Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
Jeg tror at politiet mener tlf ikke datt alene eller ble kastet alene ned trappa eller tilsvarende høyde er utfra hvor mye en mobil tåler, siste smartphone jeg hadde falt 40cm å skjermen ble knust, sjøl med beskyttelsesdeksel med mere vill ikke en normal smartphone tåle en tur ned ei lenger trapp alene, ikke de usmarte jeg har hatt siste åra har tålt noe tilsvarende, flere som ikke hade tålt et brutalt fall i ei trapp om jeg hadde hatt den i ei lomme heller...
Nei men det kan holde å pakke mobilen inn i en sofapute eller lignende, om man vil unngå skader på mobilen.
Poenget er at det ikke er umulig å fake et fall. Og om det er gjort, må det ha vært fordi det var et slikt fall tidligere, ref biologiske spor i og langs trappen, men uten at mobilen var med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
...og det kan kanskje ha ført til at TH måtte ringe den to ganger for å lokalisere den..?
Det ble lenge skrevet om ukjent DNA funnet i boligen. Er usikker på om dette er klarert eller sjekket ut.
Ja, det er en mulighet. Fallet er autentisk, og TH måtte ringe mobilen for å finne den. (Men jeg tror helst at fallet skjedde natten før.)
VG-artikkelen jeg linket til var fra i går, 07. juli 2020. Det er nettopp skrevet at det ikke finnes spor etter ukjente i huset i Sloraveien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
Ja å klart jeg skulle skjekka lista over tider til mini mus før jeg skrev noe

Hva mener du, har Minnimus et annet tidspunkt for pålogging på Ipad.