Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Som jeg har skrevet tidligere, prøv å legge vekk motforestillingen og se på fakta, tidslinjer, alibi, motiv osv.
Da blir etter min mening mange av spørsmålene besvart, noe som tilsier at det utenkelige blir tenkelig og umulig å komme utenom.
Vel, motforestillingen min baserer seg på at jeg selv prøver å plassere meg i "skoene" til
de involverte - så det er selvsagt farget av min egen posisjon, i og med at jeg ikke kjenner
noen av de involverte personlig.
Det vi har av fakta i saken, sier lite om hvem de involverte er, annet enn at de må ha
hatt et sterkt motiv for å bli kvitt AEH. At det finnes konsensus for noe slikt innad i en
hel familie om noe slikt, har jeg mine sterke tvil om.
Altså - det lille vi vet om barna er først og fremst brevet som HHB2 skrev, men lot
være å sende til politiet. Hvis man skal være "djevelens advokat" kan man muligens
komme frem til at brevets karakter indikerer noe mer enn en frustrert pårørende.
Men tenk på situasjonen hun er i - som rett og slett må være helt forj**lig - ikke
bare er moren forsvunnet og sannsynligvis drept - hennes far er også siktet for det.
Jeg vet at jeg selv hadde slitt voldsomt i en slik situasjon, jeg hadde sannsynligvis
ikke vært arbeidsdyktig.
Men sett gjerne opp en liste over ubestridelige punkter som indikerer skyld hos nær familie.