2020-07-08, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
När man lyssnar på avsnitt nr 24 på YT utfrågningen av H*annas väninna. Jag får en olustig känsla av att hon inte berättar allt hon vet om detta. Märkliga och tveksamma svar samt väldigt ofta mycket lång betänketid innan hon törs öppna munnen med nåt svammel som inte har med själva frågan att göra.

Det här är ett bra exempel på när åklagarna viker ner sig direkt och bara går vidare utan att ha fått ett vettigt svar, beklagligt är bara förnamnet!

Gjorde även en liten notering från avsnitt 26, förhöret med S*illen.
" Hanna säger att det är skönt att L*ena är borta"

Kanske den numera? dumpade S*illen vet mer än så?

Oavsett vad folk vet och känner till så får man ju hoppas att dom är så pass rakryggade
att dom framför sin vetskap och info till berörda utredare. Anonymt går väl också bra?

Jag har inte lyssnat på förhören.

Men vad gäller HD:s väninna fick jag uppfattningen om att hon var väldigt "försiktig" vid sitt muntliga förhör hos polisen.
Citera
2020-07-08, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vore tacksamt om någon som är bra på att leta i FUP får fram inköpsdatum av badtunnan. Detta för att kunna utesluta att det inte var 2018.
SD:s polisvän var där och badade en höst men var inte säker på årtal, kan det ha varit efter mordet på LW? Isf är det mycket anmärkningsvärt.

Varför spekulerades det om i tråden vem som betalade om det inte var efter att HD flyttat? Som gifta är det väl det vanligaste att man har gemensam ekonomi?

Vid tidpunkten det skrevs om detta kommer jag ihåg att jag funderade på varför den inte ställdes hemma hos HD (när det var en present till henne)... men kom på att hon har betydligt mindre plats än SD att ställa en sådan på och att den kom till användning för barnen. (Självklart kan jag ha blandat ihop något och tänkt fel).

Hittar inget inköpsdatum, men du kan kika här.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Som jag förstår PW så installerades poolen -17
och flyttades -18.
Citera
2020-07-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det är inte särskilt objektivt att uttrycka sig som du gör om du inte läst FUP och endast ”sett en del” på YT.
Läs FUP först, innan du uttalar dig.

Förklara också gärna dina kryptiska insinuationer.

Du är inte satt att döma någon och ändå är det exakt det du gör.

LW var ingen ängel men det rättfärdigar inte att bli brutalt mördad!
Det är det jag menar. Mord är aldrig en lösning.
Citera
2020-07-08, 08:26
Medlem
Citat:
När man lyssnar på avsnitt nr 24 på YT utfrågningen av H*annas väninna. Jag får en olustig känsla av att hon inte berättar allt hon vet om detta. Märkliga och tveksamma svar samt väldigt ofta mycket lång betänketid innan hon törs öppna munnen med nåt svammel som inte har med själva frågan att göra.

Det här är ett bra exempel på när åklagarna viker ner sig direkt och bara går vidare utan att ha fått ett vettigt svar, beklagligt är bara förnamnet!

Oavsett vad folk vet och känner till så får man ju hoppas att dom är så pass rakryggade
att dom framför sin vetskap och info till berörda utredare. Anonymt går väl också bra?

Absolut viktigt att alla berättar vad de vet. Sedan, om någon har vittnesuppgifter som skulle kunna fälla SD, behöver den säkert vittna i domstol. (Anonym kan man vara om man vet var mordvapnet är t.ex. ) Nu misstänkter jag att ingen har sådan info. Kanske inte ens HD och JG. Vad gäller HDs vänner, tror jag att de kan ana en del, kanske ha hört henne och SD säga något fult eller möjligen misstänk, men antagligen inget värre och tydligare än det HDs och SDs chefer vittnat om. Då tror jag att man blir försiktig i vad man säger.
Citera
2020-07-08, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hittar inget inköpsdatum, men du kan kika här.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Som jag förstår PW så installerades poolen -17
och flyttades -18.

Har PW sagt att poolen installerades -17? Eller sa han att han var där och hjälpte till att flytta den?
Han var osäker på vilken höst det var som han var där och nyttjade poolen. Var det hösten 2018 så är det tvärt emot vad SD/polisen kommit överens om att de ska ligga lågt i deras kontakter innan detta fall är löst.

Om poolen flyttades 18 så lär SD behövt hjälp..., var det hösten 2017 eller 2018 som polisen var hjälpsam?

Jag är lika undrande som Honan6 (som tog upp detta igår) vilket år poolen flyttades.
Citera
2020-07-08, 09:00
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:

Väninnan (K) med familj är sååå nära vararandra, ( och vet nog en hel del) men undviker de flesta frågor, det lyser ju igenom i hela förhöret att hon bara talar om hur de kramas varje gång Stefan kommer ur kurran och hur de ska gå vidare framåt. ( hur kan man prata så när en person som alla tre kände har blivit brutalt mördad i kvarteret) och framför allt borde man prata om risken att vistas ute när en mördare går lös där om inte D:s är inblandade, men det gör dom inte heller. Man pratar inte ens om vad som hänt när han kommer ut från det andra förhöret på kvällen samma dag ( den 15) fast K är hemma hos dem just då. Den andra ”väninnan” var det mera krut i. Hon talade om för S att hon inte accepterade hans otrohet och kontaktade polisen vid många tillfällen när både HD och SD betedde sig och sa märkliga saker. Hon var rakryggad och betedde sig som en normal person borde göra. Reagera och ifrågasätta. Heja TB, bra gjort.
Citera
2020-07-08, 09:00
Medlem
(Min andemening är, och jag utgår från mitt eget liv, min egen stora livserfarenhet, med alla mina egna fel, brister, och tillkortakommanden: Det är ganska dumt att lägga handen på plattan om man vet att spisen är påslagen.)

