2020-07-06, 19:08
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon från Norge som vill vara så snäll att checka namn på den ejer (altså sannolikt första ejeren)
som den 15 Nov 2018 sålde denna røda BMW x3 :

https://regnr.info/CV90498

Førstegangsregistrert 11 mai 2016 i Jessheim (ca 30km norr om Lörenskog)

Siste eierskifte 15 november 2018 (15 dagar efter AEH försvann)

For å finne eier av bilen

send SMS «REGNR CV90498» til 2380

Du vil innen to minutter motta informasjon om hvem som eier eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet, sammen med kontaktinformasjon dersom dette er tilgjengelig. Tjenesten koster kr. 49 og dette belastes ditt mobilabonnement i øyeblikket svaret mottas. Bruker vi mer enn to minutter så får du svaret kostnadsfritt.

Bedre å sende til 2282
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger/SMS+tjeneste
men får vell bare nåværende eier, for å få alle tidligere eiere så må en kontakte biltilsynet(vegvesen)

https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/om+organisasjonen/apne-data/api-for-kjoretoyopplysninger/utlevering-av-kjoretoyopplysninger
Citera
2020-07-06, 19:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Adv Holden ble oppnevnt som familens bistandsadvokat i november 2018.
Etter at politiets hemmelige etterforskning av TH som siktet ble offentliggjort, skiftet adv Holden til å bli forsvarer for TH. Det ble straks etter oppnevnt bistandsadvokat for de 3 voksne barna, samt egen advokat til ivrrtakelse av AEHs interesser.
Godt noen har fakta
Men utfra dette og Dagbladet linken reedme la ut så er det mulig at SH har innformert HHB2 om den bitcoin transaksjonen...
Citera
2020-07-06, 19:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Bedre å sende til 2282
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger/SMS+tjeneste
men får vell bare nåværende eier, for å få alle tidligere eiere så må en kontakte biltilsynet(vegvesen)

https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/om+organisasjonen/apne-data/api-for-kjoretoyopplysninger/utlevering-av-kjoretoyopplysninger
2282 opplyser:

St*g Taralds*n, Ullensaker. (** er hhv i og e)

20 sekunders googling viser at han er oberstløytnant.
Det er mange militære bosatt i dette området - flere store militære installasjoner i området.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-06 kl. 19:16.
Citera
2020-07-06, 19:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Tenker noe av det samme ja. At hun ville skilles, men TH ikke taklet dette. Føier seg inn i en lang rekke med skilsmissedrap som vi har i Norge.
Politiet har jo tenkt at det var TH nesten helt siden begynnelsen. Først møtte de han på bensinstasjonen, og så kom de med biler med falske skilter for ikke å vekke oppmerksomhet. De tilogmed unnlot å sjekke søppelboksen. Men så kom det til et punkt da hvor saken plutselig kom i media. Og da tenker jeg at de allerede på dette tidspunktet ikke trodde på dette med kidnapping.
Hvis det hadde stått om livet til AE hvis politiet fikk vite om det, og at politiet trodde på dette, så hadde de ikke gått ut i media.
Bare noen få dager etterpå så satte de inn brannvesen, og kuttet et trekantet hull på isen på vannet utenfor huset, og satte et telt over hullet.
Det var pressekonferande, og den skjeggete politimannen sa høyt og tydelig at det ikke var AE de lette etter, og understreket dette to ganger. Jeg tenkte at det var rart dette, hvorfor sier politimannen dette når ikke en eneste journalist engang har spurt om dette. Etterhvert kom det fram at de liksom hadde funnet en mobiltelefon og et bilskilt. Tror dette var bare skuespill. De har ikke funnet noe mobiltelefon eller skilt. Det var AE de lette etter, men så lurte de alle med å komme med denne mobildetaljen og det bilskiltet. Greia her er at de på en måte måtte spile på lag med TH, få han til å tro at de trodde på han. Det var deres eneste mulighet. Man hadde ikke noe lik, og man var avhengig av at han ikke satte seg på bakbeina og nektet avhør, dermed ble det gjort alt som kunne gjøres uten å pågripe han.
Tror vi nærmer oss en ny pågripelse snart, som flere har vært inne på. Muligens om en måned eller tre. Skal ikke se bortifra at hele familien blir pågrepet. TH for drap, og alle barna for falsk forklaring, eller for å ha forsøkt å skjule en drapshandling. Rettsak til neste år, kanskje september 2021. TH blir dømt, anker, lagmannsrett 2022, høyesterett 2023, og så bærer det til Ullersmo.
Enig med hva du skriver i starten her, selv om avslutningen din blir litt "synsk" innfallsvinkel - angående at "hele familien blir pågrepet"
Vi får bare se hva som skjer
Jeg holder åpent at hun klarte å flykte
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-06 kl. 19:20.
Citera
2020-07-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ja, som jeg skriver i posten »hvis det stemmer» så kan det tyde på vold i nære relasjoner. Det med problemer og ett turbulent ekteskap samt skilsmisse diskusjoner har TH selv forklart seg om. I tillegg har flere vitner som også er nære venninner av AEH i avhør kommet frem med opplysninger om en mulig skilsmisse.

TH sier i avhør at de feiret bryllupsdagen sin, men AEH er frustrert og lei seg i en samtale med sin venninne om at TH hadde glemt denne dagen. Politiet har også funnet skilsmissepapirer i boligen under ransaking.

