Citat:
Ursprungligen postat av
blublang
Du har högt HB menar du? Hur högt? Jag har alltid haft runt 140-160 i HB innan TRT. Nu ligger jag 150-175. Har inte känt av detta, vad jag vet.
Det tog även mig ett helt år på Nebido innan jag började må bra. Vi hittade inte ett intervall under det första året som gav mig stabila värden, så jag bad om ännu ett övervakat år och till slut hittade vi ett intervall som har fungerat rätt väl.
Det konstiga är att mitt intervall behövde justeras och bli aningen kortare för mitt dalvärde var lägre än vad jag verkar må bra av.
Har du dina dalvärden från det första året? Jag ber att få dem och skriver noga ner mätvärden och hur många veckor+dagar det gått mellan varje spruta.
Hej! tack för svar

jag har kollat igenom alla mina provsvar sen jag började på testot, är bara 2 iofs, men Nu sist låg HB på 185, jämfört med 160 när jag börja ser jag, så det har ju inte skjutit så in i helvete som jag trodde när dom sa att jag hade tjockt blod, däremot är där fler blodvärden som är tagna som är utom referens, i princip alla blod och lever-värden var utanför referensvärdena.
Är fortfarande inne på mitt första år men det närmar sig verkligen slutet, är på månad 11, Mina dalvärden på testo ser ut som följande.
Vid uppstart: gjorde 2 prov, ena visade 13 och andra 9.
6 månader in i nebido behandling med 7 veckors intervall: 16 i värde vecka 7.
då valdes det att sänka intervall med en vecka så går nu på 6 veckors-intervall men har bara hunnit få 2 sprutor, konstigt nog kollades inte SHBG vid detta prov så har ingen aning vad det ligger på.