död eftersom hon visste det pågick och lät det fortsätta . Vem som dödade henne , lindade in henne och gömde henne har absolut ingen betydelse utan båda dessa dödade flickan långsamt tillsammans . Har hon inte dött där och då så hade hon dött förr eller senare av svält och undernäring . Hon var 3 år och vägde som en 1 åring . Ändra Sveriges lagar för att låta denna kvinna gå lös bland folk är sjukt ! Hon är inte bara en ” mördare utan hennes handlande mot flickan är tortyr och sinnesjukt . Förhoppningsvis hittar hon tillbaka till sina vänner drogerna och ” råkar överdosera .

Ja jag håller med helt och hållet. Om det skulle vara så att E dog bland nära och kära som älskade henne och behandlade henne bra hade detta inte varit lika tragiskt för just E. Men att bli utsatt för tortyrliknande behandling under en längre tid. Att må dåligt så länge och slutligen då liggandes ensam i en säng. Att inte ha någon där som ligger brevid och tröstar och stödjer. Att istället för att ha föräldrar som sörjer en lindar dem in en i filtar och gömmer undan en under en säng. Sedan drogar föräldrarna ner sig själva och går och käkar mat på MAX. DET är hemskt! Så fruktansvärt sorgligt att vara så betydelselös för ens föräldrar.
Citera
2020-07-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Kan någon ta reda på vart flickans begravning håller hus och när?

Ska lösa detta problem.

Flickans begravning har nog redan varit för längesen... Pappan begravdes 8 maj.
Citera
2020-07-08, 22:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Flickans begravning har nog redan varit för längesen... Pappan begravdes 8 maj.

Nej den har inte varit. Står ordagrant att mammans advokat yrkade på frisläppande så mamman kunna genomföra E begravning.

Citat:
Beslutet kom efter att mammans advokat vädjat till tingsrätten om att hon skulle släppas för att bland annat kunna genomföra ”Lilla hjärtats” begravning.
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/forklaringen-bakom-lilla-hjartats-grymma-ode/
Senast redigerad av Pandalina4 2020-07-08 kl. 22:39.
Citera
2020-07-08, 23:33
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Välkommen ut ur häktet Rebecka!
Jag förmodar att du är inne här och läser så jag skulle bara vilja berätta vad jag tycker om dig.

Du verkar vara en patetisk, helt empatilös psykopat som ser dig själv som ett offer.
Du är inte ett offer. Du är inte en mamma. Den enda personen du bryr dig om är dig själv. Barnen är inte viktiga för dig. Drogerna är.

Bara smsen du skickade till Patrik angående E visar vad du tyckte om henne. Das Mongo, Göthel, "hon skriker som ett krigsskadat barn trots att hon fick sitta på mitt knä"..hon blev hysterisk av källaren som ni låser in henne i. Din psypokat! Man låser inte in ett barn i en källare själv. Det är såäåå jävla sjukt. Min treåring tycker det är läskigt att ha det mörkt i sitt rum, och då är jag alltid nära. Springer in till henne vid minsta ljud. Man kallar inte heller en treåring för nedvärderande grejer. Man utsätter inte en treåring för mobbning. Lät henne sova i köket. Gick inte in och tröstade henne när hon var ledsen och behövde kärlek. Lät henne känna sig ensammast i världen. Inte lät henne få dricka saft när hon var törstig. Gav henne inte mat när hon var hungrig. Gick inte ut och lekte med henne som man måste med treåringar. Knappt någon granne visste ens att ni hade barn. Man kan inte låsa in en treåring i en lägenhet och tycka att hon är jobbig som vill ha närhet, uppmärksamhet och kärlek.
När du insåg att E inte trivdes hos er borde du som mamma lämnat tillbaka henne till fosterfamiljen. När du insåg att ni inte kunde knuta an till henne och behandlade henne dåligt borde du verkligen ha lämnat tillbaka henne. När du slog henne/såg hennes blåmärken, att hon var undernärd, att hon tappade hår borde du verkligen lämnat tillbaka henne. När ni började ge henne droger för att få tyst på henne var det egentligen för sent. När hon låg i sängen och dog långsamt bort satt du bara och tittade på henne. En riktig mamma kan inte se på när ens barn mår så. En riktig mamma har som främsta mål att se till sitt barns välbefinnande. Inget annat är viktigare än ens barn. Men du är ju ingen riktig mamma.
Enkelt för dig nu när Patrik dött, kan bara skylla allt på honom. Du kommer säkert inte få det straff du förtjänar via domstolen. Men hoppas att du får straff på annat sätt. Att du mår dåligt nu när du inte har droger i din kropp pga allt som hänt. Men tror tyvärr inte det. Du verkar inte ha brytt dig det minsta om E.
Om du hade brytt dig om E hade du låtit henne få leva vidare. Stackars lilla oskyldiga flicka som fick växa upp med kärlek och respekt de första åren, för att sedan komma till er som mobbade henne. Det tålde du väl inte, att M var en så mycket bättre mamma än du. Därför kunde du ju inte lämna tillbaka E. Då hade ju M vunnit. Jag hoppas verkligen att E kunde känna sin fosterfamiljs kärlek nära när hon kände sig som ensammast. Och inte ert hat!!!
Hoppas du VERKLIGEN inte får vårdnaden över dina två andra barn. Hoppas att du aldrig ens får träffa dem!
Hoppas du nu känner dig ensammast i världen såsom ni fick E att känna sig!!!!
Jag står bakom varje ord du skriver, de skulle kunna vara mina ord oxå.
Jag är inte typen som ropar på strängare straff. Jag vet att straff sällan hjälper varesig för den straffade individen eller som någon brottsförebyggande åtgärder.

