2020-07-08, 08:22
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är något som inte stämmer med Sommar i P1 kommentatorsfält på Fbook.
Känns som att det fattas en typ av kommentarer?
https://www.facebook.com/127362510617673/posts/3230871420266751/

122 positiva av 122 möjliga. Eller missar jag nåt här?

Ja jäklar

Vet inte vad som är värst egentligen. Att P1 har raderat minsta lilla ifrågasättande av Betlehems påståenden, eller att så många svenskar sväljer hennes uppenbara lögner med hull och hår?

Sverige är fan värre än Nordkorea!
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-07-08 kl. 08:25.
Citera
2020-07-08, 08:48
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Stämmer säkert, därför han suttit så länge utan att Sverige kan göra nått antagligen. Men killen som jobbade på UD jag snackade med (han pratade nog lite för mycket på en fest jag och dåvarande tjejen var på), så hade läget varit ett annat om han åkt på svenskt pass och väntat på ett visum som var på G.
Han kanske ville spara pengar. Åkte han på sitt Eritreanska pass så var det gratis, visum kostar mycket (minst 500 till "normala" afrikanska länder). Känner folk som resonerar ekonomiskt på det sättet, trots att konsulat i Sverige brukar påpeka bristen på svenskt skydd om man inte reser på svenskt pass. UD är som vanligt otydliga.
Citera
2020-07-08, 08:52
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ja jäklar

Vet inte vad som är värst egentligen. Att P1 har raderat minsta lilla ifrågasättande av Betlehems påståenden, eller att så många svenskar sväljer hennes uppenbara lögner med hull och hår?

Sverige är fan värre än Nordkorea!
Det är sannolikt så att det räknas som rasism, hets mot folkgrupp eller hatbrott att ifrågasätta sanningshalten i BI:s påståenden. SR ser sig därför tvungna att ta bort alla kommentarer som är negativa till hennes sommarprat.

Och jag menar detta bokstavligen. Jag tror att det gått så långt nu att man faktiskt skulle kunna bli straffad enbart om man ifrågasätter sanningshalten i en privatpersons påståenden.
Citera
2020-07-08, 08:59
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Jag ville egentligen inte skriva det för det går egentligen emot min önskan - MEN jag måste säga att det är tydligt att just kvinnor har en otrolig överrepresentation i denna typ av abnorma lögner. Kvinnor och invandrare.... Jag hatar att behöva skriva det för det låter fan efterblivet - men mönstret är fan alldeles för tydligt. Och vad det handlar om är ju så klart att de har svårt att bemästra sina känslor. Visst finns det många män som skarvar och ljuger - men inte på det här abnorma sättet i offentligheten där de så uppenbart kan bli synade. Ja det finns ju undantag förstås, särskilt på vänsterkanten.

/Johan
Och skulle man offentligt (i sällskap med fler än två) hävda att kvinnor är mer känslostyrda än män så kommer ryggsparken ofelbart. Den ofelbara feminismen har många offer: sanningen, nästan alla män och en majoritet av kvinnorna. Därför kopieras strategin nu av alla makthungriga grupper.
Det lite ironiska är att medlöparna i sin iver att leva upp till idealen gör våld på sin natur, får därför olyckliga förbittrade liv. De kan faktiskt inte längre se verkligheten och genom att utgå från att alla kvinnor (eller annan strukturellt förtryckt grupp) är som de själva så är det ju för dem tex omöjligt att en kvinna skulle ljuga och fabulera för att få sympati och status.
Senast redigerad av fermion 2020-07-08 kl. 09:01.
Citera
2020-07-08, 09:01
Medlem
LKKINGENs avatar
De negrar och sandnegrar jag mött har gjort att jag utvecklat mitt eget analyssystem för att utröna om den ljuger och det slår aldrig fel.
Den pratar.
Sen kan jag såklart inte säga att alla negrar och sandnegrar faller inom denna kategori utan bara de jag träffat, så något allmänsystematiskt system kan man alltså inte prata om, det skulle vara HMF.
Så ni andra får allt ta och bestämma själv hur ni ska bära er åt för att veta hur stor vikt som skall läggas vid det som kommer ur dessa munnar..
Citera
2020-07-08, 09:02
Medlem
Hon fattar precis vad hon ska säga för att boosta media-karriären.
Citera
2020-07-08, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det finns en text producerad av Bard som tar upp fenomenet av ljugande fantiserade unga "tyck synd om" brudar, bla. Värt att läsa.

