2020-07-08, 13:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Hvet kun at mora hvar religiøs og samme med datteren, AEH gikk på viken kristelige folkehøyskole...
Interessant informasjon. Kan tyde på hvor eldste datter HHB1 har fått sine tanker fra om å bli prest
Citera
2020-07-08, 14:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var en kommentar til innlegg #39917 av nøtteliten, som tok opp samme problemstilling. Men jeg linket ikke til den kommentaren.

Men jeg så noen andre her mener at opplysningen om innlogging 09:08 er blitt korrigert senere. Det har ikke jeg fått med meg.

Så beklager, det er ikke meningen å feilinformere. Er ikke sikker på hva som er korrekt jeg.

Nå vill ikke jeg "henge" noen men rett skall hvære rett så derfor skriver jeg her for å avslutte med det som jeg skrev :
"39917"
"Ja at nånting hent AEH er vi enige om
men at TH loggade inn på ipaden er enten noe som ikke er så intresangt å skrive om i norske medier mere eller så er det blitt noe usikkerhet rundt det, hværtfall så ble bilen til TH filma når den kom inn på parkeringa til futurum bygget rundt den tiden du skriver og det i seg sjøl indikerer jo at det er vanskelig for TH å kunne gjort alt alene, men nå tar jeg alt vi ikke hvet om tider og andre detaljer som noe en må ta med i betraktning begge veier og derfor er litt for mye åpent...
kjørte han sjøl? logga han seg inn sjøl? hvar han på jobb fra 09.08-09.15 til ca, 13.30 eller ikke? når døde AEH ? hvor eksakt døde AEH? hvordan døde AEH? etc etc...
å politiet ser jo å det som sansynlig at han kan ha hatt en hjelper til ser det ut som så "
Citera
2020-07-08, 14:20
Medlem
Legokatts avatar
Slik jeg kan tolke familieforhold ut fra ulik informasjon er følgende:

HHB1 og AEH er kristne - de kan være litt ekstra "knyttet sammen"

HHB2 er litt rebelsk - hint om kriminell omgangskrets. En del kan tyde på at storesøster HHB1 ønsker å "holde henne litt i ørene"

TEH lillebror er en kunstnersjel - skriver musikk og har hatt mindre filmroller

TH - familiens overhode på godt og vondt

Hvis noen har innspill angående familieforhold er det bare å skrive
Vil være interessant
Citera
2020-07-08, 14:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kanskje lå det noe i politiets filer om TH

Interessant spørsmål. Hvis slik informasjon skal lede til mistanke, bør det vel være
noe mer alvorlig enn trafikkforseelser og slikt. Vet vi om han har rent rulleblad eller ikke?

Citat:
jeg tror i alle fall mange i omgangskretsen til AEH pekte på TH.

Vi vet om én ihvertfall. Eks-svogeren. Han var vel kanskje den første til å peke på TH?
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-08 kl. 14:36.
Citera
2020-07-08, 14:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ingenting er umulig. Men jeg har motforestillinger mot å tro at barna er involvert.
Rett og slett fordi jeg tviler på at de a) ville delta i drap på sin mor, og b) at de
er villig til å utsette seg selv og sine respektive familier for påkjenningen det vil
være om de blir tatt for noe slikt - særlig med tanke på at de selv har barn, ihvertfall
HHB1 og HHB2. TEH er vel uten egen familie, riktignok.
Som jeg har skrevet tidligere, prøv å legge vekk motforestillingen og se på fakta, tidslinjer, alibi, motiv osv.

Da blir etter min mening mange av spørsmålene besvart, noe som tilsier at det utenkelige blir tenkelig og umulig å komme utenom.
Citera
2020-07-08, 14:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Som jeg har skrevet tidligere, prøv å legge vekk motforestillingen og se på fakta, tidslinjer, alibi, motiv osv.