Men vissa saker gör man bara inte, man plågar och drogar inte ett barn. För en gång skull vill jag bara att Rebecka ska straffas hårt, gärna om vi kunde återinföra spöstraff för just denna kvinna.

Nu ser ju verkligheten inte ut så. Kvinnor går ofta billigt undan i brottsmål. I våra domstolar har feministernas budskap inte nått fram. Här ses kvinnor ofta som förledda, tvingade och svaga individer som inte behöver ta eget ansvar. Det är för jävligt i allmänhet, men i detta fall är det ännu värre.

Alla sms konversationer tyder på att Rebecka var drivande i mycket som skedde i det hemmet. Och att Putte var den som var underlägsen. Hon bestämde han följde.

Jag hoppas att alla vänder dig ryggen Rebecka. Att ingen du känner vill ha med dig att göra. Att ingen ens vill sälja några av de droger du skattar högre än dina barn. Men troligtvis sitter du avtrubbad och hög i detta nuet. Putte uppvisade i allafall ånger, redan i polisbilen faktiskt och i förhör. Min tes är att han dog av brustit hjärta när han faktiskt på riktigt insåg vad ni tillsammans ställt till med. Du har inte uppvisat någon äkta känsla överhuvudtagit.

Må du brinna i helvetet Rebecka, jag förstår inte hur du kan leva med dig själv.
Citera
2020-07-08, 23:38
Medlem
Egentligen finner jag inga ord.

Jag förstår verkligen inte.

Vad är det för land jag lever i?

Ett land som inger mig trygghet hela livet, med gratis sjuk och tandvård för barn, gratis skolgång och trygghet för barn. Bla bla bla.

Ett land där vi vurmar för barns rättigheter. Man får inte slå barn i sverige har jag alltid stolt konstaterat när jag rest rutom i världen där jag konstaterat att barn i andra länder inte har samma rättigheter.

Men i Sverige får man döda ett barn, misshandla ett barn och svälta ett och samma barn?!

Esmeralda skickades först i denna dödsfälla av sin egna advokat, sen har alla som borde ha sett hennes vanvård blundat.

Martin, säg upp dig. Jobba på en förskola i några år och lär dig att förstå barns behov.

Socialtjänsten och BVC i Norrköping, utbilda er. Skäms!

Rebecka, vakna upp från ditt självömnkande och berätta sanningen. Säg upp vårdnaden av dina stackars två barn som fortfarande har en chans till ett liv.
Citera
2020-07-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
R kan inte ens stava till SAMVETE. Hon är en empatilös vidrig människa. Hon tycker nog inte att hon gjort nått fel. Usch och tvi.

Stackars lilla E. Men nu kan monstret inte göra illa dig mer. SOV GOTT lilla hjärtat
Citera
2020-07-09, 00:34
Medlem
Dirtydiiiis avatar
Kan nån länka FUPen? Orkar inte läsa igenom hela tråden igen. Tack!
Citera
2020-07-09, 01:11
Medlem
Till dig R,

Ditt barn levde.
Du hade kunnat få fira hennes födelsedagar, se henne utvecklas och växa upp.
Du hade kunnat hålla henne i famnen, krama henne och berätta att hon är det mest värdefulla du har.
Se henne le tillbaka.
Höra henne ropa mamma.

Istället lät du henne lida, känna sig oälskad och hjälplös.
Rädd. Rädd för att begå misstag. Rädd för att inte vara dig och P tillags.
Livrädd.

Du hade hennes liv i dina händer.

Mitt barn dog i min famn.
Utan chans att överleva.
Det fanns inget jag kunde ha gjort annorlunda men skulden finns där ändå.
Tänk om jag bara fick hålla honom i famnen en gång till.
Kind mot kind.
Eller bara känna hans gosiga doft, snusa honom i nacken och säga ”jag älskar dig”.
Jag hade kunnat göra vad som helst för att mitt barn skulle vara vid liv idag.

Du gjorde vad som helst för det motsatta.

Jag hoppas att du blir ren, att du har förmåga att känna skuld och skam som sakta äter upp dig.
Att lilla E besöker dig o dina tankar/drömmar varje dag och natt för att påminna dig om vad du har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in