Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Ja. Kidnapparna verkar ha haft koll på övervakningskamerorna i området. Jag gissar att kidnappningen egentligen var planerad till tidigare på morgonen när det fortfarande var mörkt. När TH egentligen skulle ha dragit till jobbet. Kl. 7?? Men dom beslöt sig för att genomföra den ändå. Kan TH vara den som brukade ta första promenaden med valpen? Kanske bara i trädgården? Det skulle vara en ytterligare förklaring till att dom valde att ta henne inne i huset. Dessutom ville dom väl att TH skulle se trusselbrevet, svårt att placera det utomhus så att han ser det, och lägga det i brevlådan är ju inte att tänka på. Där upptäcks det för sent.
Männen från öst. Dom verkar ha befunnit sig i området ett tag. Minst två vittnen såg männen vid ett flertal tillfällen. Bilen noterades också. Männen borde ha handlat och tankat på mackarna i närheten eller fastnat på övervakning så att regnumret syns. Eftersom dom befann sig i området strax innan försvinnandet så ska dom finnas med i polisens insamlade material. Dom borde alltså vara lätta att identifiera och ev avfärda. Om inte polisen har lyckats med det här så kan man ju börja fundera på vad dom sysslar med. Såna här snubbar är ju bland det första man kollar upp ordentligt.
Edit: jag tror valpen var hemma ensam på kvällen.
Just så.
Vad gör polisen? Är allt utom att sätta dit TH oviktigt?
Fiskarna borde de varit på spåren redan 2018. Idag inte säkert att övervakningsmaterial
finns kvar!
Det kan inte varit en tillfällighet att de satt där med teleobjektiv, bryska mot andra besökare
vid bryggan; inte svenska men i Sverige, ointresserade av svenskar.
Uppehöll sig där en tid före AEH försvann, sen är de också försvunna.
Fiskarna, Futurum-männen (som jag tänker är i samma "hushåll" som senaste video-
männen), BMW-folket och de två senaste, är alla av högsta prioritet måste man få tycka.
Irriterande att polisen inte säger mer kring detta. Känns inte som att de har mer att säga
tyvärr.
Vidare förvånar det mig att polisen skickade iväg pengar till kidnapparna utan TH:s kännedom.
Trots att de tidigare låg lågt för att inte visa att de var inkopplade, i och med kidnapparnas villkor, att om de gör anmälan dör AEH.
Valpen ... ja troligen ensam hemma.