2020-07-08, 15:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo men i krig? Du vet det där när man skjuter. Som militärer tränar för.

I en krigssituasjon bærer vel alt militært personell våpen av ett eller annet slag, også
de som er i saniteten.

Tror uansett ikke dette med våpentrening er så relevant for denne saken.
Det fins ingen indikasjon på at det er brukt skytevåpen på åstedet.

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
det kan virke som HHB2 og HHB1 har ulike livssyn

Dette er vanskelig å si, og usikkert hvor mye man bør vektlegge det.
At HHB1 er prest, trenger ikke nødvendigvis tale mot at hun kan gjøre noe galt, like
lite som at HHB2 har hatt sosial omgang med kriminelle mennesker skulle tilsi at hun
driver med kriminalitet selv. Det er veldig vanskelig å gi personkarakteristikker av
folk man ikke kjenner eller aldri har møtt.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-08 kl. 15:58.
Citera
2020-07-08, 15:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Du har kommet med mye fornuftig God sommer til deg også!
Dette er faktisk ikke et forum for å gi "high five" med folk. Dette er et anonymt forum der de som ønsker å komme med sine tolkninger og løsninger angående saken kan gjøre det, samt hjelpe til

Hvis alle hadde vært litt mer samarbeidsvillige hadde det vært enklere å finne ut av noe

Noen tror jeg er TH-fanklubb. Noen tror jeg er en person i familien. Alt dette er snudder og vås!! 😂

At for eksempel Slettesnoken ikke ønsker å kommentere hva jeg spør hen om, synes jeg virker tafatt
Citera
2020-07-08, 16:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
I en krigssituasjon bærer vel alt militært personell våpen av ett eller annet slag, også
de som er i saniteten.

At HHB1 er prest, trenger ikke nødvendigvis tale mot at hun kan gjøre noe galt, like
lite som at HHB2 har hatt sosial omgang med kriminelle mennesker skulle tilsi at hun
driver med kriminalitet selv. Det er veldig vanskelig å gi personkarakteristikker av

Jeg tror ikke HHB1 som er prest har gjort noe galt, kun at hun kan være personen som har hjulpet AEH å flykte. Kan virke som HHB1 og HHB2 ikke er helt samkjørt
Citera
2020-07-08, 16:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Men sett gjerne opp en liste over ubestridelige punkter som indikerer skyld hos nær familie.
Her forsøkte jeg å få deg til å sette inn barna i tidslinjen, uten motforestillinger som: «barn kan ikke drepe sin mor».

Derfra kan du prøve å motbevise min hypotese.

Citat:
Ser at du i det hele tatt ikke ønsker å diskutere familierelasjoner

Tror du familien var en sekt?

Virker som du er fornøyd over å kunne vise til en tidslinje uten å diskutere dynamikken i familien

Citat:
At for eksempel Slettesnoken ikke ønsker å kommentere hva jeg spør hen om, synes jeg virker tafatt

For et mas! Beskyldt for å være tafatt? Fordi jeg ikke er 24/7 på fb, men jeg har tro det eller ei jobb og familie jeg også!

Skal svare når jeg får tid.
Citera
2020-07-08, 16:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
de som er i saniteten.

Jag ville väl mest antyda en möjl dubbelnatur hos dottern, i bemärkelsen att hon kanske inte ensidigt ärvt allt från mor. Sånt där kan ju vara väl subtilt också, och för lättvindigt att bena ut så här.
Citera
2020-07-08, 16:37
Medlem
Citat:
Interessant spørsmål. Hvis slik informasjon skal lede til mistanke, bør det vel være
noe mer alvorlig enn trafikkforseelser og slikt. Vet vi om han har rent rulleblad eller ikke?

Vi vet om én ihvertfall. Eks-svogeren. Han var vel kanskje den første til å peke på TH?

Ja, i podden 2 jeg må gå til politiet
Citera
2020-07-08, 16:42
Medlem
Monsens avatar
KRYPTO-OPPLEGGET:
Synes denne artikkelen om krypto-opplegget fortjener oppmerksomhet her på forumet.

Hva tenker dere om det at motparten har brukt samme adresse hele tiden? Det er visst helt uvanlig. Vanligvis genereres en ny adresse hver gang. Kan det bety forhåndsprogrammering? Eller bare at det er amatører?

Aftenposten 6. juli 2020:
Kryptovalutaekspert om Lørenskog-saken: – Fremstår som totalt inkompetente

En kryptovalutaekspert stusser over opplegget rundt bitcoin-adressen som er brukt til kommunikasjon mellom familien/politiet og motparten i Lørenskog-saken. En kreativ informatikkstudent fant adressen ved hjelp av fem datoer.

Særlig dette er interessant, synes jeg (litt omskrevet pga copyright bestemmelsene):

Det er noe helt merkelig ved bitcoin-kommunikasjonen mellom politiet/familien og motparten, nemlig at motparten har brukt samme adresse hele tiden. Det er svært uvanlig, sier eksperten Rogstad.

