2020-07-07, 18:34
Medlem
Hej alla. Gått på nebido i snart 1 år nu, märker i princip ingen skillnad på välmående, mer trött om inget annat, har tjockt blod och ska bara få tummen loss och gå och bli blod donator, och min fråga lyder, blir man trött av dåliga blodvärden/tjockt blod?
Mvh
Citera
2020-07-07, 18:41
Medlem
Skriver med en mer genomgången tidsresa.

Började på nebido förra sommaren, hade så lågt som 9 i testo värde, utan att försöka sänka resultaten med vilje ska tilläggas, trodde att nebidon skulle göra susen, men så är inte fallet, efter att gått över ett halvår på 7 veckors intervall gav blodproverna ett värde på 16, och östrogen på över 150, så käkar nu..0.25 mg arimidex i veckan. Utöver detta nyligen börjat på finasteride också, känner mig som världens piller thriller. Tjockt blod och dåliga levervärden har jag fortfarande inte fått rätt på, men det lär väll lösa sig så småningom.
Däremot har jag i princip noll effekt av behandlingen, sover dåligt, alltid trött, gäspar typ 50 gånger om dagen, vill inte påstå att jag var piggare innan testo men absolut inte tröttare iallafall. Ligger på samma nivå, utöver det ökade jag nästan 10 kg i vikt när jag fått det i några månader, styrketränade samtidigt och märkte bra resultat i styrka, gick från 70 i bänkpress till 100 rätt fort tillexempel, detta är enda positiva effekten.
Inga morgonstånd har jag heller.

Är det fler som fått såhär dålig respons av behandlingen?? Fattar noll.
Citera
2020-07-07, 20:01
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Upplever, obs min upplevelse, att jag klarar av mindre/dålig sömn och att jag är mer stresstålig.
Tack för svar (äntligen nån som läser vad jag skriver haha).. Kul att det funkar bra för dig. Antar att testiklarna inte är ett dugg känsliga för värme heller? Jag (som är utan TRT nu men ska börja inom kort) går och nojjar över temperaturen där nere varje dag. Har försökt allt jag kan för att optimera mina värden..

Edit: Någon mer än jag som känner ett visst vemod att koppla bort testiklarna innan TRT? Inser att denna fråga kanske genererar ett antal skratt från vissa. Men jag är ytterst seriös.
Senast redigerad av informatics 2020-07-07 kl. 20:03.
Citera
2020-07-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazex

Började på nebido förra sommaren, hade så lågt som 9 i testo värde, utan att försöka sänka resultaten med vilje ska tilläggas, trodde att nebidon skulle göra susen, men så är inte fallet, efter att gått över ett halvår på 7 veckors intervall gav blodproverna ett värde på 16, och östrogen på över 150, så käkar nu..0.25 mg arimidex i veckan. Utöver detta nyligen börjat på finasteride också, känner mig som världens piller thriller. Tjockt blod och dåliga levervärden har jag fortfarande inte fått rätt på, men det lär väll lösa sig så småningom.
Däremot har jag i princip noll effekt av behandlingen, sover dåligt, alltid trött, gäspar typ 50 gånger om dagen, vill inte påstå att jag var piggare innan testo men absolut inte tröttare iallafall. Ligger på samma nivå, utöver det ökade jag nästan 10 kg i vikt när jag fått det i några månader, styrketränade samtidigt och märkte bra resultat i styrka, gick från 70 i bänkpress till 100 rätt fort tillexempel, detta är enda positiva effekten.

Du har högt HB menar du? Hur högt? Jag har alltid haft runt 140-160 i HB innan TRT. Nu ligger jag 150-175. Har inte känt av detta, vad jag vet.

Det tog även mig ett helt år på Nebido innan jag började må bra. Vi hittade inte ett intervall under det första året som gav mig stabila värden, så jag bad om ännu ett övervakat år och till slut hittade vi ett intervall som har fungerat rätt väl.

Det konstiga är att mitt intervall behövde justeras och bli aningen kortare för mitt dalvärde var lägre än vad jag verkar må bra av.

Har du dina dalvärden från det första året? Jag ber att få dem och skriver noga ner mätvärden och hur många veckor+dagar det gått mellan varje spruta.
Citera
2020-07-07, 20:29
Medlem
Låter onekligen som att shbg binder testot som det ska. Två val tänker jag. Öka testot något, tätare injektioner eller Proviron som frigör testot. AI är nog inte att föredra. Proviron är billigt och väldigt milt. Kan iofs vara så att kroppen behöver östrogenet av någon anledning.
Citera
2020-07-07, 20:31
Medlem
Citat:
Utöver detta nyligen börjat på finasteride också, känner mig som världens piller thriller.

