2020-07-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fromheredubrovnik
Vad är som är utan grund? Att munskydd hjälper? I så fall lever du under en sten. Även förståndshandikappade vet numera att munskydd hjälper.
Hjälper mot vad? Vad tror du att det är för sjukdom vi har att göra med?

Får vi den mutationen från helvetet som du och dina gelikar verkar sitta och hoppas på så skickar jag per omgående en selfie med munskydd, annars ska ni ge tusan i att försöka tvinga på folk saker och ting.
Citera
2020-07-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
FHM har inte haft ett rätt hittills och är knappast en trovärdig källa.

Det beror ju på vad du menar med "rätt"? Och då börjar en lång meningslös diskussion...

Jag är dock övertygad om att FHM är den grupp i Sverige som sitter på bäst statistik, bästa analysmetoderna, bästa internationella kontakterna o s v. Tycker du att du själv är bättre insatt? Tror du FHM mörkar? Isåfall varför?

Beslut om åtgärder är en annan femma...
Citera
2020-07-07, 11:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Nu är det viktigare att ha en pälsjacka än att stoppa smittan.

Nyligen avlivades tusentals minkar på en dansk minkfarm sedan det konstaterats att djuren hade samma virus som de anställda på farmen. Minkar som smittats av coronavirus i Danmark kommer inte att behöva avlivas framöver. I stället ska större vikt läggas på att förhindra att smittan sprids. Bland annat införs krav på att de anställda ska bära munskydd, handskar och använda handsprit. Dessutom kommer minkarnas hälsa kontrolleras noggrant.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awg984/coronasmittade-danska-minkar-ska-fa-leva

För en gångs skull håller jag med dig. Det är så primitivt överlag - coronasmitta eller inte - att hålla vilda djur i bur, bara för att "fina" damer ska få deras pälsar. Minkar lider enormt av att vara instängda på litet utrymme.
Citera
2020-07-07, 11:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsituation
Varför drar du inte till Australien istället. Jag hoppas inte att du har lämnat din bostad sen februari, annars är du hycklare deluxe.
Hycklare delux?

De som ogärna går ut är ju en del av att inte föra smittan vidare. Hur tänker du?
Citera
2020-07-07, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Hjälper mot vad? Vad tror du att det är för sjukdom vi har att göra med?

Får vi den mutationen från helvetet som du och dina gelikar verkar sitta och hoppas på så skickar jag per omgående en selfie med munskydd, annars ska ni ge tusan i att försöka tvinga på folk saker och ting.
Munskydd har använts i många hundra år. Speciellt i en pandemi är bland det smartaste man kan göra att rekommendera eller tvinga folk att bära det. Tvinga är bäst speciellt i ett land som befolkas mest av stora egoister som skiter i att andra dör och skadas. Oavsett hur många som dör. Är man en jävla egoist är varken 0,1, 0,5, 1.5 eller 10% tillräckligt för att man ska ställa upp för sina medmänniskor.
Citera
2020-07-07, 11:54
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Jag kan inte tala för dig men jag och många med mig har snart i ett halvårs tid gjort stora uppoffringar på flera olika plan för att underlätta för riskgrupperna i så hög utsträckning som möjligt.

Vi arbetar hemifrån, är permitterade, är varslade, håller social distansering, håller oss hemma med minsta symptom, har undvikit kultur- och idrottsevenemang, undvikit restauranger och inte träffat äldre och sjuka anhöriga inomhus. Jag måste säga att ditt inlägg är att hån mot alla oss som av hänsyn vidtagit alla dessa åtgärder utan krusiduller och med stort allvar.

Eller?

Jag gör precis detsamma som alla andra gör (eller borde göra) och man skall inte se det som en uppoffring utan som en skyldighet att se till att hjälpa de som löper störts risk att få betala det högsta priset där kan vi prata om uppoffring.
Citera
2020-07-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Någon form av självhat måste det vara att sitta på Flashback och gråtrunka att Sveriges regering ska låsa in oss och kräva att vi ska bära munskydd.
Det i sig är givetvis djupt tragiskt och beklagligt. Utanförskap och taskig självkänsla är något FHM borde fokusera mer på när detta är över, frågan är om de som är i behov är tillgängliga för hjälp?
Citera
2020-07-07, 11:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Haha, du har bestämt dig hör jag. Meningslöst att fortsätta mot dig och de med samma inställning som fullständigt struntar i fakta. Faktoida och nu även fascistoida, skrämmande.

Att gå på officiella källor som WHO sammanställt betyder att man är fascist? Likaså att man hyllar länder som tar ansvar för befolkningens hälsa såsom Nya Zeeland och Australien? Man är fascist om man förespråkar promillegräns och hastighetsgränser på våra vägar?
Citera
2020-07-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Ja för FHM är ju en tillförlitlig källa...?
spelar väl ingen roll vem som publicerat den, är innehållet och hur de backar upp sina slutsatser som är det intressanta.

Borde alla med lite erfarenhet av flashback förstå, och har man inte gjort det ska man hålla sig härifrån.
Citera
2020-07-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Jag gör precis detsamma som alla andra gör (eller borde göra) och man skall inte se det som en uppoffring utan som en skyldighet att se till att hjälpa de som löper störts risk att få betala det högsta priset där kan vi prata om uppoffring.
Om du stiftat bekantskap med vilka ringar på vattnet denna vår fått ur ett psykiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv skulle du nog också kunna benämna det som uppoffringar.

Kalla det för vad du vill, men ge fan och racka ner på oss som gör vår medborgerliga plikt då?
Citera
2020-07-07, 11:58
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromheredubrovnik
Aha, totalt svammel? Utan att argumentera emot? Ungefär som när Åkesson anklagar detaljerad FHM och Carlsson bara snackar om att Åkesson är "pinsam" och "omogen"? Jag förstår att det är från den skola du kommer. När man inser att man inte har argument att komma med är det enklaste att kalla vederbörandes argumentation för svammel. Bra jobbat.
Du förtjänar inte nån vidare diskussion då du dumförklarat dig.
Varför ska jag argumentera emot de portioner som inte innehåller några egentligen sakargument? Det är ju faktiskt bara svammel och inget att bygga en seriös diskussion omkring. Det är dessutom hårda ord från dig som har bevisats kommit med falska påståenden i tråden om att Sverige skulle mörka för att frisera Worldometers siffror.

Däremot bemötte jag ditt påstående om att Sveriges sätt att presentera statistik på är undermåligt. Det är ur statistisk synpunkt mer värdefullt att presentera dödsfall genom ett avlidendatum än att bara rapportera klumpar där dödsfallen inte har någon koppling till ett specifikt datum.
Citera
2020-07-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Någon form av självhat måste det vara att sitta på Flashback och gråtrunka att Sveriges regering ska låsa in oss och kräva att vi ska bära munskydd.

I mars fanns det många här i tråden som hoppades få användning för sina förråd av konserver, mediciner och gasmasker. De har nog tittat på ett gäng katastrof-filmer och tycker det verkar jättecoolt. Kanske spelar man "the last of us" (superbra spel iofs).
Tror det är samma fenomen med inlåsning, slippa vardagen.

Jag föredrar nog varmt vatten i duschen själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in