2020-07-08, 11:41
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ariel avstengt den 08 07 kl.07.00 for 1 uke:

(FB) Ariel70 avstängd för 1.06

Orderud avstengt den 04 07 kl.09.43 for 1 uke:

(FB) Orderud. avstängd för 1.06

Orderud har dog innlegg på tråden etter dette, senest kl.08.18 idag.
Orderud har dessuten 4 innlegg den 06 07, samt 4 innlegg den 04 07 (alle etter avstengningen kl.09.43)

Så avstengninger er bare «på papiret»?

Gi denne fyren advarsel. man skal ikke diskutere mod avgjørelser i tråden..

Dette har jeg fått advarsel for....
Citera
2020-07-08, 11:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
MGM veltet AE utfor trappa, flyttet liket med hjelp av Hettemannen, staget kidnappingen og kjørte muligens vekk med liket etter 1318 klarsignalet.

Ettersom MGM «tilhørte» huset var det ikke så nøye om hen avsatte spor, og kunne derfor oppholde seg der i 4 timer fra 0905.

Liket ble kanskje kjørt i en retning man ikke har tenkt på, vestover?

Jeg mistenker liket for å ha blitt kjørt nordover, ca. 20 mil, og at den som kjørte
det vekk var langt av sted da TH kom hjem kl. 13:30. Det må ha vært av høyeste
prioritet å fjerne det fra boligen så raskt som mulig.

Så spørs det da, hvor god oversikt politiet har over trafikken ut av Oslo den dagen.
De har nok raskt sikret seg videoer og autopass-data, men det må være ganske
mye å gå gjennom. "Likbilen" kan ha kjørt småveier på kryss og tvers for å unngå
registrering, bompasseringer og kameraer. Ikke umulig at de har kjørt ut av byen
i motsatt retning av bestemmelsesstedet.

Men jeg tror kjøringen ut av byen ble gjort så tidlig som mulig.

Apropos "så tidlig som mulig" - med tanke på at teletrafikkdata i prinsippet kun
har lov til å lagres i 6 måneder - lurer på om politiet har koll på evt. medhjelpere
sine telefoner fra den dagen? F.eks. om det gikk an å se om "likbilen" - eller rettere
sagt sjåføren - hadde pauser på turen?
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-08 kl. 11:51.
Citera
2020-07-08, 12:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg mistenker liket for å ha blitt kjørt nordover, ca. 20 mil, og at den som kjørte
det vekk var langt av sted da TH kom hjem kl. 13:30. Det må ha vært av høyeste
prioritet å fjerne det fra boligen så raskt som mulig.

Så spørs det da, hvor god oversikt politiet har over trafikken ut av Oslo den dagen.
De har nok raskt sikret seg videoer og autopass-data, men det må være ganske
mye å gå gjennom. "Likbilen" kan ha kjørt småveier på kryss og tvers for å unngå
registrering, bompasseringer og kameraer. Ikke umulig at de har kjørt ut av byen
i motsatt retning av bestemmelsesstedet.

Men jeg tror kjøringen ut av byen ble gjort så tidlig som mulig.

Apropos "så tidlig som mulig" - med tanke på at teletrafikkdata i prinsippet kun
har lov til å lagres i 6 måneder - lurer på om politiet har koll på evt. medhjelpere
sine telefoner fra den dagen? F.eks. om det gikk an å se om "likbilen" - eller rettere
sagt sjåføren - hadde pauser på turen?
Planen er sannsynligvis basert på færrest mulig deltagere, maks 4: TH og barna.

Ettersom D1 og S virker å holde seg i nærområdet denne dagen, tror jeg D2 var i huset og kan ha kjørt liket av gårde.

Da må hun i så fall ha ventet til 1318, og jeg tror tidspunktet passer bra med stor trafikk gjennom Oslo man kan «gjemme seg bak».

Alle åpenbare plasser for å gjemme AE peker mot Biri og Kvitfjell, så jeg heller mot at hun like gjerne kan være gjemt i områder mot Drammen.

Dersom liket ble kjørt vekk tidligere, må en av de andre, eller en 5. person ha tatt seg av det, noe jeg ser som usannsynlig.

