2020-07-06, 21:06
Medlem
Jirens avatar
Om sossarnas migrationssvek mot svenska folket inte leder till att SD seglar upp som Sveriges största parti, då är det jag som äter upp min ena sko.
2020-07-06, 21:26
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Ja vad var det jag sa? Jag trodde faktiskt ett tag att jag skulle få äta upp min sko när Socialdemokraterna verkade skriva under ett asylstopp. Men de har ett alldeles för söndertrasat och splittrat parti som inte längre vet de vill, S är precis som de flesta partier fulla av asylaktivister som alltid kommer motverka alla förslag. Detta var deras sista chans att återupprätta deras anseende men dem tog det inte. Nu kan det bara rasa för dem, vi såg tendens i vintras, corona räddade S tillfälligt men nu är sagan slut. Deras väljarbas dör också som flugor, partiet är kört.

Alldeles riktigt.

Det du beskriver här är nuvarande vänsterns (globalisternas) akilleshäl i hela västvärlden; man bedriver en politisk fråga som inte är ankrat bland folket men samtidigt västs ödesfråga.

Problemet är att det i princip innebär döden för ett parti att byta ideologi när det är såpass starkt befäst bland rötterna inom partiet, om man gör det kommer det bli ett väldigt instabilt parti. Samtidigt om man inte byter ideologi när folket kräver det är de också dödande men på längre sikt. Den stora
massan (LO/Arbetare) rör sig sakta men säkert bort från partiet.

Jag vet ärligt talat inte vad S ska göra för att inte försvinna som parti på sikt, vad kan man göra när det har gått så långt? Försöka sparka burken ner för backen och fördröja det så länge som möjligt och göra allt för att vilseleda folket och kalla motståndarna för rasister i hopp om att folket blir mer vänligt inställt mot invandring?

Vi såg innan Corona att det var just det här som höll på att hända, partiet var på ruinens brant. Det här var nog precis som du skrev sista chansen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Om sossarnas migrationssvek mot svenska folket inte leder till att SD seglar upp som Sveriges största parti, då är det jag som äter upp min ena sko.

Ja det känns lite som hösten 2019 återigen nu, vi får se vad som händer men om jag känner svenskarna rätt så kan det går fort. Det såg vi vid flykten till SD innan Corona sen flykten till S i kristider och nu antar jag att flykten går tillbaka till SD.

Nu har ju narrativet helt ändrats igen och man spelar återigen på SDs hemmaplan. Kriminaliteten har blivit galen nu efter Corona lagt sig och invandring är i fokus i media där SD står på presskonferenser som Löfven gjorde vid Corona.

Vi får se vad som händer, hoppas Socialdemokraterna tid i rampljuset är över och man går ner dit man förtjänar att vara för ett parti som inte lyssnar på folket, kring 6-14%.. (under 4% hade varit nice men kan man ju bara drömma om )
Senast redigerad av Haddock93 2020-07-06 kl. 21:29.
2020-07-06, 21:32
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Värst vad många i tråden som tar dagens cirkus till intäkt för att invandringsfrågan kommer att bli huvudfrågan i nästa val. Det är över två år till valet och vad är det som hindrar (S)VT från att fokusera på ekonomiska klyftor/sjukvården/klimatet?

Alla dessa frågor hör ihop med migration till och med klimatet. Ett parti som värnar jorden inser att migration och klimat inte går ihop. Mp är klimatfientligt.
2020-07-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Alla dessa frågor hör ihop med migration till och med klimatet. Ett parti som värnar jorden inser att migration och klimat inte går ihop. Mp är klimatfientligt.

Naturligtvis, men SVT har ju en budget på 8 miljarder om året till sitt förfogande för att förneka verkligheten.
2020-07-06, 21:50
Medlem
Citat:
Värst vad många i tråden som tar dagens cirkus till intäkt för att invandringsfrågan kommer att bli huvudfrågan i nästa val. Det är över två år till valet och vad är det som hindrar (S)VT från att fokusera på ekonomiska klyftor/sjukvården/klimatet?

SVT kommer att försöka pusha på andra frågor men kostnaderna för migrationen och "integrationen" ligger som en våt filt och folket ser hur det ser ut i utanförskapsområdena. Ja man kommer också att stoltsera med att se: "migrationen ligger bara som 5:e viktiga fråga" men folket kan nog se och förstå att denna oerhörda kostnad för Sverige urholkar välfärden.

Mycket goda tider väntar för SD----väldigt dåliga tider väntar för Sverige.
2020-07-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ytterligare ett feltramp från Kristersson, säkert många moderater som blir besvikna över detta och överväger att fly tillbaka till SD.

Det hade nog varit problematiskt om (M) ingick en överenskommelse som de sedan tvingades fullfölja trots att det hade gjort (SD) stöd för en (M) regering omöjligt. Däremot att förhandla var inget misstag. Nu är berättelsen att (M) lade fram hårda förslag men (S) backade och lät sig hunsas av extremist-mitten...

Frågan är vad som händer nu i praktiken? Börjar Syrier från Danmark fly hit nu innan de blir av med sina uppehållstillstånd?
2020-07-06, 22:30
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det hade nog varit problematiskt om (M) ingick en överenskommelse som de sedan tvingades fullfölja trots att det hade gjort (SD) stöd för en (M) regering omöjligt. Däremot att förhandla var inget misstag. Nu är berättelsen att (M) lade fram hårda förslag men (S) backade och lät sig hunsas av extremist-mitten...

Frågan är vad som händer nu i praktiken? Börjar Syrier från Danmark fly hit nu innan de blir av med sina uppehållstillstånd?

Jo men man valde att aktivt förhandla med Socialdemokraterna istället för Sverigedemokraterna, där anser jag att man gjorde fel och sossarna satt en kil mellan M/KD och SD.

