2020-07-07, 20:33
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Ja, de fleste er vel kjent med det, men at det er forskjell på at den blir kastet ned trappa versus faller sammen med en person tror jeg er litt mer utilgjengelig kunnskap.
Jo men her tror jeg man har brukt stoppeklokke for å gjennomgå planen, og ikke overlatt noe til tilfeldighetene.

Dessuten, hun måtte ned trappa, så hvirfor ikke la telefonen bli med henne? Den har ligget i ro og blitt flyttet på periodevis i dette tidsrommet uansett.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-07 kl. 20:36.
Citera
2020-07-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Media, Flashback-gjengen og alle andre, som gidder å følge med og være med på leken, er nå deltagere i politiets desperate forsøk på å redde stumpene.

Jeg så på TV2-innslaget nå, og hørte Milli si "det er jo et møysommelig arbeid" flere ganger. Pluss det fnasket om at de tross alt har samlet inn 6000 timer med videomateriale. Hallo, er det noen som har et jaktkamerat her? Man sitter jo ikke og glor på 6000 timer, med video, og tross alt. De har vært opp til flere titalls etterforskere. De har ikke oppdaget mannen på Metro-senteret nå. De så han i løpet av de første 3 ukene, nå trekker de frem vedkommende, for å avlede.

Politiet har ikke filla peiling på hvem som gjorde dette. De har en idisierekke, så langt som et vondt år, men alle vet at hvis du leter etter bekreftelser på at din teori er riktig, så er det ikke særlig vanskelig å finne det. Hvis du mener at jorden er flat, så greier du å bevise det.

Let's face it: Politiet har dummet seg ut. De gutset på at det var TH med fam. og kolleger som gjorde dette. De tok feil.

Å bastant si at politiet har dummet seg ut er nesten som å bli forbanna på leger som ikke klarer å gjøre deg frisk. Det er vel en jævlig vanskelig sak da? Klart, de kan ha dumma seg ut, men det vet du ikke helt sikkert.
Citera
2020-07-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ja, de fleste er vel kjent med det, men at det er forskjell på at den blir kastet ned trappa versus faller sammen med en person tror jeg er litt mer utilgjengelig kunnskap.
Den største forskjellen tror jeg at er hvordan en telefon beveger seg etter å ha truffet et trappetrinn eller et gulv etter å ha blitt kastet eller mistet i trappen versus hvis den har falt sammen med en person:
Treffer telefonen trappen etter å ha blitt kastet eller mistet tror jeg at den vil den seile eller sprette videre nedover trappetrinn og eventuelt bortover gulv (og kanskje også få skader).
Om telefonen faller mens en person faller og har telefonen på seg (i en lomme el.l.) og telefonen ikke faller ut av lommen, vil vel telefonen stoppe på det punktet personen stopper etter å ha falt.
Citera
2020-07-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Er du villig til å satse en miljon på det?

Hvorfor skulle jeg være det? Nei, men jeg synes det er påfallende hvor lite kritiske så oppegående mennesker som man finner i denne tråden er til det PR-opplegget, som politiet har holdt på med siden lagmannsretten fortalte politiet at de ikke hadde en sak. Omtrent hver eneste dag har de slengt ut åte «Se på dette "beviset!"», «Se på dette!» Og nesten hver eneste gang er det ingen som sier: «HALLO, slutt med det! Fortell oss om noe dere har funnet ut de siste dagene.»

Det mest patetiske synes jeg var da de dro til den hytta og gravde et hull, for så å forlate åstedet.

Det er så opplagt. De prøver å ri stormen, redde sitt gode navn og rykte, og – hvis de ender opp med en rettssak, som de kommer til å tape – kunne si, når rapporten til sist skal skrives, at de etterforsket bredt.
Senast redigerad av Sandemose 2020-07-07 kl. 20:51.
Citera
2020-07-07, 20:41
Medlem
Citat:
Å bastant si at politiet har dummet seg ut er nesten som å bli forbanna på leger som ikke klarer å gjøre deg frisk. Det er vel en jævlig vanskelig sak da? Klart, de kan ha dumma seg ut, men det vet du ikke helt sikkert.

Enig. Den er vanskelig. Men de gjorde det ikke akkurat enklere for seg selv ved å sette av ett år på å lete på feil sted.
Senast redigerad av Sandemose 2020-07-07 kl. 20:48.
Citera
2020-07-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet sier at AEH ble drept mellom 09:16 og 10:07. Og politiet mistenker TH for å ha begått drapet selv. Ref blodspor fra TH på åstedet.

Da må TH ha planlagt det slik, at han først skulle på jobb, og så hjem igjen og gjøre mørkets gjerninger. Det er så uhyggelig. I hjemmet. På formiddagen.

Politiet sier at TH lyver om faktiske forhold den dagen. Det er uoverensstemmelser i forklaringen hans.

Først, TH skal ha logget seg på Ipad'en sin 09:08. Og bilen hans skal ha ankommet jobb 09:10 - 09:15. Så, enten logget han seg på Ipaden før han parkerte bilen, eller, video-opptaket har unøyaktig tidsangivelse (som Niffy har forklart, takk for det), eller, kan det være andre forklaringer.

Har TH kjørt mot jobb, stoppet et sted uten kameraovervåkning, byttet bil med MGM2, MGM2 kjørte THs bil til Futurum, logget på Ipaden 09:08, parkert, gått inn og latt som om TH allerede var ankommet jobb?

Har Ipaden eget sim-kort, eller bruker grådigperen kun wifi på kontoret? Er Ipaden en følgesvenn, pleier han å drasse rundt på den og logge seg på uansett hvor han er? Mens den gamle Nokiaen ligger på kontoret, alltid? Jeg tror han må ha eget sim-kort til Ipaden.

