2020-07-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Saxat från framtid.se:
” Fastighetsförvaltare som ofta kallas också för lokalförvaltare, sköter förvaltningen av byggnader och tillhörande markområden”... Hårt draget en glorifierad vaktmästare... men säg inte det högt.
Vet du vad förvaltning innebär? Läs vidare på sidan så står det

"Med teknisk förvaltning menas planering av och ansvar för reparationer och underhåll, entreprenadupphandling, tillsyn av anläggningar, uppvärmning samt att städning och trädgårdsarbete sköts. Tekniska fastighetsförvaltare är ofta arbetsledare för driftspersonal, till exempel fastighetsskötare, som utför de olika praktiska sysslorna." sen när hade vaktmästare dessa uppgifter?

Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Är det ett annat namn för fastighetsskötare?
Nej, man har ansvar för hela fastigheter och följer upp allt som ska göras och har ansvar för fastighetsskötarna.
Citera
2020-07-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenaren
Vet du vad förvaltning innebär? Läs vidare på sidan så står det

"Med teknisk förvaltning menas planering av och ansvar för reparationer och underhåll, entreprenadupphandling, tillsyn av anläggningar, uppvärmning samt att städning och trädgårdsarbete sköts. Tekniska fastighetsförvaltare är ofta arbetsledare för driftspersonal, till exempel fastighetsskötare, som utför de olika praktiska sysslorna." sen när hade vaktmästare dessa uppgifter?

Nej, man har ansvar för hela fastigheter och följer upp allt som ska göras och har ansvar för fastighetsskötarna.

...ja... en glorifierad vaktis. Man får ansvar för STORA nyckelknippan.

Lyssna inte på mig. Det är säkert skitbra. I synnerhet om du planerar köpa hyreshus och inte vill anställa andra.

Mitt råd kvarstår dock. Välj utbildningen med mest praktik.
Citera
2020-07-07, 16:09
Medlem
Bumpar tråden!
Citera
2020-07-07, 17:55
Medlem
Någon som har erfarenhet av YH(programmering) i Göteborg?

Jag har kommit in på två utbildningar i programmering i Göteborg, men undrar om det är någon som har erfarenhet ifrån utbildningarna eller skolorna?

Jag står i valet och kvalet mellan två utbildningar och måste tacka nej till en av dem om några dagar.

De utbildningar jag har kommit in på är:

Webbutvecklare .NET (EC utbildning)
Javautvecklare(Teknikhögskolan)

För min del så tycker jag C# är väldigt roligt att programmera i och har bara suttit någon/några månader med det och känner väl egentligen inte att jag vill lära mig Java just nu, men undrar om EC utbildning är en bra skola, för Teknikhögskolan känns mer seriös.

Om någon någon har något erfarenhet av någon av utbildningarna eller skolorna, så får ni gärna svara i denna tråden.
Citera
2020-07-09, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinPower
Tja! Tänkte börja plugga till javautvecklare på Grit Academy. Skulle vilja veta lite mer om hur bra skolan är (lärare, kurser osv.) Finns det någon som har erfarenhet eller känner någon som gått på denna skola?

https://gritacademy.se/javautvecklare/

Hejsan
Har du hittat något bra svar på annat håll?
Senast redigerad av flummiz89 2020-07-09 kl. 07:49.
Citera
2020-07-20, 22:01
Medlem
ingenios avatar
Data Science som YH-utbildning?

Vad tror ni som är insatta om denna utbildning?

https://www.ecutbildning.se/utbildningar/data-scientist/

Ja, jag vet att EC utbildning har ett dåligt rykte på FB (även om inläggen som berör företaget är gamla), men faktum är att jag känner folk som har fått jobb genom dem. Dock inte genom den här utbildningen, som är helt ny.

Och ja, jag vet också att Data Science naturligtvis skall läsas på universitetet, som ofta brukar påtalas på FB. Men om man redan har en ganska gedigen utbildning i statistik el. liknande från universitetet, fast saknar kontakter och programmeringskunskaper, skulle då detta kunna vara något?

Personligen tror jag kanske inte att utbildningen är ren kattskit, men samtidigt verkar den inte innehålla så mycket mer än vad man själv skulle kunna tillägna sig genom ett årsabonnemang för 200-300 dollar på Dataquest.io el. liknande. Fast då får man så klart ingen LIA-plats.
Citera
2020-07-20, 22:20
Medlem
SYSTEMexes avatar
Känns väl mer rimligt att försöka på någon master, om inte program så bygga ett med enstaka kurser?
Citera
2020-07-20, 22:28
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Känns väl mer rimligt att försöka på någon master, om inte program så bygga ett med enstaka kurser?

Går det verkligen? Vad skulle det vara för kurser i så fall?
Citera
2020-07-20, 22:52
Medlem
Om man kollar jobbannonser brukar dom skriva att sökande ska ha kandidat/master i CS, matematik, eller civilingenjör, men bara man kan visa att kunskaperna finns borde dom inte bry sig om ett examensbevis kan man tycka
Citera
2020-07-20, 22:52
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Går det verkligen? Vad skulle det vara för kurser i så fall?

Ja självklart går det! Programmeringskurser låter väl rimligt. Annars finns det säkert massa sidospår som du kan välja, typ data analytiker eller dyl. Då kan du jobba med programmerare i team och hjälpa dem strukturera vad de ska göra.

Ta kontakt med en SYV, då får du skräddarsydd hjälp
Senast redigerad av SYSTEMexe 2020-07-20 kl. 22:55.
Citera
2020-07-22, 13:59
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Försöker reparera min fuck ups från de senaste åren och sluta sitta och suga på bidragstutten.. sökte bl.a denna utbildning samt Mjukvaruutvecklare på samma skola (resterande var ren dynga med CSN som enda syfte)

Detta främst då arbetssökandet står still och jag försöker undvika att hamn hos stadsmissionens härbärge.

Efter att ha kikat närmare så känns det här spontant som en okej ingång för en gröngöling som försöker att få ihop ett, på papper, någorlunda CV innan 30-spöket och mina sista hårstrån säger hejdå.

Någon som har erfarenhet från EC utbildning? ja jag kan googla men skulle vilja höra en neutral åsikt från en tidigare elev istället för nedlåtande kommentarer från en tangentbordskrigare av typisk asperger-flashback- översittare med 200 masters från alla världens toppuniversitet.

Spontant så känns mjukvaruutvecklare inom IoT som det mest lockande alternativet för min del. Hoppas mer på en framtida yrkesroll med en inriktning på övergripande projektledning jämfört med en karriär som kodare.

Hur som helst. All info, tips eller skitsnack är uppskattat.
Senast redigerad av SunshineSobotka 2020-07-22 kl. 14:33.
Citera
2020-07-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whipitover
Om man kollar jobbannonser brukar dom skriva att sökande ska ha kandidat/master i CS, matematik, eller civilingenjör, men bara man kan visa att kunskaperna finns borde dom inte bry sig om ett examensbevis kan man tycka

Kan man tycka ja, du anar inte hur anala företagen kan vara med om det saknas en kurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in