Hade inte vågat ta detta medel. Har läst massvis med forumposter om män som fått depressioner och stora problem med sin libido efter att ha behandlat sig med finasteride. Det värsta är att effekterna verkar sitta kvar trots avslutad behandling.
Citera
2020-07-07, 21:17
Medlem
Skogsmarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnesia5150
Äh sluta småfjutta med grejerna, jag kör 250mg/vecka funkar kanon aldrig tagit nåt blodprov heller. Och nej jag får inga biverkningar äter inga AI och mår som en kung just saying.
Tjena,

Tack för informationen.

Hur många injektioner per vecka har du kört?

Jag har tänkt grattis dig till dig att ha mått som en kung

Citat:
Ursprungligen postat av KarlmaxT
Låter onekligen som att shbg binder testot som det ska. Två val tänker jag. Öka testot något, tätare injektioner eller Proviron som frigör testot. AI är nog inte att föredra. Proviron är billigt och väldigt milt. Kan iofs vara så att kroppen behöver östrogenet av någon anledning.

Hej,

Tack för inlägget.

Ok, då har jag tänkt ta 0.6 ml E4D istället för 0.5ml E5D samt sluta med AI. Ska jag trappa ned på AI eller sluta tvärt?
Citera
2020-07-07, 22:05
Medlem
Citat:

Du hade för högt östro som sagt, men nu gissar jag på att du kraschat det. Har du möjlighet att injicera Nebido själv?
Citera
2020-07-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Hade inte vågat ta detta medel. Har läst massvis med forumposter om män som fått depressioner och stora problem med sin libido efter att ha behandlat sig med finasteride. Det värsta är att effekterna verkar sitta kvar trots avslutad behandling.

Helt korrekt. Många som tar livet av sig pga kroniska problem efteråt.
DHT som den blockerar är ju för den det viktigaste hormonet för just vårt manliga utseende och vår libido. Orka bry sig om lite håravfall.
Citera
2020-07-08, 21:35
Medlem
Citat:
Du har högt HB menar du? Hur högt? Jag har alltid haft runt 140-160 i HB innan TRT. Nu ligger jag 150-175. Har inte känt av detta, vad jag vet.

Det tog även mig ett helt år på Nebido innan jag började må bra. Vi hittade inte ett intervall under det första året som gav mig stabila värden, så jag bad om ännu ett övervakat år och till slut hittade vi ett intervall som har fungerat rätt väl.

Det konstiga är att mitt intervall behövde justeras och bli aningen kortare för mitt dalvärde var lägre än vad jag verkar må bra av.

Har du dina dalvärden från det första året? Jag ber att få dem och skriver noga ner mätvärden och hur många veckor+dagar det gått mellan varje spruta.

Hej! tack för svar jag har kollat igenom alla mina provsvar sen jag började på testot, är bara 2 iofs, men Nu sist låg HB på 185, jämfört med 160 när jag börja ser jag, så det har ju inte skjutit så in i helvete som jag trodde när dom sa att jag hade tjockt blod, däremot är där fler blodvärden som är tagna som är utom referens, i princip alla blod och lever-värden var utanför referensvärdena.

Är fortfarande inne på mitt första år men det närmar sig verkligen slutet, är på månad 11, Mina dalvärden på testo ser ut som följande.

Vid uppstart: gjorde 2 prov, ena visade 13 och andra 9.

6 månader in i nebido behandling med 7 veckors intervall: 16 i värde vecka 7.
då valdes det att sänka intervall med en vecka så går nu på 6 veckors-intervall men har bara hunnit få 2 sprutor, konstigt nog kollades inte SHBG vid detta prov så har ingen aning vad det ligger på.
Citera
2020-07-08, 21:36
Medlem
Citat:

Har efter era rekommendationer om Finasteride läst på idag och bestämt mig att sluta med det tvärt, så inget mer finasteride, håret får helt enkelt fortsätta krypa sakta men säkert Tack för "Heads-upen"
Citera
2020-07-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Du hade för högt östro som sagt, men nu gissar jag på att du kraschat det. Har du möjlighet att injicera Nebido själv?

Hej! Tror inte jag kraschat östro värdet, jag hade INNAN nebido 70 i Östradiol, efter ett halvår på 7 veckors intervall hade jag 201 i värde på 7e veckan vid injektion, så har ju legat rätt mycket högre vid säg, vecka 1 och framåt. Började då på arimidex , 0,25 mg i veckan och EN vecka efter sista tablett tog vi östradiol värde och då låg det på 149 (referensvärde <150) Har därefter själv mixtrat o trixat lite då jag hört från flera att det är för låg dos, men inget extremt, provade tillexempel att ta arimidexen var 6e dag istället för var 7e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in