Citat:
Ursprungligen postat av
catforwardpower
Ja vad var det jag sa? Jag trodde faktiskt ett tag att jag skulle få äta upp min sko när Socialdemokraterna verkade skriva under ett asylstopp. Men de har ett alldeles för söndertrasat och splittrat parti som inte längre vet de vill, S är precis som de flesta partier fulla av asylaktivister som alltid kommer motverka alla förslag. Detta var deras sista chans att återupprätta deras anseende men dem tog det inte. Nu kan det bara rasa för dem, vi såg tendens i vintras, corona räddade S tillfälligt men nu är sagan slut. Deras väljarbas dör också som flugor, partiet är kört.
Alldeles riktigt.
Det du beskriver här är nuvarande vänsterns (globalisternas) akilleshäl i hela västvärlden; man bedriver en politisk fråga som inte är ankrat bland folket men samtidigt västs ödesfråga.
Problemet är att det i princip innebär döden för ett parti att byta ideologi när det är såpass starkt befäst bland rötterna inom partiet, om man gör det kommer det bli ett väldigt instabilt parti. Samtidigt om man inte byter ideologi när folket kräver det är de också dödande men på längre sikt. Den stora
massan (LO/Arbetare) rör sig sakta men säkert bort från partiet.
Jag vet ärligt talat inte vad S ska göra för att inte försvinna som parti på sikt, vad kan man göra när det har gått så långt? Försöka sparka burken ner för backen och fördröja det så länge som möjligt och göra allt för att vilseleda folket och kalla motståndarna för rasister i hopp om att folket blir mer vänligt inställt mot invandring?
Vi såg innan Corona att det var just det här som höll på att hända, partiet var på ruinens brant. Det här var nog precis som du skrev sista chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jiren
Om sossarnas migrationssvek mot svenska folket inte leder till att SD seglar upp som Sveriges största parti, då är det jag som äter upp min ena sko.
Ja det känns lite som hösten 2019 återigen nu, vi får se vad som händer men om jag känner svenskarna rätt så kan det går fort. Det såg vi vid flykten till SD innan Corona sen flykten till S i kristider och nu antar jag att flykten går tillbaka till SD.
Nu har ju narrativet helt ändrats igen och man spelar återigen på SDs hemmaplan. Kriminaliteten har blivit galen nu efter Corona lagt sig och invandring är i fokus i media där SD står på presskonferenser som Löfven gjorde vid Corona.
Vi får se vad som händer, hoppas Socialdemokraterna tid i rampljuset är över och man går ner dit man förtjänar att vara för ett parti som inte lyssnar på folket, kring 6-14%.. (under 4% hade varit nice men kan man ju bara drömma om

)