2020-07-06, 14:32
Medlem
Tiggeri har blivit en epedimi i sig. Tycker att så länge:
1. Inte klubben som initierar tiggeriet.
2. Klart på förhand vad pengarna ska gå till.
3. Klart på förhand vad som händer med pengarna om köpet inte går att genomföra.
4. Ingen spelare är som Växjö är intresserad av är med i de här tokiga budkrigen.

Uppfylls inte de här kraven tycker jag nog det är lite väl sniket och dåligt ledarskap i klubben. 4 kan jag förvisso prioritera bort om det är på fullt allvar.

Bättre att sportchef eller ordförande sätter sig utanför den lokala pizzerian om de ska hålla på så.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-07-06 kl. 14:40.
Citera
2020-07-06, 15:07
Medlem
-Mystics avatar
Så jävla lågt att tigga pengar från sina supportrar. Pandemi eller inte, jag hade personligen inte gett mina pengar för att betala en hockeyspelares miljonlön, oavsett hur mycket jag kände för klubben.

Vill föreningen tigga pengar så får dom väl satsa på en aktieemission istället, då hade jag definitivt varit intresserad.
Citera
2020-07-06, 16:06
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jo pengar verkar ändå rätt viktigt som jag fattat det. Kanske mer som status än att han verkligen behöver det. Jocke ansåg nog att man inte fick ut tillräckligt för att vara bäst betald i laget och går vidare med någon som ger bättre avkastning/krona.
Isåfall är det märkligt att ens DIF och Brynäs är på tapeten.
Citera
2020-07-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Så jävla lågt att tigga pengar från sina supportrar. Pandemi eller inte, jag hade personligen inte gett mina pengar för att betala en hockeyspelares miljonlön, oavsett hur mycket jag kände för klubben.

Vill föreningen tigga pengar så får dom väl satsa på en aktieemission istället, då hade jag definitivt varit intresserad.

Klubbarna utnyttjar många anhängares känslor för klubben. Samma personer som står och skriker könsord konstant under matcherna, skriker, sparkar och vevar armarna när de får en utvisning mot sig och som skriver hot och hat till motståndarspelare på sociala medier swishar nog gladeligen en stor del av sina löner för att Patrik Berglund och Simon Bertilsson ska skriva på utan att för den delen tänka längre än för stunden. Att folk med en tiondel av den lön som Berglund och Bertilsson har ska finansiera dem är så skevt och fel att jag får magont. Framförallt Berglund som tjänat över 100-150 miljoner kronor netto genom karriären. Satte kommunen stopp till slut eller finns det inga nya ''En Bra Start''-ideer där de kan pumpa in pengar i klubben?
Citera
2020-07-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Isåfall är det märkligt att ens DIF och Brynäs är på tapeten.

Alla lag kan ju ha ett par spelare som har såna topplöner och har det också, undantaget Oskarshamn typ.
Skillnaden syns ju snarare när HV71 betalar 200 000/månaden till spelare i fjärdekedjan medan andra lag har rookie/50-60’ ’månaden spelare där.
Känslan är väl ändå att Brynäs gör en satsning med Peter som coach och etablerade värvningar snarare än Allsvenska chansningar som ifjol.
Citera
2020-07-06, 17:20
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Ja, Örebro var ju tidigt tydliga med försvenskningen av lagbygget och då blir det ju i regel dyrare. Sen verkar de ju ha tagit vatten över huvudet då de redan fått släppa spelare under kontrakt och ta hjälp av supportrar och sponsorer för att värva Nick Ebert när det fortfarande är stora hål i lagbygget. Ska de ha en Swish-kedja som förstaline eller?

Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Så kan det säkert vara, men helvete vad dyrt det kan stå Örebro om någon säsong så dessa kontrakt ska ”kompenseras”. Lek med tanken att de har en budget på 48M. Denna säsong har de pressat ner den till 40M vilket gör att de då ska ha en spelarbudget på 56M säsongen 21/22? Om det blir en tuff säsong så kommer det smälla hårt i arslet. Och även om de fått ner spelarbudgeten inför kommande säsong så kan nog inget lag i SHL räkna med att gå plus. Örebro spelar ett högt spel.

