2020-07-08, 14:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Som jeg har skrevet tidligere, prøv å legge vekk motforestillingen og se på fakta, tidslinjer, alibi, motiv osv.

Da blir etter min mening mange av spørsmålene besvart, noe som tilsier at det utenkelige blir tenkelig og umulig å komme utenom.

Vel, motforestillingen min baserer seg på at jeg selv prøver å plassere meg i "skoene" til
de involverte - så det er selvsagt farget av min egen posisjon, i og med at jeg ikke kjenner
noen av de involverte personlig.

Det vi har av fakta i saken, sier lite om hvem de involverte er, annet enn at de må ha
hatt et sterkt motiv for å bli kvitt AEH. At det finnes konsensus for noe slikt innad i en
hel familie om noe slikt, har jeg mine sterke tvil om.

Altså - det lille vi vet om barna er først og fremst brevet som HHB2 skrev, men lot
være å sende til politiet. Hvis man skal være "djevelens advokat" kan man muligens
komme frem til at brevets karakter indikerer noe mer enn en frustrert pårørende.

Men tenk på situasjonen hun er i - som rett og slett må være helt forj**lig - ikke
bare er moren forsvunnet og sannsynligvis drept - hennes far er også siktet for det.
Jeg vet at jeg selv hadde slitt voldsomt i en slik situasjon, jeg hadde sannsynligvis
ikke vært arbeidsdyktig.

Men sett gjerne opp en liste over ubestridelige punkter som indikerer skyld hos nær familie.
Citera
2020-07-08, 14:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Interessant informasjon. Kan tyde på hvor eldste datter HHB1 har fått sine tanker fra om å bli prest

Är sanitetspräster beväpnade? Med k-pist eller pistol?
Citera
2020-07-08, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Er jeg klarsynt nå? Det visste jeg ikke.
Du skriver: "".. ser at mange av argumentene til "posisjonen" ikke henger på greip.""
Hva er det som ikke henger på greip da?

Ad klarsynthet: Orderud svarer Legokatt, 2020-07-06, 19:05 "Tror vi nærmer oss en ny pågripelse snart, som flere har vært inne på. Muligens om en måned eller tre. Skal ikke se bortifra at hele familien blir pågrepet. TH for drap, og alle barna for falsk forklaring, eller for å ha forsøkt å skjule en drapshandling. Rettsak til neste år, kanskje september 2021. TH blir dømt, anker, lagmannsrett 2022, høyesterett 2023, og så bærer det til Ullersmo."
Utsagnet viser en også et skremmende syn på skyldspørsmålet. Dette synet vanskeliggjør videre diskusjon.
Videre: Når det gjelder uttrykket "henger ikke på greip". Jeg burde ha ordlagt meg på en annen måte. Jeg har ikke dekning for denne påstanden, og det beklager jeg. Men jeg mener fortsatt at enkelte av posisjonen i en tidlig fase bestemte seg for at TH var skyldig. Man "visste" at TH var både psykopat og narsissist. Alt dette var kun basert på rykter, og man jobbet intenst for å etablere en trådsannhet. De som opponerte mot dette, ble møtt av spørsmål om man var i familie med TH, eller beskyldt for å være fan av TH.
Citera
2020-07-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Angående post-/avisbud:
Avisbudet Robert Habrat har Hagens gate på ruta si: – Politiet har ikke tatt kontakt med meg. Avisbudet sier han reagerte på at postkassa var full i perioden rundt november og desember.– Det var vanskelig å få noe mer inn i postkassa, så jeg syntes det var litt mistenkelig. Jeg tenkte likevel at de kanskje hadde dratt bort og glemt å avbestille avisen.

En av ekteparet Hagens nærmeste naboer, Tore Skansen, er sterkt kritisk til politiets håndtering av bortføringssaken. Han stusser også over at naboene i nærmere to måneder tok inn Hagens post. Det gjorde ikke politiet.
Takk for opplysninger! :-)
Det er merkelig at politiet ikke gjorde noe med det at postkassen ble full. TH hadde kanskje glemt å få posten omadressert?

Det hadde også vært interessant å vite hvilket klokkeslett og dato (den 31. oktober(?)) gangveien ble åpnet grunnet brøytesesongen. Jeg tenker på den gangveien der den ryggende bilen ble fanget på kamera. Noen skrev at den gangveien er stengt med bom i den delen av året da det ikke er brøytesesong. Kanskje den som åpnet bommen også har observert biler og/eller annet? Jeg vet ikke om vedkommende ble spurt av politiet om han hadde observert biler, mennesker eller annet på eller ved den gangveien og i området i nærheten?

Alarmselgeren fra Verisure som skal (ifølge en avisartikkel) ha vært i området ved Hagens bolig og nabolaget kvelden før forsvinningen: Ble han spurt av politiet om ting som han eventuelt hadde observert?
Citera
2020-07-08, 15:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är sanitetspräster beväpnade? Med k-pist eller pistol?
De har militær trening, det vil si at de har våpen-trening
Citera
2020-07-08, 15:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
kun basert på rykter

Når vi kun sitter på bruddstykker av fakta, blir det gjerne til at rykter får stor plass i narrativet.
Ethvert avvik hos de omtalte blir tillagt mistenkelighet. Slik blir det med vitnesbyrd også, tenker
jeg - dersom man blir fortalt at noe mistenkelig har skjedd, ser man på alt med mistenksomme
øyne. Politiet har jo dette som jobb, og de må nok gå gjennom mye informasjon og påstander
som også baserer seg kun på rykter. Forskjellen er at de må ha beviser, uten dem så er en
påstand ingenting verdt.
Citera
2020-07-08, 15:21
Bannlyst
Citat:
Slik jeg kan tolke familieforhold ut fra ulik informasjon er følgende:

HHB1 og AEH er kristne - de kan være litt ekstra "knyttet sammen"

HHB2 er litt rebelsk - hint om kriminell omgangskrets. En del kan tyde på at storesøster HHB1 ønsker å "holde henne litt i ørene"

TEH lillebror er en kunstnersjel - skriver musikk og har hatt mindre filmroller

TH - familiens overhode på godt og vondt

Hvis noen har innspill angående familieforhold er det bare å skrive
Vil være interessant

Hvor står det at yngstedateren har/har hatt en kriminell omgangskrets?
Citera
2020-07-08, 15:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Hvor står det at yngstedateren har/har hatt en kriminell omgangskrets?
Er hintet om på dette forumet. Om du kan avkrefte det er det helt i orden
Poenget er at det kan virke som HHB2 og HHB1 har ulike livssyn
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-08 kl. 15:29.
Citera
2020-07-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
På tross av hva politiet av en eller annen grunn ønsker å formidle, synes jeg fortsatt hettemann 2 er av interesse.

Kan se ut til at HM2 vinker til HM1, som så ser på han, før han går ut i en rett vinkel for å falle inn bak.

Hvis dette kun var for å unngå vann, kunne ha gått mer skrått inn, og likevel unngått det meste av vannet. Dette hadde vært mer instinktivt riktig.

Kan HM2 ha vært den som var i Sl*raveien først, mens HM1 har gått dit etterpå for å kontrollere at alt var i orden, hente noe gjenglemt og evt. fullføre staging. Evt. at begge var der, mens den ene gikk tilbake.

Noen som vet hvilket lokale HM2 kommer ut fra ved Festplassen, er det sted han kan ha ventet en stund?

Svarer meg selv her. Ser nå at HM2 kommer ned trappen fra et annet nivå på Metrosenteret (samme som HM1 kom ned når han var på vei mot Langvannet) ,og at "vinkingen" er hans høyrearm som så vidt fanges opp når han er på vei ned trappen.
Citera
2020-07-08, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg ser at mange nykommere er her for å hylle seg selv og sine meninger. Jeg har vært med i denne tråden siden starten, og har kommet med de mest spinnville teorier opp gjennom, basert på den informasjonen som til en hver tid har vært tilgjengelig. Det har vært ufattelig mange som har deltatt her og mange som har ønsket å bare trolle for å ødelegge tråden. Det er til tider frustrerende. I tillegg har vi noen som har forsøkt å tilegne seg våre ip adresser, det finnes en som skriver en bok basert på dette forumet...mange med en merkelig agenda, for å si det mildt.
Heldigvis er de fleste her oppegående debattanter, med et brennende ønske om å se denne sakens løsning. Det er en ting jeg savner i denne tråden, og det er fokuset på offeret. Jeg kjente henne ikke, men jeg tror hun var en flott, sterk dame som satte barn og familie foran seg selv og kjempet for de verdiene hun trodde på. Er det noe jeg ønsker, så er det at dette bør være trådens hovedfokus.
God sommer!

Du har kommet med mye fornuftig God sommer til deg også!
Citera
2020-07-08, 15:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
De har militær trening, det vil si at de har våpen-trening

Jo men i krig? Du vet det där när man skjuter. Som militärer tränar för.
Citera
2020-07-08, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Ad klarsynthet: Orderud svarer Legokatt, 2020-07-06, 19:05 "Tror vi nærmer oss en ny pågripelse snart, som flere har vært inne på. Muligens om en måned eller tre. Skal ikke se bortifra at hele familien blir pågrepet. TH for drap, og alle barna for falsk forklaring, eller for å ha forsøkt å skjule en drapshandling. Rettsak til neste år, kanskje september 2021. TH blir dømt, anker, lagmannsrett 2022, høyesterett 2023, og så bærer det til Ullersmo."
Utsagnet viser en også et skremmende syn på skyldspørsmålet. Dette synet vanskeliggjør videre diskusjon.
Videre: Når det gjelder uttrykket "henger ikke på greip". Jeg burde ha ordlagt meg på en annen måte. Jeg har ikke dekning for denne påstanden, og det beklager jeg. Men jeg mener fortsatt at enkelte av posisjonen i en tidlig fase bestemte seg for at TH var skyldig. Man "visste" at TH var både psykopat og narsissist. Alt dette var kun basert på rykter, og man jobbet intenst for å etablere en trådsannhet. De som opponerte mot dette, ble møtt av spørsmål om man var i familie med TH, eller beskyldt for å være fan av TH.

Men jeg har ikke bedt om noen diskusjon med deg. Hvis du syntes at det blir vanskelig å diskutere, fordi jeg tror at TH er skyldig, så lar du jo være. Skjønner ikke helt da hvorfor du er her, når de aller aller fleste tror at TH er den skyldige.
""man jobbet intenst for å etablere en trådsannhet"" skriver du, jeg skjønner ikke hvor du tar det ifra engang.
Det er jo mye mer enn bare det at TH er psykopat som gjør at man kan trekke den konklusjonen om at han står bak. Jeg syntes at du burde komme med litt mere utdypende ang hva som ikke henger på greip, eller hvilket uttrykk du ønsker å bruke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in