2020-07-05, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Varit på i sju år i sträck ,kommer att ge permanenta skador på receptor nivå samt hypofyshormonproducerande vävnad. man brukar tala om en brytpunkt på ca 3 år när det gäller hormonstörande läkemedel /inversibla skador. Bör vara det samma för AAS. (all howe now ang AAS bruk påtalar vikten om att kura i kortare perioder och kliva av i längre )om han kommer att kunna skaffa barn i framtiden utan tex hcg ,skulle jag tro är försvinnande liten.

Tacksam för ditt svar.

Gärna källa på det med vävnaden tar skada efter just exakt 3 år? Med tanke på två olika läkare i Sverige sagt med stor sannolikhet kommer hormonerna bli återställda MEN det kommer ta tid.
Antar du menade Irreversibla skador? Så var det inget som läkarna i Sverige nämnde som sagt utan vid hemkomst till Sverige var det dags för nya prover och sedan remiss till Endokrinologen.

Använder som sagt redan HCG och planerat göra det 2 månader.

Då han redan en gång tidigare i yngre dagar gjort flickvänner gravida i Sverige så var chansen stor att sperman skulle återvända.
MEN som sagt det är det ju ingen som vet.
Citera
2020-07-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Har använt gel i nästan en månad nu. På recept. Känner mig lite klarare i huvudet och lite mindre deppig. Morgonstånd, som jag nästan aldrig har haft de senaste åren, har jag nu nästan varje morgon.

Inga egentliga biverkningar utom en. På eftermiddagen/ tidig kväll blir jag sjukt trött. Är det någon annan som har haft samma problem?

Haft gel 6 år. Oftast fungerat bra!
Dock ofta supertrött eftermiddagar.
Men har kollar värden många timmar efter gelappliciering (upp till 24h) Över 25 alltid!

Nyss sänkt dosen till 75mg. Tänkte kolla ett prov snart via blodkollen!
Vart går du hos läkare?
Citera
2020-07-05, 17:51
Medlem
Någon som tar hjälp av BMH?
Hör väldigt mycket positivt om dem!
Citera
2020-07-05, 18:36
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Knappast en biverkning av gelen, tar du andra mediciner, tex alergimedicin?

Du kan få livliga drömmar av testo, det kanske kan påverka kvaliteten på sömnen, långsökt men kanske möjligt.

Livliga drömmar har det skrivits om här i tråden.
Intressant med drömmar. Vad menas med "livliga"? Mardrömmar eller drömmar om osannolika händelser?

Om jag får spekulera fritt, utan att ha läst några vetenskapliga rapporter (vilket jag strax kommer göra), kan inte detta ha att göra med att minnet är dåligt av låga testosteronnivåer varpå drömmar i detta tillstånd sällan minns? De allra flesta drömmar vi människor har kommer vi ju inte ihåg efter en natts sömn. Så om man dessutom har lågt testosteron, och därmed dåligt närminne, så kanske man inte minns några drömmar alls. Så kan det inte vara så att dessa "livliga" drömmar egentligen är ett normaltillstånd?
Citera
2020-07-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Knappast en biverkning av gelen, tar du andra mediciner, tex alergimedicin?

Du kan få livliga drömmar av testo, det kanske kan påverka kvaliteten på sömnen, långsökt men kanske möjligt.

Livliga drömmar har det skrivits om här i tråden.

Jag upplever det som att jag sover bättre. Jag äter en del stämningsstabiliserande mediciner men just de jag äter är inte kända för att skapa trötthet.

Jag tänkte att mina testosteronnivåer kanske började falla framåt kvällen och att jag därför blir trött.

Citat:
Ursprungligen postat av HULKEN-STHLM
Haft gel 6 år. Oftast fungerat bra!
Dock ofta supertrött eftermiddagar.
Men har kollar värden många timmar efter gelappliciering (upp till 24h) Över 25 alltid!

Nyss sänkt dosen till 75mg. Tänkte kolla ett prov snart via blodkollen!
Vart går du hos läkare?

Re Well. Jag hoppas att jag också alltid ligger över 25.
Citera
2020-07-05, 19:45
Medlem
NirvanAs avatar
Hur brukar androloger se på patienter som är väldigt pålästa (både från universitetsstudier samt fritidsstudier) och för en en bra dialog och te.x argumenterar för AI och HCG under TRTn etc? tolkar dom det som att "oj, denna har brukat AAS därav kunskapen" eller "vem fan tror patienten att den är, nu jävlar...", eller kan man ha en vettig dialog och komma fram till saker gemensamt?

När jag nu förhoppningsvis får testo via gel/nebido vill jag liksom säkerställa att östrogenet hålls kontrollerat samt att bollarna inte blir som russin, och att man får tömma sig på blod då redan högt HB lär skjuta uppåt i höjden..
Citera
2020-07-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Tacksam för ditt svar.