Bak betalingsmur:
https://www.aftenposten.no/norge/i/na8QnJ/kryptovalutaekspert-om-loerenskog-saken-fremstaar-som-totalt-inkompetente
Citera
2020-07-08, 16:51
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Klipp fra VG:
"De to ble kjent på Viken Kristelige Folkehøyskole i 1968, som ligger i Anne-Elisabeths fødeby Gjøvik"
Veninne om AEH

Bekrefter hvor datter HHB1 kunne fått sine tanker fra om å bli prest.

Kan knytte dem ekstra sammen i en familierelasjon

De aller fleste, om ikke alle, folkehøgskolene i Norge på den tiden var kristelige. Elevene var både troende og ikke-troende.

Om personlig tro: Var det ikke noen her inne som fortalte at AE ble troende først etter at datteren ble utdannet prest? Mener og det er nevnt her inne at datteren ble troende mens hun studerte teologi? Korriger meg om jeg husker feil altså.
Citera
2020-07-08, 16:52
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
KRYPTO-OPPLEGGET:
Synes denne artikkelen om krypto-opplegget fortjener oppmerksomhet her på forumet.

Hva tenker dere om det at motparten har brukt samme adresse hele tiden? Det er visst helt uvanlig. Vanligvis genereres en ny adresse hver gang. Kan det bety forhåndsprogrammering? Eller bare at det er amatører?

Aftenposten 6. juli 2020:
Kryptovalutaekspert om Lørenskog-saken: – Fremstår som totalt inkompetente

En kryptovalutaekspert stusser over opplegget rundt bitcoin-adressen som er brukt til kommunikasjon mellom familien/politiet og motparten i Lørenskog-saken. En kreativ informatikkstudent fant adressen ved hjelp av fem datoer.

Særlig dette er interessant, synes jeg (litt omskrevet pga copyright bestemmelsene):

Det er noe helt merkelig ved bitcoin-kommunikasjonen mellom politiet/familien og motparten, nemlig at motparten har brukt samme adresse hele tiden. Det er svært uvanlig, sier eksperten Rogstad.

Bak betalingsmur:
https://www.aftenposten.no/norge/i/na8QnJ/kryptovalutaekspert-om-loerenskog-saken-fremstaar-som-totalt-inkompetente

Er det ikke nettopp det goingsomewhere, pinkpanther m/flere (sorry, hvis jeg har glemt brukernavnet på andre vesentlige bidragsytere ift. til krypto, jeg tar dette fra hukommelsen) også har påpekt om kryptoadressene, blant flere andre ting?

At de var i stand til å finne flere av adressene som har blitt brukt, ved hjelp av datoene, og også det med at det var uvanlig å "gjenbruke" adresser slik det er blitt gjort med spesielt en av dem.

Det er det jeg syns er litt gøy med å følge med her, ting diskuteres gjerne her, så kommer det saker i media om det lenge etterpå, så blir det litt sånn "been there, done that" over det for oss som har sett prat om dette lenge allerede..
Citera
2020-07-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Men jeg har ikke bedt om noen diskusjon med deg. Hvis du syntes at det blir vanskelig å diskutere, fordi jeg tror at TH er skyldig, så lar du jo være. Skjønner ikke helt da hvorfor du er her, når de aller aller fleste tror at TH er den skyldige.
""man jobbet intenst for å etablere en trådsannhet"" skriver du, jeg skjønner ikke hvor du tar det ifra engang.
Det er jo mye mer enn bare det at TH er psykopat som gjør at man kan trekke den konklusjonen om at han står bak. Jeg syntes at du burde komme med litt mere utdypende ang hva som ikke henger på greip, eller hvilket uttrykk du ønsker å bruke.

"Men jeg har ikke bedt om noen diskusjon med deg." Neivel. Er det derfor du svarer på mitt innlegg?
"de aller aller fleste tror at TH er den skyldige". Noen tror TH er skyldig, andre tror TH er uskyldig. Du "VET" at han er skyldig, du er så sikker på det at du snakker om rettssak i september 2021. Dette bekrefter ditt fastlåste syn på skyldspørsmålet.
Jeg skrev i innlegget at "man jobbet intenst for å etablere en trådsannhet". Jeg sikter her til en sykeliggjøring av TH, ved å gi ham (psykiatriske) diagnoser som psykopat og narsissist. Andre har pekt på at dette kan stemme, men dette vet vi faktisk ingenting om. Du er blant de som har benyttet seg heftigst av denne hersketeknikken, men du har langt fra vært alene. Og nå later du som om du ikke skjønner noen ting?
Citera
2020-07-08, 16:54
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är sanitetspräster beväpnade? Med k-pist eller pistol?
Nei, de går ikke rundt med verken k-pist eller pistol.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-08 kl. 16:56.
Citera
2020-07-08, 16:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
De aller fleste, om ikke alle, folkehøgskolene i Norge på den tiden var kristelige. Elevene var både troende og ikke-troende.

Om personlig tro: Var det ikke noen her inne som fortalte at AE ble troende først etter at datteren ble utdannet prest? Mener og det er nevnt her inne at datteren ble troende mens hun studerte teologi? Korriger meg om jeg husker feil altså.
Interessant - kan hvertfall tyde på at HHB1 og AEH var troende

Kom med innspill de som har
Også de som har innspill angående TH sin tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in