2020-07-07, 04:50
Bannlyst
Låter som rena lögner. Varför skulle de behövas 4 poliser för att hantera henne? Hennes pappa är kriminell, så hon har anlag att ljuga.
Senast redigerad av 31G350125 2020-07-07 kl. 05:19.
Citera
2020-07-07, 04:58
Medlem
OllePalleDodskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnGottiSr
Jag finner det tämligen osannolikt att en polis vet vem hon är och att hon är relaterad till Dawit.
Hon kan iofs mycket väl ha visat id på begäran. Att hon kunnat identifieras är väl det minst märkliga med hela historien.
Citera
2020-07-07, 05:16
Medlem
Kawesa 2.0?
Citera
2020-07-07, 05:37
Medlem
skeggmuffs avatar
Självklart ren lögn pga uppmärksamhetskåthet nu i BLM-tider. Som om någon random snut ens har koll på vem fan hon är liksom

Det sjuka är ju att expressen publicerar sån här skit rakt av. Kan man verkligen ringa dom och säga precis vad som helst och få en artikel om det så länge man är svart?
Citera
2020-07-07, 05:48
Moderator
TheLuckys avatar
Tråden (FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige började på liknade sätt:

Citat:
Den gravida kvinnan i Farsta som påstås ha blivit utsatt för hatbrott pga sin slöja. Historien har varit toppnyhet de senaste dygnen. Aftonbladet tog snabbt in en debattartikel i ärendet.

Nu skymtar fler och fler omständigheter som gör att det finns ett anledning att ifrågasätta om historien är helt sann.

- Kvinnan är konvertit och umgås i aktivistiska kretsar.
- Hon påstås ha förlorat medvetandet två gånger, vilket är medicinskt otroligt.
- Det finns inget uttalande från polis eller vittnen som stöder historien.
- "Dunkade" huvudet mot bilen, med endast en bula som följd.
- Samma krafter som drog igång Husby-kravallerna verkar väldigt på tårna och utnyttjar situationen.

Händelserna med Betlehem följer samma mönster som andra islamisters offerhistorier. Såsom påpekats så gynnar inte det här hennes pappas sak. Intresset för David Isaak har kapats av extremvänstern och då lär inget hända diplomatiskt.
Citera
2020-07-07, 05:49
Medlem
UndeadNinjas avatar
Nej nu är det dags att vi avskaffar polisen, så här får det bara inte gå till.

Ner på knä med er era rasistiska, koloniala førtryckarfascister.
Citera
2020-07-07, 07:07
Medlem
Hon lever på att hennes far sitter i fängelse.

Skulle han dö där skulle hon inte berätta om hon visste det.
Citera
2020-07-07, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Det som ändå får mig att fundera på är om nån verkligen lättkränkt person skulle kunna hitta på en sån historia. De brukar vara totalt humorlösa.

Polisens påstådda kommentarer må vara gravt rasistiska men jävligt slagfärdiga och faktiskt roliga om man uppskattar klockrena formuleringar och timing.

Tänk dig att det var ett manus till en TV-serie. Rassepolisen skulle bli lite kult bland alla som inte börjar gråta för att han är så elak.

"Varför stoppar ni mig?" (underförstått: du är rasist, om du inte låter mig gå så skriker jag och du får sparken).
"För att du är neger." (underförstått: jag vet exakt vad du försöker göra men jag går all in och synar bluffen)
...
"Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland." (helt over the top)
Skulle jag hitta på en historia skulle jag tillskriva polisen något mindre slagfärdigt och försöka få honom att framstå som en korkad loser. Typ: "Öh käften jävla negerhora öh.."

Ja, det osar en bluffhistoria det här ungefär som den sk "vardagsrasismen" Med ganska målande och svepande rasistankklagelser. Dessa storys är ofta också långa och detaljrika. Men alltid detaljer som är svåra att kontrollera.
Det är väl ngn BLM-aktivist som har kokat ihop historien och serverat den åt henne. Nu kommer hon i Morgonsoffan i morgonbitti var så säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnGottiSr
Jag finner det tämligen osannolikt att en polis vet vem hon är och att hon är relaterad till Dawit. Även han har ju blivit bortglömd fram tills för några dagar sen då någon organisation påstådde att det fanns livstecken på honom.

En polis som sparkar ut en kvinna låter också ytterst osannolikt. Förvisso kommer jag ihåg något fall i Göteborg då någon busskontrollant tagit fast någon svart busschaufför som åkte utan kort när han var på väg hem och var lite väl otrevlig och oprofessionell men att hon ständigt skulle råka ut för sådana? Nja.

Då skulle ju Polisen gjort en slagning på Bethlehem Isaaks ID, dessa slagningar finns lagrade i deras sökdatabas.
Och då kan Poliskontoret ta fram om det verkligen gjorts en sökning där vid samma tillfälle.
Och Isaak är nog inget ovanligt namn i Eritrea, så det måste även finnas gott om Isaaks (*) i Sverige.

