2020-07-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Hej
Där jag bor i göteborg iaf gäller detta. Konsolen i bra status (typ oöppnad ) säljs för typ en tvåhundring billigare en butik ba (dock torskar man ju då tid på garantin o dyl). Är det ist frågan om repor på skärmen & slitna kontroller/ avsaknad av laddocka o dyl vill de ändå ha trippla löppor för skiten (dessa versioner innan 2019 har ju sämre batteri & skärm också, & då syftar jag ej på slitage som även blivit). Hur kan det få sånna summor för konsolen? Har folk ett sånt jävla tunnelsende att det lurar sig själva ba för att betala mindre (men mycket lite mindre) än helt ny vara från butik? Hur länge tror ni att dessa priser kommer gälla? Kommer nypriset att gå ner snart isf så vansinnet upphör ?

Att det varit löjligt dyrt på senare tid har väl att göra med Coronaviruset? Dvs att det varit rejäl brist på konsoler och folk utnyttjar detta och har högre priser för att folk är villiga att betala det. Det finns t.o.m. folk som har köpt upp alla konsoler från butik bara för att sälja vidare för ännu högre priser, och folk i dessa tider är desperata nog att betala överpris. Betydligt högre efterfrågan än utbud helt enkelt. Men av vad jag förstått så har Nintendo rätt nyligen kommit igång med sin normala produktion igen och priserna bör normaliseras snart, åtminstone i början av augusti typ.

Men Nintendos grejer är dock dyra generellt, men det har varit särskilt dyrt på senaste tid pga brist på konsoler i och med Covid-19.
Senast redigerad av Patch1 2020-07-08 kl. 07:45.
Citera
2020-07-08, 10:28
Medlem
temp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Att det varit löjligt dyrt på senare tid har väl att göra med Coronaviruset? Dvs att det varit rejäl brist på konsoler och folk utnyttjar detta och har högre priser för att folk är villiga att betala det. Det finns t.o.m. folk som har köpt upp alla konsoler från butik bara för att sälja vidare för ännu högre priser, och folk i dessa tider är desperata nog att betala överpris. Betydligt högre efterfrågan än utbud helt enkelt. Men av vad jag förstått så har Nintendo rätt nyligen kommit igång med sin normala produktion igen och priserna bör normaliseras snart, åtminstone i början av augusti typ.

Men Nintendos grejer är dock dyra generellt, men det har varit särskilt dyrt på senaste tid pga brist på konsoler i och med Covid-19.

Jag tror som dig. Jag var själv ute efter ett switch för någon månad sen men då var de slutsålda i alla butiker där jag bor och även internetbutiker medans de såldes för nypris på blocket så jag skippade det helt och hållet.
Citera
2020-07-08, 11:35
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaky750
Har väl varit brist på Nintendo Switch då de haft problem att få fram komponenter pga corona? Läste nyligen att de skulle öka produktionen igen.

Sen är ju folk på tradera en kategori för sig. Ibland undrar man om de förstår att det är begagnat de budar på
Ja det blir ju löjligt. Ba en sån pryl som batteriet slits ju helt klart o så länge de icke är obruten förpackning lär dom ju ha använt den en del oavsett vad de skriver. Nu tänker jag ej använda nitendos lilla skärm så mycket men ändå... fan vad puckat när de betalar över trippla löppor för en spräckt skärm o dyl.
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Det är enkelt att ta sig in i operativsystemet på de äldre modellerna. Därifrån kan du installera och köra egna program på konsolen. Sådant är eftertraktat av vissa.
Aha tack för infon. För egen del har jag dock aldrig diggat att ha en massa spel. Således satsar jag hellre på shyst batteritid (dvs ny modell).
Citera
2020-07-08, 11:37
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1

Vad tror du priserna hamnar på till HT för beggat (när de icke kan fula sig)?
Citera
2020-07-08, 15:18
Medlem
Citat:
Hej
Där jag bor i göteborg iaf gäller detta. Konsolen i bra status (typ oöppnad ) säljs för typ en tvåhundring billigare en butik ba (dock torskar man ju då tid på garantin o dyl). Är det ist frågan om repor på skärmen & slitna kontroller/ avsaknad av laddocka o dyl vill de ändå ha trippla löppor för skiten (dessa versioner innan 2019 har ju sämre batteri & skärm också, & då syftar jag ej på slitage som även blivit). Hur kan det få sånna summor för konsolen? Har folk ett sånt jävla tunnelsende att det lurar sig själva ba för att betala mindre (men mycket lite mindre) än helt ny vara från butik? Hur länge tror ni att dessa priser kommer gälla? Kommer nypriset att gå ner snart isf så vansinnet upphör ?

