2020-07-07, 17:54
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Arbetslösheten ökar i ALLA länder. Möjligtvis inte i Kina där några miljoner har fått nya jobb inom munskyddstillverkningken..

Australien har precis satt 5 MILJONER människor i karantän de närmaste 6 veckorna.

Jag tror inte att Australien varken testar eller spårar: fem miljoner människor - plus de dessa har varit i kontakt med. Never..

Arbetslösheten ökar i alla länder. När jag pratade om länder som testar eller spårar mer än Sverige pratade jag om Tyskland. Mig veterligen testar man mer i Tyskland än i Sverige.
Senast redigerad av AttCza 2020-07-07 kl. 17:56.
Citera
2020-07-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Borde man inte bli glad över det? Den här tråden skriker bitterhet. Somliga har väl förstått och vågar inte visa sig här mer (TonyDR).

Hur ska man kunna bli glad om man har förväntat sig en julklapp - men får inget?
Citera
2020-07-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja, jag är fortfarande väldigt nöjd med att få ha haft kvar min frihet. Jag skriver ju även i det inlägget du citerar att jag tror det kommer gå åt helvete för Sverige ändå.
"min frihet"... Allt handlar verkligen om dig
Citat:
Nej. Jag skriver att jag hatar Löfven och att det är skönt att han håller käft. Kan du inte läsa?
Förnekar du vad du skriver nu tom, vad är det för galanta saker Löfven gjort? Att han inte ifrågasätter tegnells ord som du följer?
Citat:
Löfven skött sig galant hittills
Citat:
Ja. Det var ett fakta och en åsikt. Vart vill du komma?
Hua vilken fråga av dig när 5400 har avlidit. Ja var vill jag komma att du är en egoist som endast bryr dig om dig själv och din ekonomi.
Citat:
Nej. Jag skriver hur många jag tror kommer dö, utan att lägga någon värdering i det. Sen skriver jag att det inte bara är pensionärer. Du är helt hysteriskt dum.
JA! Det är det är det som är poängen - du tänker ju bara på dig själv du bryr dig ej om det avlider 5400 eller 16000. Du lägger ingen "värdering" i det, vilken humanist du är.
Citat:
Fan där fick du mig. När jag erkände detta.
.
Du skulle behöva träffa någon i en riskgrupp eller kanske vårdbiträden, sköterskor, läkare, kanske anhörig som förlorat någon eller som ligger hemma sjuk, det kanske kunde bryta din förnekelse.
Senast redigerad av SBengtsson 2020-07-07 kl. 18:07.
Citera
2020-07-07, 17:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
https://fortune.com/2020/05/19/coronavirus-twice-infectious-contagious/

Läs på ditt sinnesslöa får.

Är du på riktigt din idiot? Det där blev ju debunkat direkt.. Herregud
Citera
2020-07-07, 17:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Beror på hur allvarliga hans symptom blir. Om han drabbas lätt så kommer han ju bara bli ännu mer övertygad om att saken är en bluff.

Ja, där har du en poäng. Han kan bli ännu kaxigare om det går över snabbt.
Citera
2020-07-07, 17:59
Medlem
Bara jag som tycker att rapportering om ett eventuellt vaccin till höst har uteblivit helt och hållet de senaste dagarna? Tyvärr så verkar det inte som att vi blir av med detta elände innan ett vaccin kommer...
Citera
2020-07-07, 18:00
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Är du på riktigt din idiot? Det där blev ju debunkat direkt.. Herregud

På vilket sätt?

Du får gärna visa källor som motbevisar det.
Senast redigerad av AttCza 2020-07-07 kl. 18:03.
Citera
2020-07-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Arbetslösheten ökar i alla länder. När jag pratade om länder som testar eller spårar mer än Sverige pratade jag om Tyskland. Mig veterligen testar man mer i Tyskland än i Sverige.

Du skrev att andra länder lättar upp restriktionerna och jag skrev att Australien precis har satt 5milj människor i karantän i stället. Israel också.. planerar att stänga hela landet faktist. Och deras arbetslöshet innan den här lockdown var redan 20%.

Jag vet inte vad du tror dig "vinna på" genom att måla upp en dyster bild om Sverige och en solskenshistoria om andra länder. Den stämmer ju inte med verkligheten..

Du kan ju vara missnöjd med Sveriges strategi, men det skadar ju inte att se verkligheten som den är.

Exporten påverkas inte av att folk har dött på äldrervården eller på Järvafältet. Men den påverkas om man hela tiden måste öppna.stänga.öppna.stänga..
Citera
2020-07-07, 18:04
Medlem
Vilken tur att Tegnell hade fel.
Han sa att 60% va tvungna att få viruset för flockimmunitet med cfr på 0,5% och trodde upp emot 20 000 döda.
Det vart 6000.
Det komiska är att pga alarmisters siffror så låter det lågt....
Det är femte flest i världen och finns fortfarande chans att vi går om massdödsitalien.
Citera
2020-07-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Men andra ord så har Björn Olsen rätt, men du är så korkad att du måste snärja in dig i ord som liknar djungel, och posta det. Fasen vad jobbig du är!

Kikade nyss på tv, såg Björn Olsen, fasen vad bra intryck han gjorde jämfört med Tegnell. Man inser att den senare bara är tillsatt politisk.

Måste säga det igen... börjar tycka jäkligt illa om Sverige!

Björn Olsen är en trångsynt alarmist som inte klarar av att tänka på helheten.
Citera
2020-07-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men herregud, det är ingen jävla fotbollsmatch. Folks liv och hälsa ligger i vågskålen. Du är ett av problemen med dagens samhälle och jag tror att världen skulle bli bättre om folk som du gick bort i det naturliga urvalet.

Haha herregud. Att sitta och kasta ur sig och HOPPAS på att saker är så negativa som möjligt gör ingenting bättre och dessutom önska livet ur folk som inte ger dig fullt medhåll, sluta domedagssurfa och vakna. Finns säkerligen någon bra sci-fi rulle du kan se där utgången blir som du önskar. Du har NOLL insikt i hur personer här lever, och att du grundar dina åsikter i TVÅ kortare inlägg visar hur lite 'fakta' som krävs för att du ska veta saker.
Citera
2020-07-07, 18:07
Medlem
arbetets avatar
Bolsonaro är testad positiv för COVID19.

Sa de nyss på Rapport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in