Jag kan, pga egen livserfarenhet sätta mig in i både S samt L situation ganska så väl. Det hela spårar ur och grundar sig på makt och kontroll. Hon visste att han var gift, men troligtvis var hon NAIV. Hon var van vid att få som hon ville, men i detta spel blev faktiskt båda förlorare. Han, också ett offer.
I och med rollen som älskarinna som hon tog på sig, så bidrog hon till att bli behandlad som en dålig kvinna. S både såg och hörde hur älskarinnan betedde sig både mot honom och mot hans fru.
En fru, en familj som han i grunden av hela sitt hjärta önskade respektera.Det är jag 100% övertygad om Han, liksom många andra, var svag.Svag för det L erbjöd honom i form av erotik.
S akilleshäl var erotiken. Han är inte ensam om detta.L utnyttjade hans svaga punkt.
Har själv erfarenhet i triangeldraman och vet vem som förlorar och hur man blir sedd av mannen OCH frun i fråga. Kort och gott, och jag har hört det själv från mannen : "Skyll dig själv!"
Som älskarinna kan man bara förvänta sig förakt från de dem man bedrar.
(Vad jag däremot INTE förstår, är hur ni inte kan se att S både verkar charmig, rolig, spexig samt full av humor. Dock opassande sådan i nuläget.Inte konstigt att L smälte som smör i solsken).Han ÄR en familjefar. Oavsett om vi vill se det eller liksom L väljer att blunda för det.
Citera
2020-07-08, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Absolut viktigt att alla berättar vad de vet. Sedan, om någon har vittnesuppgifter som skulle kunna fälla SD, behöver den säkert vittna i domstol. (Anonym kan man vara om man vet var mordvapnet är t.ex. ) Nu misstänkter jag att ingen har sådan info. Kanske inte ens HD och JG. Vad gäller HDs vänner, tror jag att de kan ana en del, kanske ha hört henne och SD säga något fult eller möjligen misstänk, men antagligen inget värre och tydligare än det HDs och SDs chefer vittnat om. Då tror jag att man blir försiktig i vad man säger.

Det var ju någon av HD:s vänner (T) som var befriande ärlig i sin kontakt med SD efter mordet. Hon var riktigt sur på honom (pga otroheten) och höll inte inne med det i sina sms-kontakter med SD.

Hon fick också känslan av att SD planterat till HD vad gäller ev blod i SD:s hus (som HD berättade om till vänninan). Denna väninna har så klart inga bevis på något men ganska mycket tankar ang hur SD/HD uppför sig efter mordet (Akt 150 i början om jag inte kommer ihåg fel).
Citera
2020-07-08, 09:14
Medlem
Citat:
Har PW sagt att poolen installerades -17? Eller sa han att han var där och hjälpte till att flytta den?
Han var osäker på vilken höst det var som han var där och nyttjade poolen. Var det hösten 2018 så är det tvärt emot vad SD/polisen kommit överens om att de ska ligga lågt i deras kontakter innan detta fall är löst.

Om poolen flyttades 18 så lär SD behövt hjälp..., var det hösten 2017 eller 2018 som polisen var hjälpsam?

Jag är lika undrande som Honan6 (som tog upp detta igår) vilket år poolen flyttades.

Vet bara det som står i inlägget som jag länkade till.
Skulle vara det här möjligen.

Skrivet 7apr 2017
Ab:168 Sid: 2880.

Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid
Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på
stort badkar på Bauhaus.
"Du får komma och bada i det med mig".
Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i
mig nu, i sängen.
Citera
2020-07-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet bara det som står i inlägget som jag länkade till.
Skulle vara det här möjligen.

Skrivet 7apr 2017
Ab:168 Sid: 2880.

Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid
Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på
stort badkar på Bauhaus.
"Du får komma och bada i det med mig".
Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i
mig nu, i sängen.

Och vad har detta med att göra när SD:s polisvän hjälpe till med flytten av badtunnan och var där på ett kvällsbad?

Det intressanta är om polismannens besök hos SD var innan eller efter mordet på LW.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-07-08 kl. 09:27.
Citera
2020-07-08, 09:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ang badtunnan...

Jag har för mig att inköpet av denna fanns med på SD:s kontoutdrag (någon kanske kommer ihåg var det finns i FUP).

(Jag hade även fått för mig att badtunnan köptes efter att HD flyttat till eget boende (eftersom det tidigare här i tråden spekulerats i vem som betalade den).

Jag har för mig att den var HDs från börja, iaf något som kommit fram i tråden. Sant eller inte, det vet jag inte. Och som du säger, ett kvitto eller ett pris tycker jag mig också ha sett. Minns att jag tänkte att priset var ganska mycket det det sm jag spekulerat om tidigare, runt 25-30 tusen.

Lite farligt med minnen dock...De är luriga.
Citera
2020-07-08, 09:42
Medlem
Citat:
Och vad har detta med att göra när SD:s polisvän hjälpe till med flytten av badtunnan och var där på ett kvällsbad?

Det intressanta är om polismannens besök hos SD var innan eller efter mordet på LW.

Anade att du inte skulle fatta att dom va å tittade på stort badkar/badtunna i apr 2017.

Om du hade orkat klicka på länken i första svaret till dig så hade du fått fram:

Under rättegången säger PW:
Från NA
"Har du använt 45-åringens badtunna?
Ja, det borde ha varit under hösten 2017. Vi bar den till sin plats och ett par veckor efter det var jag där."
https://www.na.se/artikel/kriminalte...-hjarstamordet

Var så god, serverat på silverfat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in