2020-07-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jag sågar den inte heller. Bara konstatererar att det inte var någon Ortio som man tidigare sades vara ute efter. Det kan mycket väl bli en kanonmålvakt i allsvenskan, men jag tror utifrån meriterna att han är rätt dyr. (Om det inte som i Bartosaks fall ligger annat bakom, såsom skador eller liknande. I Bartosakts fall psykisk ohälsa).
Dyr är han helt klart. Och jag är hyfsat på att Löven vet vad man får. Läste att Poulin har gjort 50 matcher i NHL med Islanders och utöver det även spelat i bland annat OS.

Jämförelsen med Bartosak är fortfarande inte relevant eftersom han var i Modo för kort tid
Citera
2020-07-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Björklöven har värvat OS-målvakten Kevin Poulin.

Per Kenttä måste helt klart vara Sveriges bästa sportchef . Bara att gratulera Löven till en kanonvärvning
Man får backa till säsongen 13/14 för att hitta när han senast startade i mer än en NHL match, 6 år sen alltså. Säsongen efter spelade han en NHL match. Har inte blivit några fler efter det..

Förra säsongen så hoppades han på ett AHL kontrakt, slutade med två misslyckade try outs och 7 AHL matcher totalt...

Men vilken kanonvärvnig!
Citera
2020-07-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dyr är han helt klart. Och jag är hyfsat på att Löven vet vad man får. Läste att Poulin har gjort 50 matcher i NHL med Islanders och utöver det även spelat i bland annat OS.

Jämförelsen med Bartosak är fortfarande inte relevant eftersom han var i Modo för kort tid
Bartosak är det bästa målvakten Modo haft sedan Ullmark. Kort tid, javisst, men det är en sjukt bra målvakt som spelade VM för Tjeckien (vilket var i mycket högre konkurrens än kanadensiska OS-laget). Även om man bortser från att Bartosak hade en bra bit över 3% bättre räddningsprocent än både Lundin och Hanses, så kunde man se på matcherna vilken fantastisk målvakt det var.

Det som är konstigt är att Poulin tappat gällande statistik och endast stod sju matcher förra säsongen. Dessutom de säsongerna innan hade han inte alls lika imponerande statistik som när han tog sig till NHL.
Citera
2020-07-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Förra säsongen så hoppades han på ett AHL kontrakt, slutade med två misslyckade try outs och 7 AHL matcher totalt...

Men vilken kanonvärvnig!

Lite det jag ville komma fram till också. AHL-erfarenhet och ett inhopp i OS låter fint, men dumt att se det som en succévärvning på förhand.
Citera
2020-07-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Bartosak är det bästa målvakten Modo haft sedan Ullmark. Kort tid, javisst, men det är en sjukt bra målvakt som spelade VM för Tjeckien (vilket var i mycket högre konkurrens än kanadensiska OS-laget). Även om man bortser från att Bartosak hade en bra bit över 3% bättre räddningsprocent än både Lundin och Hanses, så kunde man se på matcherna vilken fantastisk målvakt det var.

Det som är konstigt är att Poulin tappat gällande statistik och endast stod sju matcher förra säsongen. Dessutom de säsongerna innan hade han inte alls lika imponerande statistik som när han tog sig till NHL.
Bartosak var en ny Krizan ja. Håller med om att det är den bästa målvakt Modo haft sedan Ullmarks dagar, även om Krizan är ohotad etta på posten. Möjligt att du har rätt i att Bartosaks meriter väger tyngre och haft tuffare konkurrens än Poulin. Men jag hade velat se honom en hel säsong för att dra den jämförelsen.

Peters, vår nye målvakt vet jag dessvärre inget om, helt okänd för mig. Men det var ju å andra sidan Cannata också så vem vet? Han kanske blir en ny Cannata?
Citera
2020-07-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det är exakt samma sak. Att gå ut i media och säga för att kunna bygga ett slagkraftig lag behöver vi stöd från sponsorer (sponsorer är också fans) och våra fans. Ingen som helst skillnad.

Och källa på att Skellefteå AIK har bett om pengar från kommunen, tack.

Då låter jag och alla andra dig tro att det är samma sak att starta en kampanj som heter ”fansens spelare” där man uppmanar medlemmar att swisha pengar för att betala lönekostnader till två miljonärer och att påtala att huruvida laget kommer förstärkas eller inte beror på hur mycket pengar som kommer in från sponsorer och biljettförsäljning. Så länge det känns bra för dig gubben.
Du missade liksom hela poängen med den referensen, det är inte ens nästan samma sak. Jocke ber ingen att göra någonting, utan konstaterar bara hur verkligheten ser ut.
Det är du som väljer att se det som en uppmaning, ingen etablerad sanning. Givet hur objektiv du brukar vara i dina inlägg så kanske det är en etablerad sanning iofs....
Nej det var ett skämt, Skellefteå AIK får minst pengar av kommunen bland alla lag i SHL, eller vänta. Om någonting är inom parantes så innebär det inte att du ska blunda när du läser det.