https://nyheteridag.se/bard-och-widblom-nar-prinsessan-blev-tyrannen/

Helt klockren och vass text. Något lång och upprepande möjligen. Men helt lysande i beskrivningen av yngre kvinnor(tjejer) och i viss mån även äldre. Kritiskt?JA Sant? JA
Citera
2020-07-08, 09:29
Medlem
Whitfieldss avatar
Hon är tvivelsutan mytoman. Det hon påstår är alltså lögn. Behöver egentligen inte säga så mkt mer, men rasism i Sverige fungerar inte på det sättet hon påstår, och att polisers vokabulär tangerar filmdialog händer inte. Poliser kan knappt prata. De är lågt intellektuellt stående genus och antirasistutbildade varelser som vegeterar runt därute utan var i sig tankar eller något annat av större värde. De kan helt enkelt inte uttrycka sig som hon påstår. Jag arkiverar härmed allt hon påstår eller tidigare påstått under filen mytomani. Hennes förtroendekapital på alla nivåer är spolierat. Det finns bara ett offer här - sanningen.

Ingen av de svarta i Sverige som jag känner har någonsin blivit utsatta för rasism. Jag har svarta familjemedlemmar. Svensken är den minst rasistiska människan.

Jag vågar påstå att dessa skrönor som Betlehem fabulerar ihop har ett syfte - att skapa rasism och konflikter. Vad är syftet med att skapa konflikter? Det är en sedvanlig kulturmarxistisk taktik som döljer bolsjevikens egna handlingar. Marxism handlar om att ställa grupper mot varandra och finns ingen konflikt skapas den genom den media som de äger. Den skapas också genom finansiering av extremistgrupper i västvärlden, beväpna kriminella i och skapa oroshärdar i världen och finansiera krig och skapa flyktingströmmar.

Varför sätts offerkoftan på på den mikronivå som Betlehem vegeterar i? Det kan handla om att arrangera relevans till sig själv och hennes mediakarriär. Minns den där handbollsspelaren Linnéa Claesson som avslöjades som ren mytoman. Allt hon har författat är lögn. Det handlade om klick och likes. Hon tjänade alltså sitt levebröd genom att hitta på historier där hon blivit utsatt.

Det pågår också en kampanj för att smutsa ner Sveriges rykte och jämställa oss med slavhandlarna.
https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/sa-har-piskade-sverige-sina-svarta-slavar-blodiga-i-flera-decennier/

I denna ledare påstår Lars Lindström en mängd olika saker om Svensk roll i den transatlantiska slavhandeln som inte finns några belägg för. 6 inhyrda svenskägda transporter har identifierats av upp till 70000 transporter. Det är sanningen. Det kan finnas fler men det är det forskarna kommit fram till. När man läser vidare i journalistens skröna visar det sig att han baserar sina uppgifter på en nyskriven roman. En roman är inte sanning, en roman är fabuleringskonst.

På olika nivåer bearbetas svenskarna för att ta på sig en sorts skuld. Världens fredligaste folk skall med lögner tvingas ner på knä. Lars Lindström vill att vi skall be om ursäkt för något som det inte finns belägg för. I Afrika är dock inga ursäkter aktuella. 90% av de som slogs i bojor, fick sina byar nedbrända, blev våldtagna och mördade ifall de inte höll tempot till den judiska slavstationen där de sedan såldes, blev förslavade av andra afrikaner. Resten vara araber.
Senast redigerad av Whitfields 2020-07-08 kl. 09:49.
Citera
2020-07-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
...
Haha, uppenbart en aktör som lever i filmmanusets värld. Men … är det Betlehem eller svenska polisen? Eftersom det gäller flera poliser och incidenter – men en och samma Betlehem – så får vi väl dra slutsatsen att det är Betlehem själv som gärna går in i den här rollen.
...

Nåt som jag håller lite öppet för är ändå en polis som år efter år behandlar folk med respekt och ändå ständigt blir "rasistkortsprovocerad" och till slut inte orkar längre utan börjar spela med helt over the top. "OK du vill har rasism. Då kör vi 100%. Jag har två år kvar till pension. Nu skiter jag i det här."
Citera
2020-07-08, 09:49
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilket skitsnack. Hon har fantiserat ihop det hela.

