2020-07-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man betänker hur LWs huvud och ansikte beskrevs (totalt sönderslaget) så verkar det vara ett raseri som just en bedragen kvinna kan känna, inte en otrogen man. Därför är åtminstone inte jag helt främmande att tänka att det faktiskt är HD som höll i mordvapnet och att SD var den som lurade ut LW och sen enbart tittade på. Men enbart spekulation naturligtvis.
En sjuksköterska kan nog vara rationell.

Dessutom ser hon kall/kylig ut.
Hon kan ha hållit i mordvapnet.
Han kan ha lurat ut henne. HD lurpassade vid planket (med Tossorna och andra plastskydd från sjukhuset)
(Är huvamannen och MGM samme person?)
(Är MVM en kvinna?)
Kan mycket väl vara så.
Annars HD och stämpling till mord.

En person har ju dessutom sett frun gå där senare.Frun gömde sig för denne och var sedan besvärad över att blivit sedd...
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-07-06 kl. 13:35.
Citera
2020-07-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra

Han kan ha lurat ut henne. HD lurpassade vid planket (med Tossorna och andra plastskydd från sjukhuset)
Kan mycket väl vara så.

En person har ju dessutom sett frun gå där senare.Frun gömde sig för denne och var sedan besvärad över att blivit sedd
...
Ja, det där (det jag fetat) minns jag. När var detta i tiden? Var HD där och rekade? Var det just kring bullerplanket?
Citera
2020-07-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ja, det där (det jag fetat) minns jag. När var detta i tiden? Var HD där och rekade? Var det just kring bullerplanket?
Ja,HD var där och städade efteråt.Övertygad det var städning.Vet inte exakt tidpunkt, men när det var STÄDDAGS! Ja,som jag har förstått det så var det i det området där det brändes.
Citera
2020-07-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ja,HD var där och städade efteråt.Övertygad det var städning.Vet inte exakt tidpunkt, men när det var STÄDDAGS! Ja,som jag har förstått det så var det i det området där det brändes.
Hittade det. Det var den 15 maj. Det var J*dit som såg Hanna i skogen. Sid 209 aktbil 151.

J*dit tillfrågas om sitt möte med Hanna den 15 maj och ombeds berätta lite mer om det och
om det var något som var annorlunda den gången?
J*dit förklarar att dom ibland brukade hälsa på varandra, och hon undrar om Hanna hade
hörlurar på sig vid det här tillfället. Hanna stannade till när hon såg J*dit men J*dit såg inte
om hennes läppar rörde sig, om hon sa något. Hanna verkade först försöka gömma sig för
J*dit, bakom ett träd men insåg väl att hon inte kunde smita ifrån och var tvungen att passera
J*dit. Hon vet inte om Hanna hade mobilen och kanske radion på med hörlurar eller om hon
låtsades prata med J*dit på nått sätt. Hon var iallafall inte intresserad av att prata med J*dit,
det märktes, men hon hälsade iallafall med ett leende som hon brukar när dom passerade
varandra.
J*dit tyckte dock att mötet var annorlunda med anledning av att Hanna skyggade mot henne,
J*dit tänkte att Hanna möter henne men Hanna vill inte det. Då var hon annorlunda. Innan
fick man i och för sig inte så mycket ögonkontakt med henne heller.
Citera
2020-07-06, 13:57
Medlem
Citat:

(Är MVM en kvinna?)
Kan mycket väl vara så.

En person har ju dessutom sett frun gå där senare.Frun gömde sig för denne och var sedan besvärad över att blivit sedd...

Stämpling till mord är en annan sak, i det här fallet skulle det bli anstiftan till mord.

Stämpling till mord åker du på om du försöker få någon att utföra ett mord
som aldrig blir av.
Citera
2020-07-06, 13:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

(Är MVM en kvinna?)
Kan mycket väl vara så.

Citat:

Citat:

Här är det visst ingen hejd på trådsanningarna.