Mens TH tok MGM2's bil og rygget opp gangveien 09:05, og parkerte på skjult snuplass ved gangveien, tok seg inn, skulle ha med AEH ut i bilen, hun protesterte og falt ned trappen, det var ikke planlagt og det ble noe ekstra rydding, men, tok med seg AEH i bilen, levende eller død, kjørte til klargjort skjulested, kjørte og parkerte bilen et sted, tok seg tilbake til Futurum uten å bli oppdaget av noen.

Eller, jeg er sikker på å ha lest om et frokostmøte i en slags lokal næringsforening, TH parkerte bilen et sted og tok seg til dette møtet. Tror det var kl 10:00. Eller muligens 11:00 møtet skulle starte. Frokostmøtet. Men jeg finner ikke igjen artikkelen. (Tror det var VG.)

Hva Hettemannen kan ha bidratt med, kanskje noe vasking og fjerning av spor etter fallet i trappen?

Nei, jeg synes det er vanskelig å se for seg hvordan logistikken har blitt gjennomført den dagen. Når det er planlagt slik, har det også helt sikkert vært flere prøvekjøringer av logistikken i tiden forut. Det er helt klart risikabelt, men TH må ha ansett risikoen som akseptabel, siden han gjennomførte det.

10:06 og 10:07-oppringingene kan ha vært gjort fra Ipaden. Derfor ingen logg fra disse oppringingene på telefonen. Oppringingen etter elleve sannsynligvis fra den gamle Nokiaen. Da var han tilbake på kontoret. Sannsynligvis tilbake fra dette frokostmøtet.

Glimrende, det er selvmotsigende at TH logget seg på ipaden to minutter før han passerte kameraet på Futurum.
Citera
2020-07-07, 21:17
Medlem
[quote=Gina33|72178523]det har vært diskutert hvordan blod kan ha kommet fra th tidligere. mine beste tips siden det ikke var noen skrammer på han: munn innvendig eller nese. Hvis noen prøvde å slå til han kan jo det ha vært slik at han ikke hadde noe tilgjengelig å tørke seg med der og da. jeg synes det er pussig at han skal ha brukt sandalene til aeh. men vi vet altså ikke hvor gammelt blodet er og jeg har ikke inntrykk av at politiet vil kunne klare å stadfeste hvor gammelt det er.[/QUOTE

Men det var også blod fra AEH i huset.det kan vel være match i tidspunktet i hvor gammel THs og AEH sin blod, dvs blod fra same dag.brukt sandalene?
Kanskje han ha flyttet på sandalene hennes.
Citera
2020-07-07, 21:21
Medlem
[quote=iristo01|72186684]
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
det har vært diskutert hvordan blod kan ha kommet fra th tidligere. mine beste tips siden det ikke var noen skrammer på han: munn innvendig eller nese. Hvis noen prøvde å slå til han kan jo det ha vært slik at han ikke hadde noe tilgjengelig å tørke seg med der og da. jeg synes det er pussig at han skal ha brukt sandalene til aeh. men vi vet altså ikke hvor gammelt blodet er og jeg har ikke inntrykk av at politiet vil kunne klare å stadfeste hvor gammelt det er.[/QUOTE

Men det var også blod fra AEH i huset.det kan vel være match i tidspunktet i hvor gammel THs og AEH sin blod, dvs blod fra same dag.brukt sandalene?
Kanskje han ha flyttet på sandalene hennes.

Siden så mange på dette forumet tror at TH er en konemishandler, er det vel ikke utenkelig, for alle dem, at AEHs blod er "all over the place"?
Citera
2020-07-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Se link. Sosialisten skrev et innlegg om det:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Super, takk z-z-z!
«Han opplevde avhøret slik at politiet var ute etter å bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

– Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde møtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.

Politiet skal ha fått oppgitt at de to hadde møtt hverandre på en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.

Men det kunne han ikke bekrefte.

– Nei, det stemmer ikke. Jeg møtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterpå vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt på dagen, sier mannen til Aftenposten......»
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-07 kl. 21:33.
Citera
2020-07-07, 21:35
Medlem
Massivt kriminelt nettverk avdekket i Europa, Kripos involvert.
Forbrytere over hele verden trodde de hadde verdens tryggeste mobil. Nå har politiet i Frankrike og Nederland fått tilgang til hele nettverket. Også kriminelle i Norge er rammet.

Etterforskningen startet i 2017, men 13. juni i år ble det slutt, da EncroChat skjønte at de ble overvåket og advarte sine antatte 60.000 brukere.

https://www.nrk.no/urix/massivt-kriminelt-nettverk-avdekket-i-europa_-kripos-involvert-1.15077194

I en artikkel sto det noe om en slik chat som ble brukt av kriminelle i forbindelse med kidnapping og drap m.m.

Fant torturkammer i sjøcontainere :Nederlandsk politi har arrestert seks menn etter å ha oppdaget et provisorisk fengsel og lydisolert torturkammer i sjøcontainere. Det skriver The Guardian.
Funnet ble gjort forrige måned i Wouwse Plantage, en liten by sørvest i landet. Politiet mottok tips i form av meldinger fra en EncorChat-telefon, som er et kommunikasjonsnettverk som brukes til å planlegge kriminell aktivitet.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=37292
Citera
2020-07-07, 21:35
Medlem
[quote=Sandemose|72186719]
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01

Siden så mange på dette forumet tror at TH er en konemishandler, er det vel ikke utenkelig, for alle dem, at AEHs blod er "all over the place"?
Du som ikke tror det kan holde seg unna min kommentar
Citera
2020-07-07, 21:44
Medlem
[quote=iristo01|72186898]
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du som ikke tror det kan holde seg unna min kommentar

Skjønner at du ikke liker sand i bevise-for-enhver-pris-maskineriet ditt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in