Da blir etter min mening mange av spørsmålene besvart, noe som tilsier at det utenkelige blir tenkelig og umulig å komme utenom.
Hvordan ser du på familieforholdene i i familien? Hvordan var dynamikken?
Er interessert å høre uansett

Jeg tror AEH og HHB1 kunne være "knyttet sammen" litt ekstra gjennom en felles tro
Citera
2020-07-08, 14:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Motforestillinger er heldigvis mangelvare hos de fleste etterforskere. Da får man tunellsyn som fører saker i dass.

Denne saken blir garantert løst, selv om det skulle vise seg at løsningen er den minst tenkelige blant de fleste her.
Citera
2020-07-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Beviser (på godt og vondt) at Politiet mistenkte TH fra første stund. Kanskje lå det noe i politiets filer om TH, jeg tror i alle fall mange i omgangskretsen til AEH pekte på TH. Det var kanskje reelle beviser også som pekte på TH, i hvert fall var det beviser som antydet staging.
Synes heller dette vitner om enda et feiltrinn av politiet. Både hvis de mistenkte kidnapping, som i hvert fall offentlig, var hovedhypotesen i begynnelsen, eller om de mistenkte TH helt fra starten burde post til huset vært av interesse. Men både post og søppel ble glemt/unnlatt å undersøke av politiet. Mulig at postbudet har blitt avhørt senere, uttalelsen hans tror jeg er fra tidlig i saken. Postbudet burde jo vært en god kilde til informasjon om aktivitet i området, muligens også i tidspunktet for forsvinningen.
Citera
2020-07-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg vet ikke om du sikter til meg , når du trekker inn de du omtaler som nykommere. Jeg har fulgt denne tråden fra starten, uten å ha kommentert så mye. Det kan også gjelde for andre nyregistrerte. Jeg har fulgt mange krimsaker og forsvinningssaker på Flashback over en periode på ca 10 år, uten å være registrert bruker .Jeg tror mange nordmenn kvier seg for å diskutere i et forum dominert av svensker. Svensker har problemer med norsk, vet ikke om det går på evne eller vilje. Dette gjelder selvsagt ikke denne tråden, men en fersk bruker kan ha fulgt denne starten fra trådstart.

Samme her
Citera
2020-07-08, 14:43
Medlem
Legokatts avatar
Klipp fra VG:
"De to ble kjent på Viken Kristelige Folkehøyskole i 1968, som ligger i Anne-Elisabeths fødeby Gjøvik"
Veninne om AEH

Bekrefter hvor datter HHB1 kunne fått sine tanker fra om å bli prest.

Kan knytte dem ekstra sammen i en familierelasjon
Citera
2020-07-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Godt sørsmål
jeg trodde det sto der på lista, å hværste er at det jeg egentlig svarte på hvar hvorfor jeg hadde oppgitt feil tidspunkt, noe jeg beklaget med at jeg ikke hadde sett bra nok etter og hværtfall ikke sett på mini mus sin liste.. å nå så jeg over mine innlegg å så at jeg ikke hadde oppgitt eksakt tid på innloggingen... Nå har ikke dette noe med deg å gjøre utover spørsmålet ditt over her "Når logget TH inn på sin Ipad?" som jeg da må svare at jeg ikke hvet

Jeg spurte Minnimus, i tilfelle han/hun hadde lest noen opplysninger tidspunkt for påloggingen

Dette er det eneste jeg finner i avisartikler om THs pålogging på iPad:

Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum. Ifølge VGs opplysninger logger han seg dernest på iPad-en sin og leser e-poster.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen
Citera
2020-07-08, 14:55
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Motforestillinger er heldigvis mangelvare hos de fleste etterforskere. Da får man tunellsyn som fører saker i dass.

Denne saken blir garantert løst, selv om det skulle vise seg at løsningen er den minst tenkelige blant de fleste her.
Ser at du i det hele tatt ikke ønsker å diskutere familierelasjoner

Tror du familien var en sekt?

Virker som du er fornøyd over å kunne vise til en tidslinje uten å diskutere dynamikken i familien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in