Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Sakens kjerne mener jeg er:
AEH ville skilles
(skilsmissepapirer med kun hennes underskrift)
Gjerrig ektemann som manglet en form for empati, samt trusler (kanskje drapstrusler) hvis AEH prøvde å gå fra han
Enten så stoppet TH dette, eller så klarte AEH å flykte
Tenker noe av det samme ja. At hun ville skilles, men TH ikke taklet dette. Føier seg inn i en lang rekke med skilsmissedrap som vi har i Norge.
Politiet har jo tenkt at det var TH nesten helt siden begynnelsen. Først møtte de han på bensinstasjonen, og så kom de med biler med falske skilter for ikke å vekke oppmerksomhet. De tilogmed unnlot å sjekke søppelboksen. Men så kom det til et punkt da hvor saken plutselig kom i media. Og da tenker jeg at de allerede på dette tidspunktet ikke trodde på dette med kidnapping.
Hvis det hadde stått om livet til AE hvis politiet fikk vite om det, og at politiet trodde på dette, så hadde de ikke gått ut i media.
Bare noen få dager etterpå så satte de inn brannvesen, og kuttet et trekantet hull på isen på vannet utenfor huset, og satte et telt over hullet.
Det var pressekonferande, og den skjeggete politimannen sa høyt og tydelig at det ikke var AE de lette etter, og understreket dette to ganger. Jeg tenkte at det var rart dette, hvorfor sier politimannen dette når ikke en eneste journalist engang har spurt om dette. Etterhvert kom det fram at de liksom hadde funnet en mobiltelefon og et bilskilt. Tror dette var bare skuespill. De har ikke funnet noe mobiltelefon eller skilt. Det var AE de lette etter, men så lurte de alle med å komme med denne mobildetaljen og det bilskiltet. Greia her er at de på en måte måtte spile på lag med TH, få han til å tro at de trodde på han. Det var deres eneste mulighet. Man hadde ikke noe lik, og man var avhengig av at han ikke satte seg på bakbeina og nektet avhør, dermed ble det gjort alt som kunne gjøres uten å pågripe han.
Tror vi nærmer oss en ny pågripelse snart, som flere har vært inne på. Muligens om en måned eller tre. Skal ikke se bortifra at hele familien blir pågrepet. TH for drap, og alle barna for falsk forklaring, eller for å ha forsøkt å skjule en drapshandling. Rettsak til neste år, kanskje september 2021. TH blir dømt, anker, lagmannsrett 2022, høyesterett 2023, og så bærer det til Ullersmo.