Dessuten vil det være enklere å plukke ut aktuell bil hvis den kjører utenom rushtiden.
Citera
2020-07-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
«Close, but no cigar» OT (hadde bare lyst til å bruke denne frasen selv en gang)

Eller at det kan skyldes bevisste handlinger som har med saken å gjøre. Uten at jeg skal se etter spøkelser på høylys dag så er det en god del informasjon rundt VE som kan være inkriminerende. Jeg har selv lest de svært koselige bursdagshilsener i fra AEH på VE sin FB, men ingen i 2018 og setter du dette sammen med de 2 første setningene i forrige innlegg så kan det være en del av svaret på hvem som har medvirket.

Hvis jeg ikke hadde noe å skjule med samme lommebok som TH så hadde jeg latt meg avhøre av politiet, tatt løgndetektor tester her i fra til månen, leid inn verdens beste detektiv, utlovet 100 millioner i dusør til den kom frem med lik og sannheten. Men, det er bare meg...

Hemmelig etterforskning i mange uker, er medvirkende årsak til at saken ikke er løst. Det er selvsagt mulig at TH forlengst har innhentet private etterforskere. Men hvis det er tilfellet, så hadde det nok forlengst vært blåst i media. Angående samarbeide med politiet: TH har vært i avhør. Disse avhørene har resultert i flere hundre sider med dokumenter. Han har samarbeidet og samtykket til avlytting av hjemmet, og selvsagt til avlytting av telefoner. Min oppfatning er at det var et greit forhold så lenge Brøske var etterforskningsleder. Denne mistilliten og påstått manglende samarbeidsvilje oppstod kanskje da TH ble siktet, og ville kanskje vært der , uavhengig av hvem som var talsperson.
Citera
2020-07-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg ser at mange nykommere er her for å hylle seg selv og sine meninger. Jeg har vært med i denne tråden siden starten, og har kommet med de mest spinnville teorier opp gjennom, basert på den informasjonen som til en hver tid har vært tilgjengelig. Det har vært ufattelig mange som har deltatt her og mange som har ønsket å bare trolle for å ødelegge tråden. Det er til tider frustrerende. I tillegg har vi noen som har forsøkt å tilegne seg våre ip adresser, det finnes en som skriver en bok basert på dette forumet...mange med en merkelig agenda, for å si det mildt.
Heldigvis er de fleste her oppegående debattanter, med et brennende ønske om å se denne sakens løsning. Det er en ting jeg savner i denne tråden, og det er fokuset på offeret. Jeg kjente henne ikke, men jeg tror hun var en flott, sterk dame som satte barn og familie foran seg selv og kjempet for de verdiene hun trodde på. Er det noe jeg ønsker, så er det at dette bør være trådens hovedfokus.
God sommer!

Jeg vet ikke om du sikter til meg , når du trekker inn de du omtaler som nykommere. Jeg har fulgt denne tråden fra starten, uten å ha kommentert så mye. Det kan også gjelde for andre nyregistrerte. Jeg har fulgt mange krimsaker og forsvinningssaker på Flashback over en periode på ca 10 år, uten å være registrert bruker .Jeg tror mange nordmenn kvier seg for å diskutere i et forum dominert av svensker. Svensker har problemer med norsk, vet ikke om det går på evne eller vilje. Dette gjelder selvsagt ikke denne tråden, men en fersk bruker kan ha fulgt denne starten fra trådstart.
Citera
2020-07-08, 12:45
Medlem
[quote=Iditarod|72191855]Jeg vet ikke om du sikter til meg , når du trekker inn de du omtaler som nykommere. Jeg har fulgt denne tråden fra starten, uten å ha kommentert så mye. Det kan også gjelde for andre nyregistrerte. Jeg har fulgt mange krimsaker og forsvinningssaker på Flashback over en periode på ca 10 år, uten å være registrert bruker .Jeg tror mange nordmenn kvier seg for å diskutere i et forum dominert av svensker. Svensker har problemer med norsk, vet ikke om det går på evne eller vilje. Dette gjelder selvsagt ikke denne tråden, men en fersk bruker kan ha fulgt denne starten fra trådstart.
God sommer!
Citera
2020-07-08, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Nei, alle ser ikke at TH er skyldig.
Å gi uttrykk for denne skråsikkerheten om skyldspørsmålet, tolker jeg som at du totalt utelukker muligheten for at det kan komme nye opplysninger om saken. Du hartil overmål operert som klarsynt, hvor du har sett for deg når rettssaken starter.
Profilen "Svartediket" har vært et friskt pust i gruppa. Han har en resonnerende tilnærmingsmåte, hvor han ikke er fastlåst i skyldspørsmålet. Jeg prøver å tenke på samme måten. Og det er sikkert nok for deg til å innlemme meg i "opposisjonen". Folka du nevner har satt seg godt inn i saken, og er ikke fastlåste i sine posisjoner. De argumenterer godt, og ser at mange av argumentene til "posisjonen" ikke henger på greip.En del av posisjonen argumenterer godt, for eksempel Minnimus, men det er langt mellom drammene. Du hevder til slutt at " Alle disse vet nok innerst inne at det er TH som står bak". Dette er flåsete av deg! Du er ikke engang i nærheten av å ha dekning for dette utsagnet.