Lite som Jens Ganman skrev här:

https://www.facebook.com/644748250/posts/10157629472293251/?d=n
2020-07-06, 22:35
Medlem
Powergirls avatar
Har mer eller mindre slutat att följa den här tråden beroende på att den behandlar allt annat en SD i opinionsmätningarna. Den handlar numera om en massa skitsnack om vad som är bra och dåligt med sverigedemokraternas politik. Har sagt det förut och säger det igen. För gemene man finns det frågor som är oerhört mycket väsentligare än invandringspolitiken. Att sprida en massa fördomar och skitsnack mot den förda invandringspolitiken hjälper inte SD ett smack i opinionen. Men fortsätt att sprida ert hatbudskap och bortse hur verkligheten ser ut i världen så sjunker ni än mer i opinionsmätningarna. Väljarna är inte dumma vilket ni ständigt påstår utan de ser att att de att de problem vi har i Sverige till största del är en socioekonomisk fråga. Vilket ni SD:are tycks ha missat helt. Ni är helt enkelt losers som biter sig fast i enda fråga vilket kommer att betyda att ni rasar i opinionsmätningarna framöver ytterliggare. Vi behöver helt enkelt inte ett till högerparti som endast vill se skillnader.
2020-07-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
SVT kommer att försöka pusha på andra frågor men kostnaderna för migrationen och "integrationen" ligger som en våt filt och folket ser hur det ser ut i utanförskapsområdena. Ja man kommer också att stoltsera med att se: "migrationen ligger bara som 5:e viktiga fråga" men folket kan nog se och förstå att denna oerhörda kostnad för Sverige urholkar välfärden.

Mycket goda tider väntar för SD----väldigt dåliga tider väntar för Sverige.

Jag köper inte riktigt det där argumentet att ”folket ser hur det ser ut i utanförskapsområdena”. Även om mångkulturen hela tiden kryper närmare så ser den breda massan det fortfarande inte påtagligt i sin vardag inpå kroppen, utan har det än så länge på någorlunda armlängds avstånd.

Och vad gäller kostnaderna för vansinnet så har de ju funnits där hela tiden. Varför skulle Svensson plötsligt utveckla en kritisk förmåga att se detta?
2020-07-06, 22:40
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Har mer eller mindre slutat att följa den här tråden beroende på att den behandlar allt annat en SD i opinionsmätningarna. Den handlar numera om en massa skitsnack om vad som är bra och dåligt med sverigedemokraternas politik. Har sagt det förut och säger det igen. För gemene man finns det frågor som är oerhört mycket väsentligare än invandringspolitiken. Att sprida en massa fördomar och skitsnack mot den förda invandringspolitiken hjälper inte SD ett smack i opinionen. Men fortsätt att sprida ert hatbudskap och bortse hur verkligheten ser ut i världen så sjunker ni än mer i opinionsmätningarna. Väljarna är inte dumma vilket ni ständigt påstår utan de ser att att de att de problem vi har i Sverige till största del är en socioekonomisk fråga. Vilket ni SD:are tycks ha missat helt. Ni är helt enkelt losers som biter sig fast i enda fråga vilket kommer att betyda att ni rasar i opinionsmätningarna framöver ytterliggare. Vi behöver helt enkelt inte ett till högerparti som endast vill se skillnader.
Och väljarna förstår också att importerade socioekonomiska problem skulle ändå vara socioekonomiska problem utan importen? Visst är väljarna totala idioter, men det finns en gräns för hur korkad en människa kan vara i Sverige. Min ärliga (vet du vad det är?) uppfattning är att SD + M + KD kommer öka samtidigt som S och MP kommer minska för åtminstone ett halvår framöver. Detta kommer ifrån den senaste undersökningen om invandring och åsikter + den kraschade fejk-samtalen.

Ät upp din hatt förresten. Jag har inte glömt.
2020-07-06, 23:34
Medlem
Alltså tror jag att SD är den stora vinnaren idag, men det syns inte omedelbart. Om det kommer OU i augusti så syns det redan då men än mer i september---oktober.

Det jag inte fattar var att M verkligen trodde dom kunde få S att ta reson. En helt omöjlig uppgift. Nu tror jag inte att lurige Uffe förlorar något utan det blir nog så att SD först rycker åt sig en procent medan lurige Uffe får en halv procent.

Vi får inte glömma att M ändå är "lite" statsbärande och SD röstar jag på av den anledning att jag är förbannad på alla partier utom SD och AFS. Hämnden är ljuv.

Nu skjuts det igen, just nu i Bredäng, och varje dag knivskärningar och misshandel. Man skulle nästan tro att någon sitter och regisserar detta drama för att något gynna SD. Detta blir intressant men samtidigt tragiskt att följa.
2020-07-06, 23:37
Medlem
Citat:
Jag köper inte riktigt det där argumentet att ”folket ser hur det ser ut i utanförskapsområdena”. Även om mångkulturen hela tiden kryper närmare så ser den breda massan det fortfarande inte påtagligt i sin vardag inpå kroppen, utan har det än så länge på någorlunda armlängds avstånd.

Och vad gäller kostnaderna för vansinnet så har de ju funnits där hela tiden. Varför skulle Svensson plötsligt utveckla en kritisk förmåga att se detta?

Jo man har sett det men SD har motarbetats med ganska ojusta medel. En pattryckning för mycket och en kulspruta för mycket, allt sådant har blåsts upp men snart drabbas väl alla partier skulle jag tro, det jämnar nog ut sig till slut.

Jag känner mig ganska säker på att SD:s siffror stiger redan i augusti och sedan ännu mer i september---oktober.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in