2020-07-07, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Både Kalmar och Örebro har exakt 6 poäng.
Tack. Du har rätt, jag har fel.
Citera
2020-07-07, 08:27
Medlem
BlameItOnAcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag som AIK:are är glad och imponerand över att se (nåja - läsa om) att Jeppe spelar allsvenskt igen.

Måste du försöka påpeka att du är AIKare?
Citera
2020-07-07, 08:41
Medlem
Scamps avatar
Att Elfsborg skulle stå utan förlust efter sex omgångar trodde man inte. Hittills har dom sett rätt stabila ut.
Citera
2020-07-07, 09:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlameItOnAcon
Måste du försöka påpeka att du är AIKare?

Vissa dårar från den klubben var ju rasande att en spelare som inte fick förlängt gick till djuuu.
Citera
2020-07-07, 10:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ni är billig arena och dålig ekonomi. Vi är hemvändare av landslagsklass, regerande mästare, vann cupen för nåt år sen, världklass-arena, bästa klack och bästa bortafölje.

IFK borde vara mer än de är idag. IFK, Elfsborg, Örebro... Whatever.

Arenan vår må vara usel men ni har då ingen världsklass-arena, det är det inte när det inte ens finns en fotbollsplan där...

Titelmässigt har ni alltså under dom där 15åren du nämnde (dvs sedan 2005) 4 titlar vilket är lika många som oss så där är ni inte bättre.

Supportermässigt kommer aldrig några enas, däremot håller jag med om att vi borde vara bättre än vi är idag, men man ska komma ihåg att när vi dippar åker vi likt alla andra lag i allsvenskan dom senaste 20 åren iaf inte ur allsvenskan/spelar i superettan...

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
ÖSK:s agerande är såklart bedrövligt men så länge inte hela truppen går ut och äter upp traktens småbarn när dom är på besök någonstans så kan dom inte relegeras med tanke på all skit ÖFK kommit undan med utan att tvångsnedflyttas.

ÖFK kommer komma undan med massavrättningar av oskyldiga barn live på arenan så den föreningen har man ju gett upp beträffande att den ska få rättmätiga straff.
ÖSK ska givetvis straffas hårt för att man riskerade att smitta Sirius och alla kringarbetande personal med Corona (även symptomen som ÖSK visade upp kan tyda på corona), sådant beteende är givetvis idiotiskt för hela serien, vi får trots allt spela den på en form av dispens via att vi ska ha koll på hälsan hos gubbarna...

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Inget att snacka om, Norrköping bättre över 90 minuter. Tolinsson fortsätter imponera därbak.
Bortsett från målet så är nog Paka sämst på plan.
Man blir inte överlycklig för vinst men heller inte direkt besviken över förlust.

Som någon skrev, ge Norrköping guldet direkt.
Får hoppas Blåvitt kan gå all in för cupen istället.

Så var det, sett till vad vi ställde upp med så var vi ändå med bättre än jag trodde rent resultatmässigt. Sedan tycker jag ju vi gott kunde lirat med t.ex. Titi och Affane från start etc för att vila än fler, kunde kallat upp några yngre förmågor med och bara sagt "Gå in och kör, ingen har några krav på er idag".
Vi skulle vilat så många det bara gick för att vara så fräscha som möjligt på torsdag.

Paka var verkligen usel ja, han måste steppa upp, det har varit lite för vekt där på sistone, visst att han inte direkt har närkampsspelet som främsta styrka men man måste ju våga försöka...

Peking är ju storfavoriter nu till guldet, dessutom har dom ju en fördel i att slippa slitas i cupen och europa om vi enbart ser till vad det betyder för allsvenskan...
Citera
2020-07-07, 10:19
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jo tabellen blir bara skummare och skummare. Gbg som har ”vunnit hur mycket som helst” på stopptid ligger en poäng före oss. Kff som känts starka ligger efter oss. Fattar ingenting av hur den här säsongen fungerar

Det kommer bli tre skikt i år.

Botten kommer vara
Östersund, Helsingborg, Falkenberg, Kalmar FF och Mjällby (detta tar lite emot då jag gillar MAIF)
Där kommer inget av lagen ha 20p när vi är halvvägs

Örebro kommer tillhöra svansen på mittenskiktet om de nu inte straffas av SVFF

Toppenskiktet kommer vara smalt i år. Det blir Malmö FF och IFK Norrköping.
Häcken, Blåvitt samt något av Sthlmslagen som får ordning på det (tror bara ett av tre kan komma igång) kommer gästspela i toppen kanske till och med hamna på en andra plats i haltande tabeller då och då men guldracet kommer vara mellan MFF och Peking iår.
Citera
2020-07-07, 10:20
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Blir en säsong som påminner om åren 96-99 samt 2009 nu där vi härjar på samma positioner i Allsvenskans nedre skikt/Superettans högre

Jo tabellen blir bara skummare och skummare. Gbg som har ”vunnit hur mycket som helst” på stopptid ligger en poäng före oss. Kff som känts starka ligger efter oss. Fattar ingenting av hur den här säsongen fungerar
Vi hade visserligen 6p efter 3 omgångar men titta på vilka vi mött och var de ligger i tabellen. Vi har mött tre lag i absoluta botten och det är endast dör vi tagit poäng. Hur kan vi se starka ut? 2-1 mot Norrköping kan verka jämnt men det var tydligt vem som hade övertag i den matchen. 5-0 förlust mot Djurgården på 10e plats är heller inget att skryta om. Många kalmariter fick hybris efter 4-0 på Fredde mot krisande Helsingborg men vi ner erfarna vet att sådana matcher betyder rätt lite i längden. Själv känner jag mest lättnad att det inte blev som mot Östersund i Helsingborgsmatchen. Målsättningen kvarstår nytt kontrakt är målet. Allt är osäkert. Tvärsäkra slutsatser är för tidiga, men vissa trender kan skönjas.
Citera
2020-07-07, 10:29
Medlem
Ovcharkas avatar
Wernersson grinar och ursäktar sig, och IFK tar avstånd från elaka ord från supportrar.

