2020-07-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Jag trodde det först utan sett videon, bara bilder. Men efter att ha sett videon är jag osäker.
https://www.tv2.no/a/11527993
Personen på videon går bestämt och beslutsamt mellan punkt a och b. Var nu punkt a och b är?

0:29 – Mannen kommer in i blid från höger sida, går bestämt med raska ben mål och målmedveten.
Räkna stegen!
0:48 – Saktar han in.
0:54 – Ser ut som personen är osäker vilken riktning han ska gå. Går inte i samma temp, svänger till vänster.
Nästa kameravinkel visar samma man, som kommer gående raskt och stannar upp.
1:19 – Går in mellan bilarna och lägger armarna bakom ryggen. Ser ut over parkeringsplatsen han ser efter något ting som är känt, men kanske inte på sin plats. Kan det vara bilen som blev använd under bortföringen han ser efter??? När det är bekräftat, går han vidare i samma tempo som tidigare.
Nästa vinkel över parkeringsplatsen, och mannen som går vidare bort över. Ser två tomma parkerings fickor, kanske bilen han såg efter stått i någon av dom???
Nästa kameravinkel. Mannen kommer in i bild samma temp, men saktar farten samtidigt som han vänder blicken åt höger.
1:59 – Ser ut som han vänder blicken till höger (vänster på bild) i riktning till mannen som kommer in i bild efter. Kan det betyda att han sagt något eller signalerat till den andra mannen, ok!? Som följer tätt efter.

Ser klart misstänkt ut!
Dom här två männen är kända med varandra, utan tvivel.
Vad är det mannen ser efter när han svänger in mellan bilarna. Ser han efter en bil som tidigare har stått parkerad där??????????
Jeg er enig i at det ser mistenksomt ut og at det ser ut til at de to mennene kjenner hverandre.

1:19- Ja jeg synes også at det ser ut som om mann 1 ser etter om en bil f.eks er på plass eller ikke.
Kort tid før dette stoppet han ved søppelcontaineren (kanskje for å hente eller for å legge noe der, eller bare for å ha en uskyldig grunn til å snu seg for å kunne se i den retningen som han kom fra (kanskje for å se om noen fulgte etter han?). Det ser ut som han retter på den ene hansken etter å ha kommet frem fra søppelkontaineren.

1:59- Det ser ut som om mann nr 2 vinker til mann nr 1 (man ser noe bevege seg i venstre bildekant). Straks etter denne bevegelsen snur mann 1 på hodet og ser mot det punktet der bevegelsen kom fra. Kort tid etter kommer mann 2 gående og går deretter bak mann 1.

En annen ting jeg la merke til, er at mann 1 ser ut til å gå tungt på en fot og lettere på en fot (som man ofte gjør om man har vondt i den ene foten). Det ser nesten ut som om han halter. Kanskje han har lagt inn en ekstra tykk såle i den ene skoen for å gi inntrykk av å ha ulik lengde på bena?
Citera
2020-07-07, 20:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er enig i at det ser mistenksomt ut og at det ser ut til at de to mennene kjenner hverandre.

1:19- Ja jeg synes også at det ser ut som om mann 1 ser etter om en bil f.eks er på plass eller ikke.
Kort tid før dette stoppet han ved søppelcontaineren (kanskje for å hente eller for å legge noe der, eller bare for å ha en uskyldig grunn til å snu seg for å kunne se i den retningen som han kom fra (kanskje for å se om noen fulgte etter han?). Det ser ut som han retter på den ene hansken etter å ha kommet frem fra søppelkontaineren.

1:59- Det ser ut som om mann nr 2 vinker til mann nr 1 (man ser noe bevege seg i venstre bildekant). Straks etter denne bevegelsen snur mann 1 på hodet og ser mot det punktet der bevegelsen kom fra. Kort tid etter kommer mann 2 gående og går deretter bak mann 1.

En annen ting jeg la merke til, er at mann 1 ser ut til å gå tungt på en fot og lettere på en fot (som man ofte gjør om man har vondt i den ene foten). Det ser nesten ut som om han halter. Kanskje han har lagt inn en ekstra tykk såle i den ene skoen for å gi inntrykk av å ha ulik lengde på bena?
Det påfallende med offentliggjørelsen av videoene, var enligt mig at politiet sa de ikke hadde behov for tips om den ene av de to, bare den andre.

Ingen journalist stilte spm tegn ved dette.
Selv om de to åpenbart samhandler.
Citera
2020-07-07, 20:16
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för det! Hade föreställt mig MB som varandes äldre. Om TH och MB hade haft/har en affär (som en del varit inne på) så hade detta varit/är omöjligt att hemlighålla.
Som fremgår er det en arkivert side hos Wayback machine fra 22 07 2016.
Fotografiet av MB kan jo være flere år gammelt allerede da.

Så MB idag kan lett være 10 år eldre enn på bildet.
Citera
2020-07-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Det påfallende med offentliggjørelsen av videoene, var enligt mig at politiet sa de ikke hadde behov for tips om den ene av de to, bare den andre.