Er jeg klarsynt nå? Det visste jeg ikke.
Du skriver: "".. ser at mange av argumentene til "posisjonen" ikke henger på greip.""
Hva er det som ikke henger på greip da?
Citera
2020-07-08, 13:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Planen er sannsynligvis basert på færrest mulig deltagere, maks 4: TH og barna.

Ingenting er umulig. Men jeg har motforestillinger mot å tro at barna er involvert.
Rett og slett fordi jeg tviler på at de a) ville delta i drap på sin mor, og b) at de
er villig til å utsette seg selv og sine respektive familier for påkjenningen det vil
være om de blir tatt for noe slikt - særlig med tanke på at de selv har barn, ihvertfall
HHB1 og HHB2. TEH er vel uten egen familie, riktignok.
Citera
2020-07-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Angående post-/avisbud:
Avisbudet Robert Habrat har Hagens gate på ruta si: – Politiet har ikke tatt kontakt med meg. Avisbudet sier han reagerte på at postkassa var full i perioden rundt november og desember.– Det var vanskelig å få noe mer inn i postkassa, så jeg syntes det var litt mistenkelig. Jeg tenkte likevel at de kanskje hadde dratt bort og glemt å avbestille avisen.

En av ekteparet Hagens nærmeste naboer, Tore Skansen, er sterkt kritisk til politiets håndtering av bortføringssaken. Han stusser også over at naboene i nærmere to måneder tok inn Hagens post. Det gjorde ikke politiet.
Beviser (på godt og vondt) at Politiet mistenkte TH fra første stund. Kanskje lå det noe i politiets filer om TH, jeg tror i alle fall mange i omgangskretsen til AEH pekte på TH. Det var kanskje reelle beviser også som pekte på TH, i hvert fall var det beviser som antydet staging.
Citera
2020-07-08, 13:44
Medlem
Legokatts avatar
Er det noen som vet om TH var religiøs/aktiv kristen?
(finner ikke noe ved å søke på nettet)
Citera
2020-07-08, 13:51
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Her er den siste oppdaterte listen fra Minnimus. God natt

Når logget TH inn på sin Ipad?

Godt sørsmål
jeg trodde det sto der på lista, å hværste er at det jeg egentlig svarte på hvar hvorfor jeg hadde oppgitt feil tidspunkt, noe jeg beklaget med at jeg ikke hadde sett bra nok etter og hværtfall ikke sett på mini mus sin liste.. å nå så jeg over mine innlegg å så at jeg ikke hadde oppgitt eksakt tid på innloggingen... Nå har ikke dette noe med deg å gjøre utover spørsmålet ditt over her "Når logget TH inn på sin Ipad?" som jeg da må svare at jeg ikke hvet
Citera
2020-07-08, 13:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Er det noen som vet om TH var religiøs/aktiv kristen?
(finner ikke noe ved å søke på nettet)
Hvet kun at mora hvar religiøs og samme med datteren, AEH gikk på viken kristelige folkehøyskole...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in