Som det står i VG artikkelen under:
TURBULENT EKTESKAP
Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap.

Ofte kan dette ordet turbulent være en indikasjon på at ekteskapet kan ha inneholdt psykisk, fysisk vold eller begge deler

Det står mange norske artikler om dette med skilsmisse og turbulens i forholdet på nett.(Google)

Legger ved 2 til deg👌

https://www.vg.no/i/Jo8x18

https://www.nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661

I den första länen står att TH gjorde avvikelse den 31 okt -18 i och med att han åkte senare till arbetet än han brukar. Men på annat ställe har jag läst att han till och från kunde komma inspringande på arbetsplatsen vid 09 -tiden med matsäck i handen.
I länk 2 förekommer en del frågetecken ..som detta med äktenskapsförordet.
Om det härrör från AEH:s tidigare relation till en annan man (25 år tillbaka i tiden), så att
TH inte ville riskera bli utslängd ur sitt eget hus därför att AE med annan man skulle bo där,
med TH:s pengar ... så får man tycka att det känns "långsint", att han inte kommit över den
historien.
Han kunde ha delat en del av sin förmögenhet med henne ... Men han kanske var rädd att hon då skulle kräva ännu mer via rättslig åtgärd.
Bara tankar ...
Sedan detta med vad "turbulent" innebär.
Det kan betyda stress mellan parter, missförstånd, diskussioner ...
Måste inte betyda fysiskt våld.

Svårt att veta. I huvudsak verkar de ju klarat av att hålla kursen utåt i alla fall.
Citera
2020-07-06, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig med hva du skriver i starten her, selv om avslutningen din blir litt "synsk" innfallsvinkel - angående at "hele familien blir pågrepet"
Vi får bare se hva som skjer
Jeg holder åpent at hun klarte å flykte

At det er hun som fikk de ti millionene mener du?
Citera
2020-07-06, 19:30
Medlem
GG99Slayers avatar
[quote=-HellYeah-|72172034]Så påstanden om leiebil og løgn er en blitt en «trådsannhet» som ikke kan dokumenteres?

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei. Info er fra kilde som ikke kan oppgis. VE skal ha blitt fanget på bomstasjonkamera kjørende til Kvitfjellområdet 31.10. Han har bedt en person si at de to hadde et møte på Kvitfjell 31.10, men dette møtet fant ikke sted før dagen etter. Personen som ga alibiet har senere uttalt i media at han ikke var komfortabel med å bli spurt om å lyve. VE skal også ha hatt problemer med å gjøre rede for en leiebil. Media har omtalt saken men uten å navngi de involverte. Spørsmålet er hvorfor han dro til Kvitfjell en dag før planlagt, den samme dagen som AE forsvant? Man skulle tro det var behov for ham hjemme, som THs nærmeste medarbeider og fortrolige.

tja, men minnimus virker da som troverdig imo, men du har rett det er ikke dokumentert.
men er dette noe politiet skal bruke i rettsaken, vil de nok ikke si mer om dette.
Senast redigerad av GG99Slayer 2020-07-06 kl. 19:42.
Citera
2020-07-06, 19:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
At det er hun som fikk de ti millionene mener du?
Holder det fortsatt åpent sammen med TH/eventuelt medhjelper

Mener dette er mye mer sannsynlig enn at TH/m familie samarbeidet om å få henne bort
Citera
2020-07-06, 19:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
"Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Stikk motsatt er at faren har bedt dem om å la være å kalle henne for xxxx, og istedenfor kalle henne for mamma..
Om så er tilfelle, hvilket jeg tviler på, hva får tre mer eller mindre voksne barn til å gi sin mor dette negative kallenavnet?
Citera
2020-07-06, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Holder det fortsatt åpent sammen med TH/eventuelt medhjelper

Mener dette er mye mer sannsynlig enn at TH/m familie samarbeidet om å få henne bort

Ja, mye som kan ha skjedd. Jeg mener ikke å si at jeg tror at hele familien kommer til å bli pågrepet, men at jeg ikke blir overrasket om det skjer, at man ikke skal se bort ifra det.
Citera
2020-07-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Så påstanden om leiebil og løgn er en blitt en «trådsannhet» som ikke kan dokumenteres?

Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
tja, men minnimus virker da som troverdig imo, men du har rett det er ikke dokumentert.
men er dette noe politiet skal bruke i rettsaken, vil de nok ikke si mer om dette.
Sosialisten postet dette (se link til innlegg):
Aftenposten har snakket med mannen som ble oppgitt som alibivitne.

– Politiet påsto at de hadde fått opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt område i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svært ubehagelig, sier han til Aftenposten.

– Det viste seg at det ikke var bilen min de var mest interessert i likevel, sier mannen til Aftenposten.

Han opplevde avhøret slik at politiet var ute etter å bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

– Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde møtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.

Politiet skal ha fått oppgitt at de to hadde møtt hverandre på en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.

Men det kunne han ikke bekrefte.

– Nei, det stemmer ikke. Jeg møtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterpå vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt på dagen, sier mannen til Aftenposten.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-06 kl. 20:05.
Citera
2020-07-06, 20:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Om så er tilfelle, hvilket jeg tviler på, hva får tre mer eller mindre voksne barn til å gi sin mor dette negative kallenavnet?
Hvis du har noe mer enn dette å bygge teorien din på så kom med det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in