Det kan vel bety at politiet har sjekka han ut av storyen allerede? At de vet hvem han er?
Citera
2020-07-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Det kan vel bety at politiet har sjekka han ut av storyen allerede? At de vet hvem han er?

Samtidig er jeg selv overbevist om at han også har maske, og Sprox-sko. Fishy.
Citera
2020-07-07, 20:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Flödar gör det, åtminstone i media. Vad polisen driver med i kulisserna är svårare att få grepp om. Om GM har tillgång till norsk media kan jag tänka mig att stresspåslaget är kraftigt!

Ja det måste vara en svårföreställbar plåga. För den skyldige...
Citera
2020-07-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen

Enig.
Jeg la merke til at mann nr 2 går med armene påfallende langt fra kroppen (som om han har mye muskler i overarmene og på overkroppen, eller kanskje fordi han har ekstra tykke lag med klær under jakken for å se kraftigere ut enn han er?).

Jeg tror at de to mennene møttes der fordi de deretter skulle gjøre noe sammen (feks kjøre sammen i bil til et sted) eller fordi de skulle snakke sammen og avtale ting.
Citera
Medlem
Citat:

Media, Flashback-gjengen og alle andre, som gidder å følge med og være med på leken, er nå deltagere i politiets desperate forsøk på å redde stumpene.

Jeg så på TV2-innslaget nå, og hørte Milli si "det er jo et møysommelig arbeid" flere ganger. Pluss det fnasket om at de tross alt har samlet inn 6000 timer med videomateriale. Hallo, er det noen som har et jaktkamera her? Man sitter jo ikke og glor på 6000 timer med video, og tross alt, de har vært opp til flere titalls etterforskere. De har ikke oppdaget mannen på Metro-senteret nå. De så han i løpet av de første 3 ukene, nå trekker de frem vedkommende, for å avlede.

Politiet har ikke filla peiling på hvem som gjorde dette. De har en idisierekke, så langt som et vondt år, men alle vet at hvis du leter etter bekreftelser på at din teori er riktig, så er det ikke særlig vanskelig å finne det. Hvis du mener at jorden er flat, så greier du å bevise det.

Let's face it: Politiet har dummet seg ut. De gutset på at det var TH med fam. og kolleger som gjorde dette. De tok feil.
Senast redigerad av Sandemose 2020-07-07 kl. 20:48.
Citera
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ja, og hvor vanskelig kan det da være å finne ut hvem makkeren er.
Han politiet «har sjekka ut av storyen» vil ikke fortelle hvem makkeren er??
Da hadde ikke jeg sjekket ham ut av saken ...
Citera
2020-07-07, 20:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Rörelsefunktionen kanske alla vet om men just detta att telefonen räknar ”trappsteg” tror jag inte är allmänt känt.

Jag tycker ändå det känns ”för” smart att använda telefonen för att senarelägga fallet..
Jeg er en god del eldre enn de yngste av TH’s barn og godt kjent med trappetelleren. Den dukker opp hver gang jeg tar en titt på skrittelleren.

Det er ikke mye research som skal til for å se hvordan dette fungerer i en trapp, man kan som nevnt her t.ex teste med en sekk.
Citera
2020-07-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Media, Flashback-gjengen og alle andre, som gidder å følge med og være med på leken, er nå deltagere i politiets desperate forsøk på å redde stumpene.

Jeg så på TV2-innslaget nå, og hørte Milli si "det er jo et møysommelig arbeid" flere ganger. Pluss det fnasket om at de tross alt har samlet inn 6000 timer med videomateriale. Hallo, er det noen som har et jaktkamerat her? Man sitter jo ikke og glor på 6000 timer, med video, og tross alt. De har vært opp til flere titalls etterforskere. De har ikke oppdaget mannen på Metro-senteret nå. De så han i løpet av de første 3 ukene, nå trekker de frem vedkommende, for å avlede.

Politiet har ikke filla peiling på hvem som gjorde dette. De har en idisierekke, så langt som et vondt år, men alle vet at hvis du leter etter bekreftelser på at din teori er riktig, så er det ikke særlig vanskelig å finne det. Hvis du mener at jorden er flat, så greier du å bevise det.

Let's face it: Politiet har dummet seg ut. De gutset på at det var TH med fam. og kolleger som gjorde dette. De tok feil.

Er du villig til å satse en miljon på det?
Citera
2020-07-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg er en god del eldre enn de yngste av TH’s barn og godt kjent med trappetelleren. Den dukker opp hver gang jeg tar en titt på skrittelleren.

Det er ikke mye research som skal til for å se hvordan dette fungerer i en trapp, man kan som nevnt her t.ex teste med en sekk.

Ja, de fleste er vel kjent med det, men at det er forskjell på at den blir kastet ned trappa versus faller sammen med en person tror jeg er litt mer utilgjengelig kunnskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in