Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Vem ska bristerna i utredningen falla tillbaka på om inte åklagaren som är förundersökningsledare? Knappast ska det falla tillbaka på försvaret väl? Självklart ska det vara till gagn för försvaret och åklagaren förlorade därför i TR tyvärr. Som förundersökningsledare är Hiding ansvarig för allt som skett i utredningen. Vare sig det är jouråklagare eller annan som tagit besluten.
Kritiserar du en domare nu för att han inte håller med dig?
Håller med till 100%, har nu lyssnat på det mesta från YT och kan bara konstatera att ÅH inte håller måttet, inte Tessan heller för den delen. Dåligt pålästa/oförberedda, krystar fram frågorna, har ingen taktik klar när dom inte får ett vettigt svar dvs att dom inte begriper att man måste vända på frågeställningen både en och två ggr när den utfrågade trilskas eller inte "minns" etc etc.
Att det gick åt skogen i TR får ÅH ta på sig helt och hållet, väldigt synd att man inte får tillgång till slutpläderingarna, men gissar att hon förlitade sig allt för mycket på den tekniska bevisningen och inte la så mycket krut på alla indicier som finns. Blir det samma utfall i HR så kommer jag iaf, lasta henne för detta misslyckandet. Hade det varit en gangster som dödat en annan gangster så hade jag inte brytt mig det minsta om han lyckades slingra sig ur nätet, då hade han kunnat fortsätta att gör lite mer "nytta" ute i det fria, men nu handlar det om en trebarnsmamma som skall få sin baneman/kvinna att sona sitt vidriga brott. Hoppas att hon tar sitt förnuft tillfånga och tar med sig ett proffs till HR. Hoppas att hon fick lite inspiration från målsägarbiträdet som var riktigt vass i mellan åt.
Sen är jag även helt övertygad om att BL och ÅH har varsin tagg i sidan på varandra, och BL svarade med en hård knäpp på näsan direkt mot ÅH. Han blev nog även jävligt trött på allt trams om helt oviktiga frågor som ÅH och T ville ha svar på, oavsett vem som utfrågades.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
Märkligt att ingen av SD’s grannar noterat att Lena skulle ha varit en frekvent besökare i huset så nej, han överdriver nog även det liksom all annan dynga som kommer ur hans käft.
Grannen J*udith hade med all säkerhet lagt märke till om Lena besökt SD
När SD fick frågan ang detta så svarade han ju nåt i stil med
" nej, ingen skulle nog känna igen henne med kläderna på"......
Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2020
PW sa ifrån när han insåg vem som misstänktes. Redan då skulle polisen i Örebro begärt hjälp utifrån. Inte bara för att säkra mordutredningen utan också för att inte försätta sina egna anställda i den här sitsen. Det är välkänt att personalsituationen där varit konfliktfylld länge (i vårt fall gick ju hundförare ut med kritik angående söket , som exempel) så det fanns antagligen flera skäl till att PS fick gå ( jag har inte läst hans bok). Men det är eländigt hur missar tidigt i utredningen hotar utgången.
Jag har tidigare lagt fram en teori om varför PS och nån kollega fick gå, tänk att hela gänget vid denna tidpunkt hade fått tillgång till flera hundra intima bilder och mängder av kortare videofilmer med erotiskt innehåll....det var nog inte bara poker som spelades efter stängning!