2020-07-06, 20:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er nok ikke uvanlig at politiet legger inn små "feil" som triks for å lodde reaksjonen.
De har kanskje tenkt at det var greit å vite hvem de hadde å gjøre med, evt. hvordan
forholdet mellom ulike familiemedlemmer fortonte seg, om de snakket nedsettende
om hverandre i avhør osv. Politiet har sine teknikker for å avhøre folk, og kan virke
provoserende på den som blir avhørt. Dette er, etter mitt inntrykk, veldig vanlig.

Så jeg kan godt forstå døtrenes sinne og frustrasjon over at de tilsynelatende
blir forsøkt satt opp mot hverandre i hvert sitt individuelle avhør. Det er ikke
en hyggelig opplevelse - kanskje spesielt ikke når moren deres er forsvunnet
og antatt myrdet.

Polisen är å andra sidan då säkert måttligt roade av ”paketlösningar” från den huvudmisstänkte maken, av precis samma skäl. Familjen kan ju inte inta hållningen att polisen bör ha nåt att komma med innan de besvärar dem, när mamman har försvunnit från hemmet och förmodas sväva mellan liv o död, i gynnsamt fall. Sen är det väl inte odelat negativt att hon skriver av sig lite. Allmänheten o polisen har ju annars det mesta från ett enda ymnighetshorn verkar det.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-06 kl. 20:14.
Citera
2020-07-06, 20:15
Medlem
z-z-z fant linken om den falske forklaringen 👍 glimrende
Citera
2020-07-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
Hadde man blitt lei seg for glemt bryllupsdag hvis man levde i et turbulent ekteskap med psykisk og fysisk mishandling?
Ja, man lever i en konstant sirkel av håp og skuffelse, noe som også gjør at man blir.
Citera
2020-07-06, 20:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis du har noe mer enn dette å bygge teorien din på så kom med det..
Dette er slettes ikke noe fundament for min hypotese, men kan sammen med resten av klageskrivet fra HHB2 være med på å belyse den indre dynamikken i denne familien.
Citera
2020-07-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Adv Holden ble oppnevnt som familens bistandsadvokat i november 2018.
Etter at politiets hemmelige etterforskning av TH som siktet ble offentliggjort, skiftet adv Holden til å bli forsvarer for TH. Det ble straks etter oppnevnt bistandsadvokat for de 3 voksne barna, samt egen advokat til ivrrtakelse av AEHs interesser.
Jeg synes kanskje det er litt pussig at forretningspartner og venn B.Brodw var den som introduserte Svein H for TH. Dersom Brodwall er en nær venn av Holden, vil det skurre litt dersom Brodw skulle bli siktet i saken.
Citera
2020-07-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Om så er tilfelle, hvilket jeg tviler på, hva får tre mer eller mindre voksne barn til å gi sin mor dette negative kallenavnet?

Vet ikke hva kallenavnet er så det blir vanskelig å ha noe hypotese om.
Citera
2020-07-06, 20:35
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Jeg hadde TH alene som min første hovedhypotese, men alibiet hans sto i veien. Det ble for mange eventualiteter og han måtte ha alliert seg med minst sønnen. Det virket utenkelig, hadde det vært i en «normal» familie.

Så kom klagebrevet som forandret alt for min del. Der fikk vi innsyn i en meget spesiell familie, som virket å bo på sin egen planet, hvor alt dreide seg om penger, og det virket som alle rottet seg sammen mot hovedproblemet, den stakkars moren.

Da synes jeg brikkene falt på plass, og det utenkelige ble tenkelig etter min mening, og basert på media og her inne finner jeg:

0856-0910: AE ble kvalt før TH dro på jobb (var HHB2 i huset?)

0910: sms’en til HHB1 - avlyst hyttetur hvor TH skulle late som han ikke visste (HHB2 på AE’s telefon?)

0914: AE ringer TEH (HHB2 på AE’s telefon?)

0950: TEH ringer AE (avtalt med HHB2?)

0914-1330: TEH og HHB2 fjerner trolig lik og over-stager, Sprox, langt rart trusselbrev

1006-1007: To anrop til AE fra TH - slettes

1006-1343: 8 ubesvarte «engste seg» anrop fra TH til AE

1330:TH kommer hjem, mobilen på jobben

1340: HHB1 ringer hjem - TH forteller ikke hvordan det ser ut i huset (unngå detaljer?)