HD har inte setts städa upp efteråt vid bullerplanket.
Citera
2020-07-06, 14:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hittade det. Det var den 15 maj. Det var J*dit som såg Hanna i skogen. Sid 209 aktbil 151.

J*dit tillfrågas om sitt möte med Hanna den 15 maj och ombeds berätta lite mer om det och
om det var något som var annorlunda den gången?
J*dit förklarar att dom ibland brukade hälsa på varandra, och hon undrar om Hanna hade
hörlurar på sig vid det här tillfället. Hanna stannade till när hon såg J*dit men J*dit såg inte
om hennes läppar rörde sig, om hon sa något. Hanna verkade först försöka gömma sig för
J*dit, bakom ett träd men insåg väl att hon inte kunde smita ifrån och var tvungen att passera
J*dit. Hon vet inte om Hanna hade mobilen och kanske radion på med hörlurar eller om hon
låtsades prata med J*dit på nått sätt. Hon var iallafall inte intresserad av att prata med J*dit,
det märktes, men hon hälsade iallafall med ett leende som hon brukar när dom passerade
varandra.
J*dit tyckte dock att mötet var annorlunda med anledning av att Hanna skyggade mot henne,
J*dit tänkte att Hanna möter henne men Hanna vill inte det. Då var hon annorlunda. Innan
fick man i och för sig inte så mycket ögonkontakt med henne heller.

Det var väl i Vivallaskogen? Den ligger ju åt
andra hållet.

LW hittades väl i ett buskage?

Det är väl inte konstigt om HD försökte
undvika den nyfikna grannen. Har Jud*t
något emot Davidssons eftersom hon snackar
så mycket skit om dem?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-06 kl. 14:10.
Citera
2020-07-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Blodet var visuellt synligt med vitt ljus. GS berättat under rättegången (se mitt tidigare inlägg idag, där jag citerar delar av hans vittnesförhör om tvättmaskinen), där han ser att det är rött blod. "Här är det blod" säger han att hans erfarenhet säger honom.
GS testade först med Luminol, vilket av positivt resultat för blod. Därefter testade han med leukomalakitgrönt vilket gav positivt resultat för humant blod.

Så hur menar du att det inte är blod?
Det gav ju också positivt svar från NFC att DNA:t kom från Lena.

Jo, att man har hittat DNA är fastställt, skrev jag.

Att man har hittat DNA är ju fastställt, om du tittar hur NFCs rapporter brukar se
ut när dom har blod med DNA brukar dom skriva Blod/DNA

Läs SJs inlägg, och min kommentar.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-07-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var väl i Vivallaskogen? Den ligger ju åt
andra hållet.

LW hittades väl i ett buskage?

Det är väl inte konstigt om HD försökte
undvika den nyfikna grannen. Har Jud*t
något emot Davidssons eftersom hon snackar
så mycket skit om dem?
Hon snackar inte skit om dom. Hon berättar vad hon sett. Äldre människor har dessutom en stor respekt för polisen och försöker hålla sig till sanningen.
Citera
2020-07-06, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Du såg mitt frågetecken va? Jag ställde en fråga. Jag hade inte en susning var eller i vilken skog hon sågs.
Citera
2020-07-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Stämpling till mord är en annan sak, i det här fallet skulle det bli anstiftan till mord.

Stämpling till mord åker du på om du försöker få någon att utföra ett mord
som aldrig blir av.
Tack för info.
Då menar jag i så fall Anstiftan.

Kan någon välutbildad förklara för mig hur häktade med fulla restriktioner ändå tillåts kommunicera med omvärden?
Kan hänsys tas till den häktades psykiska hälsa som isolerad?
Är det fulla restriktioner så är det ju.
Lägger min peng på att MGM haft otillåtna förmåner.
Därför kunnat dra ner brallorna på oss gång efter annan i syfte att hitta passande alibi/historier.
Det betyder att MGM själv styrt upp tråden.
Min egen spekulation
Citera
2020-07-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Tänk efter själv så ser du mönstret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in