Bra av supportrarna. Wernersson har gjort fel. Sagt det förr, säger det igen: Sätt honom på läktaren de månader som är kvar. Låt honom inte ens träna med laget.

Se hur kul det är att komma till Dödens Dal (Belgien) otränad med noll tempo i kroppen.

Dessa unga idioter som kollar på Kardashians och tänker "Så vill jag också leva", "Åh, nu fick jag chansen. Skit i vad andra tycker - jag drar". "Oj, dom blev arga. Jag twittrar att jag är ledsen".

Äckliga snorungar.
Citera
2020-07-07, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Så var det, sett till vad vi ställde upp med så var vi ändå med bättre än jag trodde rent resultatmässigt. Sedan tycker jag ju vi gott kunde lirat med t.ex. Titi och Affane från start etc för att vila än fler, kunde kallat upp några yngre förmågor med och bara sagt "Gå in och kör, ingen har några krav på er idag".
Vi skulle vilat så många det bara gick för att vara så fräscha som möjligt på torsdag.

Paka var verkligen usel ja, han måste steppa upp, det har varit lite för vekt där på sistone, visst att han inte direkt har närkampsspelet som främsta styrka men man måste ju våga försöka...

Peking är ju storfavoriter nu till guldet, dessutom har dom ju en fördel i att slippa slitas i cupen och europa om vi enbart ser till vad det betyder för allsvenskan...

Peking vann välförtjänt, men jag tycker ändå insatsen var ganska bra, om än rätt slarvig, det går åt rätt håll, det är iaf min uppfattning. Man kan ju tycka att vi kanske borde ha varit lite kallare när vi får in 1-1, det är ett bra resultat på bortaplan men istället ville gubbarna gå för 3 poäng, och så åker vi på 2-1. Hade gärna sett lite mer aktiv coachning från Poya där att ropa ner laget lite, då hade vi kunnat spela omställningsspel istället.

Usel tycker jag är ett starkt ord, men han är inte i toppform direkt, mycket slarv, samtidigt är han där och gör målet, det är en av skillnaderna mellan han och Sana, Paka hamnar mycket oftare i positioner där han kan ta avslut och göra mål. Sana har utvecklats mer till en ganska så typisk "spelfördelare", han tar sig inte in i straffområdet på samma sätt. Det är ingen diss mot Sana, bara en iakttagelse, det är olika typer av spelare.

Edit: Att det inte är klockrent än verkar han ju även själv tycka.

Citat:
Patrik Karlsson Lagemyr självkritisk – trots ännu ett mål
FotbollPatrik Karlsson Lagemyr blev målskytt på nytt – men han var inte speciellt nöjd med sin egen insats mot IFK Norrköping.
– Jag har höga krav på mig själv, men försöker fortsätta även när det går tungt, säger han.

[...]

– Det är klart att det är kul att göra mål, men jag är ändå besviken. Jag slarvade mycket. Det var mycket felpass och dåliga touch. Men jag försökte istället för att gå och gömma mig, det blir man inte en bättre fotbollsspelare av. Jag försökte fortsätta köra för självförtroendet och allt.

– Och jag är stolt över att vi vågar. Även om vi missar ibland så fortsätter vi bygga på.

[...]

– Klart upp och ner. Jag försöker få in i mitt huvud att det var länge sedan spela sådär mycket matcher. Självförtroendet kommer, tempo och allt. Jag har väldigt höga krav på mig själv och försöker försöka även när det går tungt.

[...]
https://www.gp.se/sport/fotboll/patrik-karlsson-lagemyr-sj%C3%A4lvkritisk-trots-%C3%A4nnu-ett-m%C3%A5l-1.30974560
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-07 kl. 11:09.
Citera
2020-07-07, 14:09
Medlem
Lundbondens avatar
Jävligt komiskt faktiskt.
https://i.imgur.com/lHFQwsu.png
Citera
2020-07-07, 14:09
Medlem
girigfans avatar
att vi inte är sämst i stan med fyra poängtapp på sex matcher är för mig ett under, trodde att stockholmsfotbollen skulle ha en längre stormaktstid, nu är ju detta förvisso ingen riktig säsong men, tror samtliga stockholmslagen är avhakade från guldstriden nu.
Citera
2020-07-07, 14:20
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Jävligt komiskt faktiskt.
https://i.imgur.com/lHFQwsu.png

Avd: Betydelse av publik.
Avd: SvFF och snuten; ge fan i restriktioner (I vanliga fall, inte under pandemier), horungar.

Derbyt mellan Djurgården och AIK med 10 tysta minuter innan allt drogs igång är fantastiskt. Om man är klok. Tyvärr är varken poliser eller anställda i SvFF kloka nog att förstå sig på det hela.

https://youtu.be/TrSs453rRr8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in