2020-07-07, 23:58
Medlem
mr-mystics avatar
Hej
Där jag bor i göteborg iaf gäller detta. Konsolen i bra status (typ oöppnad ) säljs för typ en tvåhundring billigare en butik ba (dock torskar man ju då tid på garantin o dyl). Är det ist frågan om repor på skärmen & slitna kontroller/ avsaknad av laddocka o dyl vill de ändå ha trippla löppor för skiten (dessa versioner innan 2019 har ju sämre batteri & skärm också, & då syftar jag ej på slitage som även blivit). Hur kan det få sånna summor för konsolen? Har folk ett sånt jävla tunnelsende att det lurar sig själva ba för att betala mindre (men mycket lite mindre) än helt ny vara från butik? Hur länge tror ni att dessa priser kommer gälla? Kommer nypriset att gå ner snart isf så vansinnet upphör ?
Citera
2020-07-08, 00:01
Avslutad
Ingen aning. Ser detta på väldigt mycket annan elektronik också. Skulle aldrig falla mig in att köpa elektronik av en privatperson för att spara 5-10%.
Citera
2020-07-08, 00:36
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Ingen aning. Ser detta på väldigt mycket annan elektronik också. Skulle aldrig falla mig in att köpa elektronik av en privatperson för att spara 5-10%.

Jo precis jag trodde ju att man skulle kunna få det för 50 % (till o med utan sprickor i skärmen o dyl) men det verkar ju ba va att fetglömma.
Citera
2020-07-08, 00:36
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Har själv sätt och tänk på detta. Är inte själv ute efter en Switch, då jag fick en för 1000kr av polare som jobbar inom närliggande bransch och fått för många till kontoret. (Köpte enbart för att spela igenom senaste Zelda) och såldes därefter på tradera och jag fick nästan NYPRIS.
Då startade min auktion på 0kr... Så priset trissades upp av köpare.

Mitt råd är, köp en sprillans ny. Fuck begagnad-marknader som är överprisad. Nintendo står sig i pris och kommer inte sänka så länge efterfrågan är stor. Vilket den verkar vara.
Citera
2020-07-08, 01:16
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MexicanTacoLord
Har själv sätt och tänk på detta. Är inte själv ute efter en Switch, då jag fick en för 1000kr av polare som jobbar inom närliggande bransch och fått för många till kontoret. (Köpte enbart för att spela igenom senaste Zelda) och såldes därefter på tradera och jag fick nästan NYPRIS.

Mitt råd är, köp en sprillans ny. Fuck begagnad-marknader som är överprisad. Nintendo står sig i pris och kommer inte sänka så länge efterfrågan är stor. Vilket den verkar vara.

Fick du nån som helst indikation på vad som drev idioterna som budade? Det kanske visserligen icke blir så mycket kommunikation efter budgivning? Assa känner dom sig inte själva dumma när det typ blir strax under nypris kan man fråga sig (får mig att tänka på ordspråket ”snålheten bedrar visheten”) ?
Citera
2020-07-08, 01:19
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MexicanTacoLord

Så vad Sony & Microsoft hittar på med sina nya konsoler kommer ej påverka Switch priset? Alienware var ju på G med en bärbar konsol också.
Citera
2020-07-08, 01:28
Avslutad
Är väl så att dom gamla Switch modellerna kan bli hackade och därför trissas priset upp på dessa.
Citera
2020-07-08, 01:40
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Är väl så att dom gamla Switch modellerna kan bli hackade och därför trissas priset upp på dessa.

Utveckla gärna…… Vad syftas med hackade? Är int d negativt isf?
Citera
2020-07-08, 02:17
Medlem
TheAceOfHeartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic

Det som syftas är att äldre Switch enheter kan hackas/moddas/flashas så att de går att köra piratkopierade spel. Alltså behöver den som äger en sådan enhet inte betala 599 kr för ett spel, och kan istället ladda hem spelen från nätet.

På de nya Switch enheterna har Nintendo täppt till den möjligheten.
Citera
2020-07-08, 03:56
Medlem
Har väl varit brist på Nintendo Switch då de haft problem att få fram komponenter pga corona? Läste nyligen att de skulle öka produktionen igen.

Sen är ju folk på tradera en kategori för sig. Ibland undrar man om de förstår att det är begagnat de budar på
Citera
2020-07-08, 04:11
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfHearts
Det som syftas är att äldre Switch enheter kan hackas/moddas/flashas så att de går att köra piratkopierade spel. Alltså behöver den som äger en sådan enhet inte betala 599 kr för ett spel, och kan istället ladda hem spelen från nätet.

På de nya Switch enheterna har Nintendo täppt till den möjligheten.

Exakt så är det. En moddad konsol kan du ju tanka hem 100 spel gratis till och ha på minneskortet bara, lättare att bära med sig och helt gratis, bara att välja och vraka.

En ny konsol får du betala 600 kr/spelet, du tjänar alltså 60 000/100 spel på att ha en gammal konsol och lite skills, inte konstigt att dom är dyra.
Citera
2020-07-08, 07:28
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic

Det är enkelt att ta sig in i operativsystemet på de äldre modellerna. Därifrån kan du installera och köra egna program på konsolen. Sådant är eftertraktat av vissa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in