Nu var det väl så med busschauffören att han hade inte sitt kort med sig som visar att han arbetar hos samma bussbolag. Men de är tillsagda att alltid ha med sig sitt förarbevis, dvs om de åker i uniform.
Annars har kontrollanterna faktiskt rätten att fråga vilken linje körde du sist och vilket anställningsnummer denne hade. Kan han inte svara på någon av de frågorna , så förstår de ju att han är en vanlig tjuvåkare fast han har en ("stulen/lånad") Göteborgs uniform på sig.
Eller så var det någon "negerkompis" som åkte gratis.
Inte helt ovanligt och det skrevs om det redan på 1980.talet i bla SL.

Och inte helt ovanligt redan på 1980-talet att plattsvartskallar när de började närma sig 45-50 år att de färgade håret grått för att få åka på pensionärsbiljett. Ja det var rätt många sådana historier som påstods vara sanna. Eftersom en del av dem hade reguljära jobbb, och de var alltså då inte 65 år fyllda ändå.

Men det här med att Dawit Isaak är vid liv ? Vad grundar det sig på ?
Har mina aningar om hur man kan få reda på det, men håller de för mig själv, eller kan PMa någon om idén
Är det någon som pratat med honom nyligen ? Ingen av de gripna som togs i samma svep som DI
har haft någon kontakt med yttervärlden sedan dess, tydligen. Så det ser mörkt ut alltså.

(*) Isaak är också ett judiskt namn, bara så att ni vet, Men andra trosinriktningar använder också det namnet.

Det händer faktiskt att svartingar åker i kompisens bussuniform bara för att de då åker gratis.
också hänt i tex SL.

Slutsats: Expressen har gjort bort sig igen, journalisten som skrev smörjan om Bethlehem Isaak borde få tänderna inslagna och ett äkta bonnsvenskt pissljummet pissregn över sig. Hur fan ska Expressen tro att svenskar inte blir riktigt jävligt ¤¤%%&&# skitförbannade och ger sig på dessa hyena-/lögnar-journalister direkt.
De spelar ju ett antisvenskt spel - ynkliga fega quislingar hela bunten. Quislingar vet de inte vad det är, men tids nog så vet dem det ?

Är det dessutom en sån där jävla våldtäktsjournalist som likt en gam eller hyena kastar sig med liv och lust in i att skildra helt vedervärdig våldskultur helt främmande för oss och som vi inte vill ha i vårt land, då ska denne jävla hyenan ta mig fan könsstympas med en slö skridsko i Live-TV förstås...
våldtäktsmännen likså

FY FAN FÖR DEN FÖRBANNADE KRÄKEXPRESSEN - SPYR SKIT OCH GALLA ÖVER SVENSKA FOLKET SOM INTE HAR GJORT NÅGOT ONT PÅ 200 ÅR OCH HAR MAGE ATT KALLA OSS RASISTER - NI KOMMER ATT HAMNA I DET VÄRSTA HELVETET AV ALLA - NÄMLIGEN PÅ PRAVDA-SVT --- DÄR NI INTE FÅR TÄNKA EN ENDA FRI TANKE SJÄLVA LÄNGRE
DESUTOM SÅ KOMMER HISTORIENS DOM ATT BLI SÅ BRUTALT HÅRD ÖVER ER
- ATT ERT UPPVAKNANDE IFRÅN MÅNGKULTURENS BAKSMÄLLA KOMMER ATT GE ER EN HELVETISK HUVUDVÄRK UTAN MOTSTYCKE I DEN MEDICINSKA VETENSKAPEN

Expressen redaktion har fått surdeg på hjärnan och nu jäser den över, och den helt handikappade baksmällan är ett faktum.

Kom ihåg att det är etniska svenskar som köper er skittidning, fattar ni något om vi slutar köpa den ?
Vad sa ni göra då ?
Dela ut dem gratis i tex Rinkeby ?
Det är flera år sedan jag slutade köpa eran skittidning.
Bara snyft snyft om flyktingar, samtidigt som att de rånar åldringar sprängningar skjutningar mm
Ni borde varit inlåsta allihopa på mentalsjukhus för flera år sedan !!! Jättedoser Haldol..
SKIIITTIIDNING !!!
Ni har sänkt er så lågt att ni kan lika gärna fylla tidningen med Korancitat och sälja i Rinkeby, jag tror att den svenska befolkningen dissar er skittidning när som helst.
Vad ni än gör nu så har ni gjort större delena av de etniska svenskarna till rasister ?
Känns det bra då ? Expressen måste känna sig otroligt stolta vilken jävla härdsmälta de ställt till med, FYY FAAAEN !!!