Vi har lärt oss följande idag:
Att starta en swishkampanj för att uppmana supportrar att betala spelares löner och att förklara att intäkter styr utgifter är samma sak. Tack för din klokhet.
Senast redigerad av Zorrkan 2020-07-07 kl. 16:31.
Citera
2020-07-07, 16:31
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Då låter jag och alla andra dig tro att det är samma sak att starta en kampanj som heter ”fansens spelare” där man uppmanar medlemmar att swisha pengar för att betala lönekostnader till två miljonärer och att påtala att huruvida laget kommer förstärkas eller inte beror på hur mycket pengar som kommer in från sponsorer och biljettförsäljning. Så länge det känns bra för dig gubben.
Du missade liksom hela poängen med den referensen, det är inte ens nästan samma sak. Jocke ber ingen att göra någonting, utan konstaterar bara hur verkligheten ser ut. Det är du som väljer att se det som en uppmaning, ingen etablerad sanning. Givet hur objektiv du brukar vara i dina inlägg så kanske det är en etablerad sanning iofs....
Nej det var ett skämt, Skellefteå AIK får minst pengar av kommunen bland alla lag i SHL, eller vänta. Om någonting är inom parantes så innebär det inte att du ska blunda när du läser det.

Dock gamla siffror från 2015. Då får Skellefteå överlägset mest av alla klubbar. Det kan såklart ha förändrats en del men gissar på att det är ungefär samma klubbar som får mest av sina kommuner nu också.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/OnlwOb/kommunal-dopning-sa-det-danar-om-det

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8wXe0w/lista-de-gynnas-mest--och-minst
Citera
2020-07-07, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Men det kostar pengar även fast tränaren inte gillar spelaren. Brynäs har ett väldigt konstigt lagbygge framförallt på backsidan. En drös med defensiva backar men knappt någon offensiv värd namnet. De hade några redan när säsongen var slut och sen har de värvat Nyberg, Berglund och Bertilsson(snart).
Precis och det är nog mycket Peter i det.
Han har ju historiskt haft svårt att ha långvariga relationer med offensiva spelare som inte har det fysiska spelet också. Bara under säsongen som var sket det ju sig med Komarek, Molin(hehe), Björk(hehe igen) och Brodecki också. Det var flera gånger som han satte alla de där spelarna som extraspelare och bara i PP eller helt utanför. Kan ju mycket väl hända med Björk igen, Nicklas Danielsson mfl.
Och ja visst kostar det pengar och det är där jag inte tror att Brynäs har handlat helt rätt, de har satt många delar av truppen innan tränaren är på plats och nu värvar de utifrån hur han vill ha det. Har jättesvårt att se vilken av de tilltänkta ordinarie backarna som ska ankra ett PP.
Citera
2020-07-07, 16:50
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Precis och det är nog mycket Peter i det.
Han har ju historiskt haft svårt att ha långvariga relationer med offensiva spelare som inte har det fysiska spelet också. Bara under säsongen som var sket det ju sig med Komarek, Molin(hehe), Björk(hehe igen) och Brodecki också. Det var flera gånger som han satte alla de där spelarna som extraspelare och bara i PP eller helt utanför. Kan ju mycket väl hända med Björk igen, Nicklas Danielsson mfl.
Och ja visst kostar det pengar och det är där jag inte tror att Brynäs har handlat helt rätt, de har satt många delar av truppen innan tränaren är på plats och nu värvar de utifrån hur han vill ha det. Har jättesvårt att se vilken av de tilltänkta ordinarie backarna som ska ankra ett PP.

Björk med hans skott borde väl få spela i ett PP iaf. Annars lär det nog vara mycket forwards i deras PP. Sigalet är ingen som ska spela PP. Är Hedberg redo för PP i SHL? Ingman? Baktungt som vanligt bland Brynäs backar.
Citera
2020-07-07, 16:55
Medlem
Citat:
Björk med hans skott borde väl få spela i ett PP iaf. Annars lär det nog vara mycket forwards i deras PP. Sigalet är ingen som ska spela PP. Är Hedberg redo för PP i SHL? Ingman? Baktungt som vanligt bland Brynäs backar.
Aa Hedberg tror jag absolut, givet att Brynäs har en del riktigt bra PP-spelare i Nicky D, Molin, Rödin, Scott som kan hjälpa honom etablera sig. Förutsatt att han får det utrymmet. Jag tror att Sigalet kan bli en spelare som får spela PP bara för att han är rutinerad men är helt med dig. Björk/Ingman har ju spetskvaliteter för PP, helt klart, men det beror ju på om de får speltid överhuvudtaget.
Citera
2020-07-07, 17:04
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Aa Hedberg tror jag absolut, givet att Brynäs har en del riktigt bra PP-spelare i Nicky D, Molin, Rödin, Scott som kan hjälpa honom etablera sig. Förutsatt att han får det utrymmet. Jag tror att Sigalet kan bli en spelare som får spela PP bara för att han är rutinerad men är helt med dig. Björk/Ingman har ju spetskvaliteter för PP, helt klart, men det beror ju på om de får speltid överhuvudtaget.

Lite tråkigt med facit på hand att vi inte ryckte(eller lyckades värva) i Hedberg som en budgetlösning nu när pandemin förstörde så mycket.
Citera
2020-07-07, 17:07
Medlem
Citat:
Lite tråkigt med facit på hand att vi inte ryckte(eller lyckades värva) i Hedberg som en budgetlösning nu när pandemin förstörde så mycket.
Ja, jag hade jättegärna sett honom som en ersättare till Alsing. Bara hoppas att Jocke har något äss kvar i rockärmen för jag går gärna in i säsongen utan Robin Norell som ordinarie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in