Har du belägg för att de faktiskt säljs för det priset? Det förekommer ju alltid att folk lägger ut saker till önskedröms-priser, men jag trodde att de förblev osålda och annonsören bara fick massa sista-priset-kompisar.
Citera
2020-07-08, 17:07
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Har du belägg för att de faktiskt säljs för det priset? Det förekommer ju alltid att folk lägger ut saker till önskedröms-priser, men jag trodde att de förblev osålda och annonsören bara fick massa sista-priset-kompisar.
Njaä …. när det gäller tex 3800 kr på Blocket (oanvänt) är jag osäker men på Tradera såldes tex en 2018 switch (ganska gammal assa men utan sprickor och spel tror jag) för 3400 kr. Nån här i tråden sa ju att han nästan fick nypris för sin switch också.
Citera
2020-07-08, 17:23
Medlem
Citat:
Njaä …. när det gäller tex 3800 kr på Blocket (oanvänt) är jag osäker men på Tradera såldes tex en 2018 switch (ganska gammal assa men utan sprickor och spel tror jag) för 3400 kr. Nån här i tråden sa ju att han nästan fick nypris för sin switch också.

Och det rör sig inte heller om prylar som slutat producerats heller? Jag kan ha viss förståelse för att sånt kan betinga sitt pris, men om man kan lägga på ett par hundra och få fabriksnytt så verkar det märkligt.
Citera
2020-07-08, 18:14
Medlem
Just Nintendos konsoler har alltid haft högt andrahandsvärde.
Med switch är det dock märkligt då det i princip endast finns en handfull värdiga spel (Zelda, super mario, mario kart och animal crossing)

Min switch ligger mest och samlar damm, medan xboxen används flitigt. Och en sådan får man för en tusing på blocket.

Jag håller med ts, jävligt skev prisbild på just switch faktiskt.
Citera
2020-07-08, 18:51
Medlem
Som andra varit inne på så är det för att modda dem, har själv en kompis som köpte ett för över nypris. Han hade fem-sex spel han ville köra och att då köpa en där han kan tanka ner spelen blev betydligt billigare oavsett.
Citera
2020-07-09, 00:11
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
[/b]

Så vad Sony & Microsoft hittar på med sina nya konsoler kommer ej påverka Switch priset? Alienware var ju på G med en bärbar konsol också.

Tror inte det. Nintendo är en klass för sig med sina exklusiva titlar. Dock, nya format av switchen eller en nya konsol kommer förändra priset. Men om jag ska vara ärlig... Lev nu (Kosta vad det kostar=) Vad väntar du på? Livet kan vara över i morgon.
Citera
2020-07-09, 00:15
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Min switch ligger mest och samlar damm, medan xboxen används flitigt. Och en sådan får man för en tusing på blocket.

Spelade själv igenom Zelda, (underbart spel) men kvaliten var irriterande.. Lagg.. bla bla.. och äckiligt låg framerate, om man annars spelar pc med minst 144fps.

Doom var ända andra spelet jag köpte och det var också det spelet som fick mig att inse att switchen pressas för hårt för sitt eget bästa. Grafik, vem bryr sig? Det är nintendo vi pratar om, underbara spel! Men när hårdvaran pressas så hårt att det laggar osv, då känns det inte som nintendo ens.
Citera
2020-07-09, 11:20
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Och det rör sig inte heller om prylar som slutat producerats heller? Jag kan ha viss förståelse för att sånt kan betinga sitt pris, men om man kan lägga på ett par hundra och få fabriksnytt så verkar det märkligt.
Yes idiotin frodas & det verkar inte som att alla gamla NS konsoler kan ”moddas” för ba ibland skriver dom om det i annonsen som ett argument sas.
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Just Nintendos konsoler har alltid haft högt andrahandsvärde.
Med switch är det dock märkligt då det i princip endast finns en handfull värdiga spel (Zelda, super mario, mario kart och animal crossing)

Jag håller med ts, jävligt skev prisbild på just switch faktiskt.
Är mest intresserad av mortal combat, typ dom hade nått ”hitman” också samt Fiffa (nhl finns väl tyvär ej). Hur är typ sånna ”vuxenspel” (är väl först det senaste året NS börjat med sånt)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in