Politiet sier at AEH ble drept mellom 09:16 og 10:07. Og politiet mistenker TH for å ha begått drapet selv. Ref blodspor fra TH på åstedet.
Da må TH ha planlagt det slik, at han først skulle på jobb, og så hjem igjen og gjøre mørkets gjerninger. Det er så uhyggelig. I hjemmet. På formiddagen.
Politiet sier at TH lyver om faktiske forhold den dagen. Det er uoverensstemmelser i forklaringen hans.
Først, TH skal ha logget seg på Ipad'en sin 09:08. Og bilen hans skal ha ankommet jobb 09:10 - 09:15. Så, enten logget han seg på Ipaden før han parkerte bilen, eller, video-opptaket har unøyaktig tidsangivelse (som Niffy har forklart, takk for det), eller, kan det være andre forklaringer.
Har TH kjørt mot jobb, stoppet et sted uten kameraovervåkning, byttet bil med MGM2, MGM2 kjørte THs bil til Futurum, logget på Ipaden 09:08, parkert, gått inn og latt som om TH allerede var ankommet jobb?
Har Ipaden eget sim-kort, eller bruker grådigperen kun wifi på kontoret? Er Ipaden en følgesvenn, pleier han å drasse rundt på den og logge seg på uansett hvor han er? Mens den gamle Nokiaen ligger på kontoret, alltid? Jeg tror han må ha eget sim-kort til Ipaden.
Mens TH tok MGM2's bil og rygget opp gangveien 09:05, og parkerte på skjult snuplass ved gangveien, tok seg inn, skulle ha med AEH ut i bilen, hun protesterte og falt ned trappen, det var ikke planlagt og det ble noe ekstra rydding, men, tok med seg AEH i bilen, levende eller død, kjørte til klargjort skjulested, kjørte og parkerte bilen et sted, tok seg tilbake til Futurum uten å bli oppdaget av noen.
Eller, jeg er sikker på å ha lest om et frokostmøte i en slags lokal næringsforening, TH parkerte bilen et sted og tok seg til dette møtet. Tror det var kl 10:00. Eller muligens 11:00 møtet skulle starte. Frokostmøtet. Men jeg finner ikke igjen artikkelen. (Tror det var VG.)
Hva Hettemannen kan ha bidratt med, kanskje noe vasking og fjerning av spor etter fallet i trappen?
Nei, jeg synes det er vanskelig å se for seg hvordan logistikken har blitt gjennomført den dagen. Når det er planlagt slik, har det også helt sikkert vært flere prøvekjøringer av logistikken i tiden forut. Det er helt klart risikabelt, men TH må ha ansett risikoen som akseptabel, siden han gjennomførte det.
10:06 og 10:07-oppringingene kan ha vært gjort fra Ipaden. Derfor ingen logg fra disse oppringingene på telefonen. Oppringingen etter elleve sannsynligvis fra den gamle Nokiaen. Da var han tilbake på kontoret. Sannsynligvis tilbake fra dette frokostmøtet.