Gärna källa på det med vävnaden tar skada efter just exakt 3 år? Med tanke på två olika läkare i Sverige sagt med stor sannolikhet kommer hormonerna bli återställda MEN det kommer ta tid.
Antar du menade Irreversibla skador? Så var det inget som läkarna i Sverige nämnde som sagt utan vid hemkomst till Sverige var det dags för nya prover och sedan remiss till Endokrinologen.

Använder som sagt redan HCG och planerat göra det 2 månader.

Då han redan en gång tidigare i yngre dagar gjort flickvänner gravida i Sverige så var chansen stor att sperman skulle återvända.
MEN som sagt det är det ju ingen som vet.
Sprang på dom uppgifterna när jag sökte på min medicinering NSAID och PPI hämmare , min första endokrinolog (överläkare på endokrin )sa att min tidigare medicinering var den troliga orsaken till min hormonbrist. när det gäller Nsaid finns det flertalet studier som påvisar Ej revarsibla skador och dom studier jag läst pratar man överlag om 1500doser eller tre år. ang PPI hämmare stog i tidiga Fass att dom bla sänkte mängden testosteron . all medicinering som påverkar receptorer i kroppen påverkar troligen hormonerna då dessa mediciner är väldigt trubbiga.
2500iu3 /dag är väldigt mycket, börja med en lägre dos och öka efter en tid om det krävs för effekt. med tanke på att systemet inte är rent från AAS ännu så känns det lite onödigt att elda på såpass. tex deca påverkar hypofys hormonerna och receptorerna väldigt länge kanske så mycket som 6-9mån.
Citera
2020-07-05, 20:55
Bannlyst
Citat:
Sprang på dom uppgifterna när jag sökte på min medicinering NSAID och PPI hämmare , min första endokrinolog (överläkare på endokrin )sa att min tidigare medicinering var den troliga orsaken till min hormonbrist. när det gäller Nsaid finns det flertalet studier som påvisar Ej revarsibla skador och dom studier jag läst pratar man överlag om 1500doser eller tre år. ang PPI hämmare stog i tidiga Fass att dom bla sänkte mängden testosteron . all medicinering som påverkar receptorer i kroppen påverkar troligen hormonerna då dessa mediciner är väldigt trubbiga.
2500iu3 /dag är väldigt mycket, börja med en lägre dos och öka efter en tid om det krävs för effekt. med tanke på att systemet inte är rent från AAS ännu så känns det lite onödigt att elda på såpass. tex deca påverkar hypofys hormonerna och receptorerna väldigt länge kanske så mycket som 6-9mån.

Tack för svar
Även om det nu inte var munter läsning. Men jag vet som sagt inte vad jag skall tro men jag får som sagt hoppas på du har fel för min väns skull då han verkligen vill ha barn.
1500 doser - menar du då injektioner?

Han har haft ett litet uppehåll på 3 månader någon gång, men om han under den gången fick igång sin egenproduktion skall jag låta vara osagt.

Vi fick bara tipset om att använda en vial till två gånger (2500 enheter) men kanske som du säger är det till att ta i överkant. Troligen är systemet inte rent på (AAS) så kanske som du säger lugna ner sig.

Rådet och medicinen vi nu fick tips om var - Zink, B-vitamin och sedan HCG.
Sedan ta oss hem till Sverige för att där försöka få tid till ordentlig mottagning.

Tackar dig för du tog dig tiden att besvara mitt inlägg.
Citera
2020-07-06, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HULKEN-STHLM
Någon som tar hjälp av BMH?
Hör väldigt mycket positivt om dem!

Vad är BMH?
Citera
2020-07-06, 05:45
Medlem
Om alla andra markörer (hb, östradiol, SHGB, lever etc) ligger på bra nivåer vilket är det högsta testosteronnivå läkarna kommer acceptera?

Lämnade mitt första blodprov för uppföljning av gel-behandlingen i torsdags. Funderade på vad som skulle vara ett riktigt bra resultat.
Citera
2020-07-06, 11:20
Medlem
Citat:

Ja när det kommer till att hjälpa en kvinna, i det här fallet att bli gravid, då snålas det minsann inte på resurserna, då skriver man ut högre dos HCG än någon annanstans i världen, och det utan att tveka.

Jag ville ha HCG när jag gick på Nebido, och jag sa att jag ville göra tjejen gravid, fick det utskrivet samma dag, inga frågor, tester eller besök. Det var ett helt annat tonläge från samma läkare som varit så otroligt kritiska till testosteronbehandlingen innan. Vad jag förstår så är inte 4500iu per vecka särskilt hälsosamt, men det hörde man inte ett ord om, och jag tror inte dom bryr sig om det alls i sammanhanget. Det var känslan jag fick.

Så det är ett tips om ni vill ha HCG, men räkna inte med att få gel eller Nebido på samma gång. Men det spelar ingen roll eftersom man kan köpa det från illegala labb. Lite komiskt
Senast redigerad av FlubberBlubber 2020-07-06 kl. 11:23.
Citera
2020-07-06, 15:27
Medlem
utan.att.stannas avatar
Efter hur lång tid verkar den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in