Citat:
Ursprungligen postat av
TestoGubbe
Sprang på dom uppgifterna när jag sökte på min medicinering NSAID och PPI hämmare , min första endokrinolog (överläkare på endokrin )sa att min tidigare medicinering var den troliga orsaken till min hormonbrist. när det gäller Nsaid finns det flertalet studier som påvisar Ej revarsibla skador och dom studier jag läst pratar man överlag om 1500doser eller tre år. ang PPI hämmare stog i tidiga Fass att dom bla sänkte mängden testosteron . all medicinering som påverkar receptorer i kroppen påverkar troligen hormonerna då dessa mediciner är väldigt trubbiga.
2500iu3 /dag är väldigt mycket, börja med en lägre dos och öka efter en tid om det krävs för effekt. med tanke på att systemet inte är rent från AAS ännu så känns det lite onödigt att elda på såpass. tex deca påverkar hypofys hormonerna och receptorerna väldigt länge kanske så mycket som 6-9mån.
Ja när det kommer till att hjälpa en kvinna, i det här fallet att bli gravid, då snålas det minsann inte på resurserna, då skriver man ut högre dos HCG än någon annanstans i världen, och det utan att tveka.
Jag ville ha HCG när jag gick på Nebido, och jag sa att jag ville göra tjejen gravid, fick det utskrivet samma dag, inga frågor, tester eller besök. Det var ett helt annat tonläge från samma läkare som varit så otroligt kritiska till testosteronbehandlingen innan. Vad jag förstår så är inte 4500iu per vecka särskilt hälsosamt, men det hörde man inte ett ord om, och jag tror inte dom bryr sig om det alls i sammanhanget. Det var känslan jag fick.
Så det är ett tips om ni vill ha HCG, men räkna inte med att få gel eller Nebido på samma gång. Men det spelar ingen roll eftersom man kan köpa det från illegala labb. Lite komiskt