Javisst, utan tvekan skitsnack. Jag råkade lyssna just när hon berättade om poliserna och "ditt negerland" och trodde inte mina öron. Fria fantasier, pinsamt.
Citera
2020-07-08, 09:52
Medlem
JanTalibans avatar
Det här kan mycket väl hända i Sverige, enligt Sveriges Radio och Betlehem Isaak:

1. Fyra svenska poliser lägger stort intresse på att aktivt vilja jävlas med Dawit Isaak (som hålls fängslad i Eritrea) och hans dotter Betlehem.

2. Inget hindrar fyra poliser från att manifestera sitt hat på betald arbetstid genom att gripa Betlehem på gatan (oprovocerat), misshandla henne, och förolämpa henne och hennes pappa.

3. Fyra poliser tvekar inte att sätta sin karriär på spel genom att rikta straffbara glåpord mot en person som uppenbart har goda kontakter inom media & politik.

4. Den våldsammaste av dessa fyra poliser har en mamma som vårdas på äldreboende; av just Betlehem. (Och polisen skäms när han upptäcker detta.)
Senast redigerad av JanTaliban 2020-07-08 kl. 09:55.
Citera
2020-07-08, 09:55
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Hon är tvivelsutan mytoman. Det hon påstår är alltså lögn. Behöver egentligen inte säga så mkt mer, men rasism i Sverige fungerar inte på det sättet hon påstår, och att polisers vokabulär tangerar filmdialog händer inte. Poliser kan knappt prata. De är lågt intellektuellt stående genus och antirasistutbildade varelser som vegeterar runt därute utan var i sig tankar eller något annat av större värde. De kan helt enkelt inte uttrycka sig som hon påstår. Jag arkiverar härmed allt hon påstår eller tidigare påstått under filen mytomani. Hennes förtroendekapital på alla nivåer är spolierat. Det finns bara ett offer här - sanningen.

Ingen av de svarta i Sverige som jag känner har någonsin blivit utsatta för rasism. Jag har svarta familjemedlemmar. Svensken är den minst rasistiska människan.

Jag vågar påstå att dessa skrönor som Betlehem fabulerar ihop har ett syfte - att skapa rasism och konflikter. Vad är syftet med att skapa konflikter? Det är en sedvanlig kulturmarxistisk taktik som döljer bolsjevikens egna handlingar. Marxism handlar om att ställa grupper mot varandra och finns ingen konflikt skapas den genom den media som de äger. Den skapas också genom finansiering av extremistgrupper i västvärlden, beväpna kriminella i och skapa oroshärdar i världen och finansiera krig och skapa flyktingströmmar.

Varför sätts offerkoftan på på den mikronivå som Betlehem vegeterar i? Det kan handla om att arrangera relevans till sig själv och hennes mediakarriär. Minns den där handbollsspelaren Linnéa Claesson som avslöjades som ren mytoman. Allt hon har författat är lögn. Det handlade om klick och likes. Hon tjänade alltså sitt levebröd genom att hitta på historier där hon blivit utsatt.

Det pågår också en kampanj för att smutsa ner Sveriges rykte och jämställa oss med slavhandlarna.
https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/sa-har-piskade-sverige-sina-svarta-slavar-blodiga-i-flera-decennier/

I denna ledare påstår Lars Lindström en mängd olika saker om Svensk roll i den transatlantiska slavhandeln som inte finns några belägg för. 6 inhyrda svenskägda transporter har identifierats av upp till 70000 transporter. Det är sanningen. Det kan finnas fler men det är det forskarna kommit fram till. När man läser vidare i journalistens skröna visar det sig att han baserar sina uppgifter på en nyskriven roman. En roman är inte sanning, en roman är fabuleringskonst.

På olika nivåer bearbetas svenskarna för att ta på sig en sorts skuld. Världens fredligaste folk skall med lögner tvingas ner på knä. Lars Lindström vill att vi skall be om ursäkt för något som det inte finns belägg för. I Afrika är dock inga ursäkter aktuella. 90% av de som slogs i bojor, fick sina byar nedbrända, blev våldtagna och mördade ifall de inte höll tempot till den judiska slavstationen där de sedan såldes, blev förslavade av andra afrikaner. Resten vara araber.
+1

Det här var nog bland de bättre inlägg jag läst på FB. Kudos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in