1346: TH ringer, hører ikke AE’s telefon, ligger på «feil» sted

1400:TH ringer TEH som kommer 1401

1410: TH ringer politiet

Dette er for mye for én person, og jeg tror enten alle eller ingen står bak.

For alt jeg vet har alle barna alibi, men det har ikke kommet fram noe sted, så jeg baserer hypotesen på at minst to ikke har et spikret alibi og var i huset deler av dagen.

Jeg tror hele familien har planlagt dette i lang tid, trolig også datoen dette skulle skje på. HHB2 er eneste barnet som ble nevnt i trusselbrevet, og eneste som ikke er med på «kontaktloggen» 31.10.18. Hun bor lengst unna Sloraveien.

AE hadde ikke en sjanse, det var bestemt at hun var et problem som måtte ryddes av veien.

Jeg vet ikke om klokkeslettene er nøyaktige, hvis de er det, synes jeg det er påfallende mange viktige på 10-minuttet: 0910, 0950, 1340, 1400, 1410.
Opprinnelig postet den 13 06 2020.

For Slettsnoken falt alt på plass med HH2s brev.
Da konkluderte Slettsnoken med at «hele familien har planlagt dette i lang tid», samt at de hadde «bestemt at hun (AEH) var et problem som måtte ryddes av veien».

For klarhetens skyld:
Jeg utelukker ikke at Slettsnokens hypotese kan være korrekt.
Jeg tilhører gruppen av skribenter her inne som ikke har fiksert meg ved en bestemt teori, men undersøker helt ulike teorier.

Men at HH2s brev skulle få alle brikker på plass for en hypotese som innebærer at alle 4 nærmeste til AEH går sammen om å «kvitte» seg med henne? Den ser jeg ikke. Beklager.
Citera
2020-07-06, 20:38
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg synes kanskje det er litt pussig at forretningspartner og venn B.Brodw var den som introduserte Svein H for TH. Dersom Brodwall er en nær venn av Holden, vil det skurre litt dersom Brodw skulle bli siktet i saken.
Hvor har du lest at adv Brodwall var den som introduserte TH for adv Holden?
Nytt for meg. Men tråden er blitt så lang at det sikkert en del jeg ikke har fått med meg.
Har du link?
Citera
2020-07-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Hvor har du lest at adv Brodwall var den som introduserte TH for adv Holden?
Nytt for meg. Men tråden er blitt så lang at det sikkert en del jeg ikke har fått med meg.
Har du link?
Det er mulig jeg har lest dette i et annet forum, men det var ikke her. Jeg skal se om jeg har bokmerket siden
Citera
2020-07-06, 20:41
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Dette er slettes ikke noe fundament for min hypotese, men kan sammen med resten av klageskrivet fra HHB2 være med på å belyse den indre dynamikken i denne familien.
Gi meg all informasjon om det kallenavnet du hevder de brukte i familien

Eksakt hvor du har lest om det og hva det kallenavnet skulle ha vært
Citera
2020-07-06, 20:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Gi meg all informasjon om det kallenavnet du hevder de brukte i familien

Eksakt hvor du har lest om det og hva det kallenavnet skulle ha vært
Kallenavnet får du lese deg tilbake til, det er kun nevnt her inne så vidt jeg vet, men det virker ikke usannsynlig.
Citera
2020-07-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon från Norge som vill vara så snäll att checka namn på den ejer (altså sannolikt första ejeren)
som den 15 Nov 2018 sålde denna røda BMW x3 :

https://regnr.info/CV9049* (*=8)

Førstegangsregistrert 11 mai 2016 i Jessheim (ca 30km norr om Lörenskog)

Siste eierskifte 15 november 2018 (15 dagar efter AEH försvann)

For å finne eier av bilen

send SMS «REGNR CV9049*» til 2380 (* = 8)

Du vil innen to minutter motta informasjon om hvem som eier eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet, sammen med kontaktinformasjon dersom dette er tilgjengelig. Tjenesten koster kr. 49 og dette belastes ditt mobilabonnement i øyeblikket svaret mottas. Bruker vi mer enn to minutter så får du svaret kostnadsfritt.

Denne X3 er bruktimportert, og tatt inn til Norge den 15 november 2018. Dvs, den er 1 gang reg i Norge 15 nov. Men den kunne jo ha vært i Norge en stund før avgiftene ble betalt og bilen registrert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in