Nåväl då är det väl bara att deportera murvlarna och journalistkloakråttorna och kasta in hela Expressens redaktion med svarta spotthuvor på och fittmössor ovanpå och med stolpiller i röven och en enkel resa till Somalia i en Herkules C-130 ?
Där de kan sitta och begrunda Värdegrunden bland flugsvärmarna i bajshyddorna :yes
Ja det är faktiskt flugsvärmar vid och i dessa men Expressen har aldrig bemödat att ta sig dit och se hur det verkligen ser ut där med egna ögon. Det är ju inget en bortskämnd Slöddermalmsskribent som skulle skriva om något sådant, om hen hade PK-MSMs foliehatt på och den inte blivit bucklig och knycklig under den lyckliga färden till det mångkulturella sagolandet Narnia, öh förlåt Somalia...
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-07-07 kl. 07:16.
Citera
2020-07-07, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Dottern till Dawit Isaak berättar enligt följande.

”Rasismen har många ansikten”, säger hon och konstaterar att okunskapen om ämnet är stor."

"En vakt skrek åt henne och undrade om hon var full. Men allt berodde på skorna försökte hon förklara.

– Plötsligt var polisen på plats. I nästa stund låg fyra polismän över mig."

"Betlehem Isaak blev indragen i en polisbil och uppmanad att visa legitimation. Plötsligt kastar en av poliserna hennes legitimation i ansiktet på henne.

– Stopp skriker den största av dem. Han tar tag i mitt huvud och drar det bakåt. Långsamt närmar han sig mitt ansikte. Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland. Sedan sparkade han ut mig ur bilen så jag skrapar mina knän i snön.

En annan gång stoppades Betlehem Isaak av två poliser när hon gick genom Nordstan i Göteborg, på väg till jobbet. De frågade efter legitimation. Hon undrade varför.

– ”För att du är neger” svarade de, berättar hon i programmet och säger även att hon är förvånad över hur människor kan så lite om rasistiska ord.

– N-ordets funktion skriker förtryck, konstaterar hon."

https://www.expressen.se/gt/betlehem-isaak-fyra-polisman-lag-over-mig/

Skriker metoo över det hela, BLM har blivit ännu en fiktiv sociala medier fenomen, den vita rasen skall tryckas ned, medier går bananas.
Vad säger ni om trovärdigheten i hennes beskrivning?

NEJ!

En osannolik historia och sannolikt lögn.

Jag var rätt stökig ute på fyllan när jag var tonåring och tidiga 20åren och vakter och polis är rätt beskedliga tills man går över en gräns.

Jag gick aldrig över den gränsen men det var mycket nära ett par gånger.

Antingen har Betlehem gjort något hon inte berättar eller så skarvar hon enormt i något som kanske var en avisning från platsen pga. fylla.

Det hon beskriver finns inte, man måste nästa provocera polisen till vansinne för att dom skall gå till sånt övervåld.
Citera
2020-07-07, 08:11
Medlem
Jag hörde inte sommarpratet men läste en kort recension i Omni från Per Svensson på Dagens Nyheter som säger bland annat "Han menar att hon på ett osökt och intelligent sätt knyter samman sin egen historia och den svenska rasismen i programmet." samt avslutar starkt med

"”Ofta under dessa nittio minuter träffar Betlehem Isaak en lite högfärdig, ibland nästan helig ton. Hennes sommarprat är fritt från tvivel och fullt av definitiva sanningar”, skriver han i recensionen."

"fritt från tvivel och fullt av definitiva sanningar"? Nja. Tvek.

Tycker hela hennes story verkar lite väl. Visst, kanske kanske men ytterst tveksamt?
Citera
2020-07-07, 08:32
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
En vakt undrar om hon är full, plötsligt så trycker 4 poliser ned henne, och fortsätter förnedring i en polisbil.

Brukar normalt behövas 1 vakt. Är det en stökig gäst behövs 2. Är det en ännu stökigare gäst rings polisen. Att det behövdes 4 st bevisar gästens stökighet. Hade piketen kommit och så vidare... Desto mer vakter och poliser och andra ordningsfolk det behövs desto hotfullare stökigare är situationen det kommer som ett brev på posten.

Nej det var min hudfärg buhuu

edit: Jag kom orsaken till varför det oftast alltid eskalerar när det är mörkhudingar inblandade och det är deras lättkränkthet! Så fort det blir tillrättavisade anser de sig behandla orättvist och det hela eskalerar på sekunden. Därav de är så ofta inblandade i såna här händelser... De klarar inte av tillrättavisning.
Senast redigerad av YP4XQ 2020-07-07 kl. 08:35.
Citera
2020-07-07, 08:37
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag tror det var värre än så. Jag tror polisen tvingade på Betlehem en apkostym och en kedja och tvingade henne att hoppa runt i en ring och göra apljud medans de kastade bananer på henne. Typiskt beteende från vita rasistiska poliser. Hon minns det bara inte för det var så traumatiserande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in