Kan ju vara så att Örebro har en budget men att Ebert inte ingick i den.

Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic

Håller med dig här!
Citera
2020-07-06, 17:21
Medlem
Brynäs ledning kanske blev lite desperata nu när de ska vinna 4 guld på 9 år. Krävs väl att supportrarna sälja sina belånade villor och lägenheter. För att lyckas med det krävs en rejäl satsning.
Tycker det ska bli intressant att följa linköpings och Brynäs Guldjakt.

Lika bra att evertsson lägger ett bud på 370k så får Brynäs leta sig upp på +400k för Berglund för att inte göra fansen besvikna efter den tiggerirunda tänk på att det är inte en utan två spelare. Kan röra sig om en miljon i månaden med inklusive sign-on/pension.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-07-06 kl. 17:35.
Citera
2020-07-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Kan ju vara så att Örebro har en budget men att Ebert inte ingick i den.

Har tänkt i de banorna också, men inget har kommunicerats rörande det och dessutom hade det ju då varit mer rimligt att sätta den delen av lagbygget först istället för att presentera en säkerligen 250’+ dollar/säsong spelare innan de andra delarna är på plats.
För det lär ju inte minska lönekraven hos de man förhandlar med när man precis signade sin toppback för enorma summor, eller att man öppet går ut med att man behöver extern hjälp
Citera
2020-07-06, 21:11
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Patetiskt att tigga pengar till en mångmiljonär mitt i en pandemi och världskris.
Att tigga pengar av fansen är samma sak som att vara ute i media och indirekt be om mer pengar från sponsorer som Djurgården gjort.
Citera
2020-07-06, 22:05
Medlem
Så jävla lågt och patetiskt av Brynäs! De skriver att de har full trupp men ändå har de mage att tigga pengar av supportrarna för att finansiera spelare de inte har råd med! De skriver att de tar ansvar för ekonomin! Samtidigt har de ett damlag som inte får de resurser som krävs för att driva en vettig verksamhet. Brynäs visar återigen att de är en pajasförening! Vem glömmer soppan med sparkade sportchefer, tränare, återanställer sparkad kompis som sparkar osv...........
Citera
2020-07-07, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Att tigga pengar av fansen är samma sak som att vara ute i media och indirekt be om mer pengar från sponsorer som Djurgården gjort.

Fast inte ens nästan. Att säga
Citat:
Huruvida vi kommer att ha råd att ytterligare investera i spelartruppen det beror lite på hur våra partners ställer upp för oss, hur våra fans och medlemmar ställer upp för oss vad gäller biljettinköp och så vidare. Intäktssidan kommer att styra hur mycket vi kan spendera.
är ju en verklighet oavsett pandemi eller inte när man inte kan springa till kommunen och be om mer pengar hela tiden som ett visst lag i Västerbotten (kan du generalisera så kan jag också) och är inte att klubbdirektören startar en swishkampanj och döper det till fansens spelare. Hur en trupp byggs och ser ut beror alltid på hur stödet ser ut från sponsorer, biljettintäkter och matchdagförsäljning. Inga konstigheter alls. Det här är ju att be personer som tjänar en tredjedel av vad någon sportsligt involverad i föreningen gör att ge bort sina pengar utöver det som betals på matchdag och i ideella timmar för att värva två miljonärer. Det är en jävla skillnad även om du väljer att inte se den.
Citera
2020-07-07, 08:59
Medlem
Illusioners avatar
Vet inte ens vad jag ska säga. Brynäs är sorgliga. Dödar mitt intresse lite gång varje gång de går ut och gör bort sig, vilket händer rätt ofta. Nä fyfan. Lägg ner skiten bara, orkar inte.

Helt sinnessjukt att folk vill vara med och bidra till löner, hade inte skänkt en krona om jag så tjänade 100k i månaden.

Brynäs Tiggers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in